Pięć miesięcy Peugeota we Włoszech

1 216

Peugeot ma powody do zadowolenia po podsumowaniu wyników tegorocznej sprzedaży we Włoszech. Pierwszych pięć miesięcy zaowocowało uzyskaniem ponad 60.000 rejestracji samochodów sygnowanych kroczącym lwem. Rynek nowych aut we Włoszech skurczył się o 3,2%, ale Peugeot notuje wzrosty i osiągnął w tym okresie przeszło 6-procentowy udział w tamtejszym rynku.

Przez pierwszych pięć miesięcy bieżącego roku we Włoszech zarejestrowano ponad 60.000 nowych aut marki Peugeot. Liczba ta obejmuje zarówno samochody osobowe, jak i lekkie auta dostawcze. Z tego aż 25.000 przypadło na trzy modele typu SUV – 2008, 3008 i 5008. Sam tylko Peugeot 3008, pierwszy SUV z tytułem Samochód Roku (Car of the Year), notuje 12-procentowy wzrost sprzedaży na włoskim rynku! To najlepiej sprzedający się SUV europejskiej marki! Z kolei Peugeot 308 SW jest najczęściej sprzedawanym zagranicznym kombi w Italii od początku roku.

Pięć miesięcy tegorocznej sprzedaży zaowocowało rynkowym udziałem Peugeota we Włoszech wynoszącym 6,1%. To spory wpływ aut użytkowych. Biorąc pod uwagę jedynie samochody osobowe, Peugeot przez pięć pierwszych miesięcy bieżącego roku sprzedał we Włoszech ponad 54.000 aut i ma w tym segmencie rynku 5,9%. Z kolei sektora lekkich pojazdów użytkowych wzrósł w maju o 2,1%, ale Peugeot był lepszy i uzyskał wynik o 4,7% lepszy, niż w ubiegłym miesiącu. Rynkowy udział marki we włoskim rynku lekkich samochodów dostawczych wynosi po pięciu miesiącach 7,8%.

Za sprzedaż 42% aut marki Peugeot w Italii przez pierwszych pięć miesięcy bieżącego roku odpowiadają SUV-y. Ponad 16.000 aut sprzedanych w tym czasie we Włoszech, to model 208. To około 26%. Nie powinno to dziwić – miejskie samochody francuskiej produkcji od lat cieszą się w całej Europie niekwestionowanym poważaniem. We Włoszech, gdzie silny jest w tym segmencie także Fiat, również. 208-ka jest drugim najchętniej kupowanym w Italii modelem marki, po Peugeocie 3008. Podium zamyka Peugeot 2008 z niemal 11.000 egzemplarzami zarejestrowanymi w okresie od stycznia do maja włącznie.

Sukcesy marki Peugeot są faktem praktycznie w całej Europie. Nie sprawdziło się więc czarnowidztwo uprawiane swego czasu na naszych łamach przez kilka osób w komentarzach. Mimo relatywnie wysokich cen Peugeoty sprzedają się bardzo dobrze. Również w Polsce, choć to dla Francuzów niełatwy rynek. Dziwnym trafem dziesiątki tysięcy ludzi w Europie nie mają też problemów z i-Cockpitem®, który wymaga tak wielkich wyrzeczeń od sporej rzeszy polskich dziennikarzy motoryzacyjnych. Oni wciąż piszą, że to rozwiązanie wymaga przyzwyczajenia…

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Peugeot

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
1 Wątki komentarzy
0 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
1 Autorzy komentarzy
Slawo Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Slawo
Gość
Slawo

Wysoka cena zabijająca sprzedaż dotyczy tylko naszego rynku. „Również w Polsce” – jakieś dane na potwierdzenie? W TOP30 sprzedaży od początku roku, nie ma żadnego Peugeota… tak działa polityka importera, jak to było – wysoką ceną „budowania wartości rezydualnej” z uzasadnieniem, że to dla dobra klienta :D