Zabytkowy Peugeot 201 z 1932 roku wraz z polsko-ukraińską załogą przejechał 2.300 km ze Lwowa do Monte Carlo by wesprzeć ukraińskie dzieci, pokrzywdzone w wyniku wojny. Podróż nawiązuje do wspaniałej historii polskich i europejskich rajdów, które odbywały się jeszcze w latach trzydziestych. Wszystko zrealizowano w ramach akcji RoadToHelp we współpracy z fundacją Gentes.
– Ten przejazd ma na celu zebranie funduszy na pomoc dla ukraińskich dzieci, bo to dzieci, bez żadej swojej winy czy udziału, ponoszą największe koszty wojny. Niesprawiedliwość polega na tym, że nawet nie są w stanie zrozumieć zła, które się dzieje, ani się przed nim obronić. Widzą przemoc, zniszczenie i smutek. I miną lata, zanim odzyskają poczucie bezpieczeństwa – poinformowała fundacja.
Trasa wyprawy Peugeotem 201 wiodła przez Ustroń, Bratysławę, Wiedeń, Salzburg, Insbruk, Allessandrie i San Remo. Łącznie do pokonania było 2.300 km, które zabytkowy Peugeot 201 pokonał bez najmniejszych problemów.
– Każdego dnia część ukraińskich dzieci zostaje sierotami. Trwająca od blisko roku wojna to ciągła walka – na froncie, ale także o najmłodszych, by ich podstawowe potrzeby zostały zaspokojone po kompletnej destabilizacji życia – mówił Michał Kumiega, pomysłodawca akcji. Załoga Peugeot 201 została także zaproszona do otwarcia Rajdu Monte Carlo Historique.
Akcję można wesprzeć na portalu Zrzutka.pl.
Fundacja Gentes, która współpracowała przy organizacji przejazdu, pomaga m.in. ukraińskim domom dziecka.
– Dzielna ekipa i niezmordowani Michał Kumiega i Sweta Kraws, jechali ze Lwowa do Monte Carlo, żeby przypomnieć, że wojna na wschodzie trwa a najbardziej w związku z wojną cierpią dzieci, i żeby promować zrzutkę, którą prowadzimy wspólnie na rzecz pięciu ukraińskich sierocińców i będziemy prowadzić jeszcze przez miesiąc – napisała fundacja w podsumowaniu rajdu.
Peugeot 201 był pierwszym wielkoseryjnym modelem marki. Pojawił się na rynku w roku 1929. Jego nazwa pochodziła od liczby opracowanych przez firmę modeli. 201 był dwieście pierwszym w historii. Model z 1931 roku jest uważany za pierwszy seryjnie produkowany samochód wyposażony w niezależne przednie zawieszenie. Niezależny układ zawieszenia poprawił trzymanie się drogi i zmniejszył wibracje kolumny kierowniczej.
Najnowsze komentarze