Fabryka Stellantis w Porto Real
Wiadomości

Stellantis inwestuje 2,5 mld w fabrykę w Porto Real i samochody z napędem Bio-Hybrid

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-23
Przeglad Prasy

Renault Megane E-Tech Electric kontra rywale. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 39/2023

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-25
Wiadomości

Jadą elektrycznym Nissanem od bieguna do bieguna. Właśnie przekroczyli równik!

autor Tomasz Nowicki
2023-09-22
Wiadomości

Free2Move wchodzi w nową fazę współpracy z Share Now. Kampania „Wszystko jest lepsze, gdy się tym dzielimy”

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-28
© Arnaud Taquet @ ContinentalProductions
Wiadomości

Ruszają zamówienia na nowego 7-miejscowego Citroëna C3 Aircross w Indiach. Cena od 51 tysięcy zł

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-23
Wiadomości

8,27 zł za litr. Czy benzyna, ropa i LPG gwałtownie podrożeją za kilka tygodni?

autor Tomasz Nowicki
2023-09-22
Wiadomości

Citroën 2CV coraz droższy. Ile kosztuje dzisiaj używana kaczka? Przegląd ofert

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-22

Najnowsze komentarze

  • Krzysztof - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
  • Anonimowo - Kadrowa karuzela w Stellantis wciąż się kręci
  • Jacek T - Trzy miejskie auta Stellantis za nie więcej niż 130 euro miesięcznie
  • Arnold - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
  • Andrzej - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
  • Arek - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
  • Krzysztof Gregorczyk - Ceny paliw – trzy, a nawet cztery warianty możliwych przyczyn obecnej sytuacji
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Peugeot

Peugeoty 3008 DKR gotowe do nowych zadań w Maroku

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2017-10-05
w Peugeot, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
22 0
A A
0

Po potrójnym zwycięstwie w Rajdzie Dakar w styczniu i wygranym Silk Way Rally latem tego roku, PEUGEOT wraca do przygód i rywalizacji w rajdach terenowych. Do rozpoczynającego się dzisiaj Rajdu Maroka (Rallye du Maroc) zgłoszone zostały dwa PEUGEOT 3008 DKR, którymi pojadą legendarni kierowcy Sébastien LOEB i Carlos SAINZ.

Po wcześniejszych testach przeprowadzonych na bezdrożach Maroka, #DreamTeam Peugeot Total przystępuje do rywalizacji w Rallye du Maroc. Jest to rajd terenowy, który rozpocznie się we czwartek 5 października i stanowić będzie ostatni sprawdzian przed zbliżającym się Rajdem Dakar 2018. Nic dziwnego, że zawody te mogą liczyć na bardzo silną obsadę.

Program Rajdu Maroka obejmuje prolog oraz 5 etapów o łącznej długości 2.570 km. Na trasie prowadzącej z Fezu do Arfudu znajdują się jedne z najpiękniejszych krajobrazów Maroka. Szczególnym wyzwaniem dla zawodników będą z pewnością piaszczyste wydmy – element bardzo reprezentatywny dla trudności, jakie czekają ich później, w edycji 2018 Rajdu Dakar.

PEUGEOT zgłasza na start dwa samochody zespołu fabrycznego. Carlos SAINZ i Lucas CRUZ otrzymają PEUGEOT 3008 DKR z numerem startowym 310, a Sébastien Loeb i Daniel Elena zajmą miejsca w PEUGEOT 3008 DKR z numerem 312.

TRANSMISJA BEZPOŚREDNIA Z OBOZU

Bruno FAMIN

„Ostatnio przeprowadziliśmy udane testy w Maroku, sprawdzając m.in. niektóre z naszych najnowszych modyfikacji przygotowanych na Dakar. Co prawda regulamin Rajdu Maroka nie pozwala nam wykorzystać dokładnie takiej konfiguracji aut, jaką zastosujemy w styczniu przyszłego roku na Dakarze, ale i tak lekcje, jakie odrobimy w Maroku będą dla nas bardzo przydatne. Co więcej, ten rajd to nie tylko sprawdzian – to również niezwykle trudne zadanie sportowe, do którego odchodzimy z pełną pokorą. Rajdy terenowe mają to do siebie, że nic nie jest w nich z góry przesądzone. Jesteśmy natomiast przekonani, że Rajd Maroka przyniesie doświadczenia i wnioski wzbogacające cały zespół, a przy okazji wesprze premierę handlową nowego PEUGEOT Pick Up w krajach, które są dla marki PEUGEOT strategicznym obszarem. Cele, jakie wyznaczamy sobie w Rajdzie Maroka, to zgromadzenie jak największej liczby informacji, aby ostatecznie ustalić regulacje samochodów na Dakar 2018, oraz dostarczenie naszym dwóm załogom okazji do rozgrzewki i treningu w warunkach prawdziwej rywalizacji sportowej”.

Sébastien LOEB (PEUGEOT 3008 DKR Maxi nr startowy 312)

„Dla naszego zespołu Peugeot Total Maroko jest już niemalże drugim domem. Myślę, że trasy tego rajdu znam najlepiej ze wszystkich imprez tego typu. Tu właśnie tutaj po raz pierwszy usiadłem za kierownicą PEUGEOT 3008 DKR. Moim celem będzie dalsze nabieranie wprawy w prowadzeniu wyczynowego auta terenowego. We wszystkich rajdach, w jakich wystartowaliśmy w tym roku, walczyliśmy o czołowe pozycje. Chcemy to kontynuować, pozostać równie konkurencyjni i przełożyć potencjał naszego samochodu na zwycięstwo. Daniel jako pilot wykonał znakomitą pracę przygotowując się do trudności nawigacyjnych. Czekający nas start będzie bardzo przydatnym przygotowaniem przed wyjazdem do Ameryki Południowej”.

Carlos SAINZ (PEUGEOT 3008 DKR nr startowy 310)

„Chociaż dla nas będzie to pierwszy start od czasu Dakaru 2017, przez cały czas z bliska śledziliśmy proces przygotowywania samochodu i mamy dokładne rozeznanie co do jego możliwości. Auto jest systematycznie rozwijane i z dnia na dzień staje się coraz lepsze. Nic jednak nie może zastąpić prawdziwej rywalizacji – to dzięki niej będziemy mogli przekonać się, na ile skuteczne są wprowadzone rozwiązania i jaki efekt daje praca zespołu. Z niecierpliwością wyczekuję chwili, gdy siądę za kierownicą PEUGEOT 3008 DKR i zobaczę, jak plasujemy się względem konkurentów. Długa przerwa w niczym nie zakłóciła mojego głodu rywalizacji i upodobania do rajdów terenowych. Celem moim i Lucasa jest jak najlepsze przygotowanie się do Dakaru 2018”.

PROLOG JUŻ DZISIAJ

Rajd Maroka rozpocznie się we czwartek 5. października od krótkiego superoesu na trasie wytyczonej w okolicach Fezu. W programie jest 12,16 km jazdy na czas i odcinek dojazdowy długości 42 km. Dla dwóch załóg zespołu Team Peugeot Total będzie to zaledwie rozgrzewka przed prawdziwym pierwszym etapem rajdu: licząca 827 km trasą z Fezu do Arfudu.

CZY WIECIE, ŻE…

W 2015 r. Sébastien LOEB i Daniel ELENA po raz pierwszy wzięli udział w rajdzie terenowym, startując PEUGEOT 2008 DKR właśnie na trasie Rallye du Maroc. Miasto Arfud, w którym znajduje się meta Rajdu Maroka 2017, jest także miejscem, w którym PEUGEOT odbywał swoje pierwsze testy. LOEB i ELENA, debiutujący w tej dyscyplinie sportu samochodowego w 2015 r., zebrali swoje pierwsze doświadczenia z jazdy po bezdrożach i wydmach i zajęli w Rajdzie Maroka 44. miejsce. Przeżyte wtedy przygody zrodziły u obu zawodników nową pasję do rajdów terenowych, która doprowadziła ich na podium tegorocznej edycji Dakaru.

 

 

źródło: Peugeot Polska

Czytaj nas w Google News:

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Kompromitujące błędy na stronie Peugeot w Polsce. Model, który jest ale go nie ma

2023-09-29

Niezwykły Citroen C6 przecięty na pół i wielki 2-osobowy Mercedesa S na wystawie w Paryżu, rok 1928

2023-09-28

Trzy miejskie auta Stellantis za nie więcej niż 130 euro miesięcznie

2023-09-28

Używany samochód segmentu D za 40 tysięcy zł. Przegląd rynku

2023-09-28
Tagi: 30083008 DKRAfrykaPeugeotSport
Udostepnij8Tweet5Udostepnij1
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet

    3259 udostępnienia
    Udostepnij 1304 Tweet 815
  • Używany samochód segmentu D za 40 tysięcy zł. Przegląd rynku

    1480 udostępnienia
    Udostepnij 592 Tweet 370
  • Dacia: Silnik benzynowy 1.6 16V MPI K4M. Opinie, naprawy

    1212 udostępnienia
    Udostepnij 485 Tweet 303
  • Nowy Opel Corsa za 63.000 zł. Promocja jakiej jeszcze nie było, samochody dostępne od ręki

    3729 udostępnienia
    Udostepnij 1492 Tweet 932

Testy samochodów

Renault - testy i opinie

Test: Renault Megane TCe 130 – benzynowy kompakt dla Ciebie. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2014-07-10
Dacia - testy i opinie

Test: Dacia Duster 4×4 1.3 TCe 150 KM – najmocniejszy SUV z napędem na cztery koła w gamie. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2019-12-20
Renault - testy i opinie

Test: Renault Kadjar 1.3 TCe 140 KM po roku eksploatacji: 20.000 kilometrów za nami. Długodystansowy test. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2021-03-24
Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 3008 1.6 PureTech 180 KM EAT8 – 1000 kilometrów z SUVem, którego warto poznać. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2019-07-07
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C3 Shine 1.2 82 KM – miejski samochód dla każdego. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2017-01-15

Najnowsze komentarze

  • Krzysztof - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
  • Anonimowo - Kadrowa karuzela w Stellantis wciąż się kręci
  • Jacek T - Trzy miejskie auta Stellantis za nie więcej niż 130 euro miesięcznie
  • Arnold - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
  • Andrzej - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
  • Arek - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
  • Krzysztof Gregorczyk - Ceny paliw – trzy, a nawet cztery warianty możliwych przyczyn obecnej sytuacji

Zobacz też

Stronniczy przegląd prasy: „Motor” nr 25/2010

Stellantis chce prowadzić recykling samochodów. Podpisano dokument w tej sprawie

Test: Dacia Logan MCV 75 KM 1.5 dCi 2007 – oszczędny samochód siedmioosobowy. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.