Dacia Sandero sprzedaje się doskonale. Do października włącznie na rodzimym rynku znalazło nabywców ok. 7,5 tysiąca sztuk Sandero. Największym rynkiem eksportowym jest oczywiście Francja, do której pojechało już 4.903 egzemplarze, a zaraz potem Niemcy – 4.710 sztuk.
W Rumunii Sandero kosztuje równowartość 6.890 euro brutto (równowartość 26.171 zł przy kursie średnim NBP 3,7984 zł za 1 euro). W standardowym wyposażeniu każdej wersji znajdziemy oczywiście – zgodnie z unijnymi wytycznymi – ABS. Dacia oferuje na Sandero trzyletnią gwarancję mechaniczną ograniczoną przebiegiem 100 tys. km.
W chwili obecnej Sandero może być napędzane jednym z dwóch benzynowych silników: 75-konnym 1.4 MPI, lub 90-konnym 1.6 MPI. W początkach przyszłego roku pojawi się wersja z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi pochodzącym oczywiście z gamy Renault.
Jubileuszowy model wyposażony jest w mocniejszy silnik, a karoseria została polakierowana na kolor blue marine. Wersja wyposażenia pięćdziesięciotysięcznego Sandero, to bogata Laureate.
Sandero jest w chwili obecnej wytwarzany w Brazylii (zakłady im. Ayrtona Senny) pod marką Renault, i Kolumbii, w zakładach SOFASA. W roku przyszłym produkcja ruszy w Maroku (jako Dacia) oraz w Rosji i RPA (auta sygnowane będą logo Renault).
Na podstawie publikacji Dacia Group
KG
Najnowsze komentarze