dacia bigster auto compol Wiadomości
Wiadomości

Dacia Bigster oblegana na regatach. Bestseller z salonu podbił miłośników żeglowania

autor Tomasz Nowicki
2025-06-09
008. John Elkann Chairman of Stellantis i Olivier Francois CEO Fiata i CMO Stellantis Wiadomości
Wiadomości

John Elkann: Europa potrzebuje własnych tanich samochodów na wzór japońskich kei-carów

autor Tomasz Nowicki
2025-06-12
rajdy i wyscigi michal streer wystartuje w wyscigu endurance na torze bikernieki w ramach wyscigowych samochodowych mistrzostw polski 3 Wiadomości
Wiadomości

Rajdy i wyścigi! Michał Streer wystartuje w wyścigu endurance na torze Bikernieki w ramach Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-06-06
Fiat Grande Panda 1.2 Hybrid 110
Testy

Test: Nowy Fiat Grande Panda 1.2 Hybrid 110 nudny? W żadnym wypadku. Stylowy, przystępny i we włoskim klimacie. Pierwsza jazda

autor Małgorzata Kozikowska
2025-06-06
peugeot suv y z napedem na cztery kola jak jezdza e 3008 dual motor i e 5008 dual motor 074 Wiadomości
Wiadomości

Stellantis wznawia produkcję Peugeot 3008 i 5008. Co było powodem przestoju?

autor Tomasz Nowicki
2025-06-08
peugeot 205 gti Wiadomości
Wiadomości

Peugeot 205 GTi: Mała bestia z lat 80., która dziś warta jest fortunę. Oto 10 powodów, dlaczego ten hot hatch to legenda

autor Tomasz Nowicki
2025-06-12
peugeot argentyna Wiadomości
Wiadomości

Peugeot, Renault i Fiat na pomoc turystom w drodze nad morze. Zapomniana akcja z Argentyny

autor Tomasz Nowicki
2025-06-10

Najnowsze komentarze

  • Marek - Czerwiec 2025 z mocnym startem sprzedaży w Polsce! Rejestracje pojazdów rosną w imponującym tempie
  • Dana - Nowy Fiat Multipla 2027. Znienawidzony model w nowej odsłonie jako rywal SUV-a typu Dacia Bigster
  • ADAM - Używany, bezwypadkowy Renault Captur II z LPG. 5 najtańszych egzemplarzy z krajowego rynku wtórnego
  • Janna - Polski cennik nowych samochodów Dacia – czerwiec 2025. Bigster, Duster, Jogger, Sandero Stepway, Sandero i Spring
  • Zenek - Autostrada A2 zyska nowe pasy i technologiczne udoskonalenia. Jakie?
  • 2qewda - Autostrada A2 zyska nowe pasy i technologiczne udoskonalenia. Jakie?
  • Przemo - Lato, słońce i… nocleg w bagażniku. Dacia mówi: śpij w aucie, będzie fajnie!
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Pierwsza jazda: Czy Citroën e-C3 to miejski ideał? Tani model elektryczny

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2024-06-24
w Testy, Citroen - testy i opinie
Czas czytania 9 minut
2.5k
A A
23
Nowy Citroen e C3 2024 010 Wiadomości

Tani elektryk? Po weryfikacji cen większości samochodów na rynku to stwierdzenie można potraktować jako żart, no chyba że natkniemy się na katalog Dacii i modelu Spring, który pod względem ceny prezentuje się atrakcyjnie na tle innych przedstawicieli elektrycznego towarzystwa. A Citroën e-C3? W segmencie B trudniej znaleźć auto, które nie zrujnuje nam budżetu, ale francuska marka postanowiła zerwać ze stereotypem drogich aut na prąd i zaprezentowała przystępny, prosty, elektryczny model, którym mieliśmy okazję jeździć w Wiedniu.

Co rozumiemy przez tani? W świecie samochodów elektrycznych ceny wciąż są znacznie wyższe niż modeli spalinowych. Nowy Citroën e-C3 kosztuje na polskim rynku 110.650 zł w podstawowej wersji You i choć różnica w stosunku do benzynowego modelu jest znaczna (auto z silnikiem 1.2 PureTech 100 kosztuje 71.250 zł), trudno znaleźć w porównywalnej cenie samochód, który nie emituje spalin z rury wydechowej. Siostrzany Peugeot e-208 w najtańszej wersji napędzanej silnikiem o mocy 136 KM kosztuje 160 tys. zł. W salonach Opla wydamy jeszcze więcej. Minimalny rachunek za elektryczną Corsę z nieco mocniejszym silnikiem i akumulatorem o pojemności 54 KWh wynosi 174.700 zł.

Testy samochodów marki Citroen. Eksploatacja, wyposażenie, spalanie

Warto przeczytać!

citroen c4 x 2025 1 Wiadomości

Nowy Citroën ë-C4 X FL 2025 trafił do nas na tygodniowy miejski test. Ile kosztuje i jak jeździ?

2025-06-12
citroen ec3 van 2025 Wiadomości

Nowy Citroën ë-C3 Van elektrycznym hitem dla firm. Zasięg 320 km i cena poniżej 100 tys. zł

2025-06-12

REWOLUCJA! Fiat 500e z wymiennym akumulatorem podbija Madryt

2025-06-12

Nowy SUV Citroën C5 Aircross Max z rabatem 55.000 zł! Wyprzedaż i wyjątkowe okazje tylko do 25 czerwca

2025-06-12

Nowy Citroen e C3 2024 021 Wiadomości

Najtańszy elektryczny samochód Stellantis

Citroën w końcu doczekał się własnego samochodu elektrycznego w segmencie B, na długo po innych markach koncernu, ale biorąc pod uwagę stosunek jakości do ceny, warto było czekać. Sposobem na stworzenie przystępnego modelu było wykorzystanie uproszczonej platformy CMP, mniejszego akumulatora o pojemności 44 kWh oraz nieco słabszego niż w pozostałych modelach Stellantis silnika, który generuje 113 KM mocy.

W praktyce trudno odczuć, że model jest „za słaby”, w dodatku dostarcza znacznie większej przyjemności z jazdy niż wersja benzynowa, ale tak to już z elektrykami bywa. Nie do końca spełniają nasze oczekiwania pod względem szybkości ładowania i zasięgu, ale lubimy nimi jeździć. Spalinowa wersja mogłaby pozazdrościć elektrykowi gładkiego ruszania z miejsca i przyspieszenia a przynajmniej w wartościach prędkościomierza uznawanych jako miejskie. Na drodze ekspresowej nie wyciśniemy już z e-C3 aż tyle. Podczas pierwszej jazdy w płynności prowadzenia dodatkowo przeszkadzał silny wiatr, który powodował lekkie bujanie nadwoziem.

Zobacz także: Ile kosztuje nowy Citroën e-C3 Aircross (2024)? Przewiezie nawet 7 pasażerów

Chociaż C3 z silnikiem 1.2 PureTech o mocy 110 KM wywarł na mnie pozytywne wrażenie, jazda e-C3 po mieście, kiedy musimy często włączać się do ruchu i robić to możliwie jak najszybciej, eliminuje pod względem przyjemności z jazdy swojego benzynowego odpowiednika. Na skrzyżowaniu, Citroen e-C3 wykazuje znacznie większe zdecydowanie.Nowy Citroen e C3 2024 020 Wiadomości

Citroën e-C3 dla wygodnickich

Citroën zadbał o to, aby było miękko i wygodnie zarówno pod względem działania układu kierowniczego jak i zawieszenia. Kanapowy system amortyzacji z wykorzystaniem zawieszenia z hydraulicznymi ogranicznikami, który jest oferowany we wszystkich wersjach wyposażenia, spodoba się miłośnikom komfortu. Odizolowanie kierowcy i pasażerów od nierówności idzie w parze z lekkością operowania kierownicą, co w warunkach miejskich dodaje przyjemności prowadzenia.Nowy Citroen e C3 2024 014 Wiadomości

Francuska marka przekonuje w materiałach promocyjnych, że e-C3 to zero emisji, zero hałasu, zero drgań i zero stresu, co odzwierciedla doskonale samopoczucie za kierownicą. Mam tylko nadzieję, że stres nie pojawi się, gdy trzeba będzie naładować samochód z wykorzystaniem polskiej sieci ładowarek… ale to jeszcze przyjdzie nam sprawdzić, kiedy wyruszymy modelem na polskie drogi. Ile trwa ładowanie? Z wykorzystaniem dostępnego w standardzie kabla o mocy 7 kW napełnimy akumulator e-C3 od 20 do 80% w czasie 4 godzin i 10 minut. Jeśli mamy do dyspozycji opcjonalny kabel o mocy 11 kW, czas skróci się do 2 godzin i 50 minut. Citroën umożliwia również szybkie ładowanie prądem stałym o mocy 100 kW, które w podanym zakresie zajmuje tylko 26 minut.

Zobacz test: Ile gazu pali Renault Clio 1.0 TCe 100 KM w mieście zimą? Fabryczna instalacja LPG w praktyce

Ekran dotykowy tylko w wersji Max

Do testów otrzymaliśmy wersję Max, która w polskich salonach kosztuje 132.100 zł, a więc wciąż mniej od konkurentów. Oprócz atrakcyjnego wykończenia auto posiada takie dobra jak: fotele Advance Comfort z dodatkową warstwą pianki, 10-calowy wyświetlacz dotykowy, który bezprzewodowo połączymy z naszym smartfonem, automatyczną klimatyzację oraz podłokietnik, którego niestety brakuje w spalinowej wersji. A nie mówiłam, że elektryczny model jest lepszy? :) Kabina została wykończona z pomysłem bez przesadnej twardości, ale też bez zbędnych luksusów. Francuska marka bawi się kolorem, kształtem i wykończeniami a wszystko po to, by samochód był ładny i wygodny.

W modelu o długości 4015 mm miejsca jest pod dostatkiem. Zmiana sylwetki w kierunku SUV-a spowodowała, że pasażerowie mają więcej miejsca nad głową niż w spalinowym poprzedniku, nie brakuje również przestrzeni na kolana w tylnej części kabiny. Mam 172 cm wzrostu i z dużym zapasem centymetrów udało mi się zająć miejsce „za sobą”.

Codziennie najnowsze wiadomości motoryzacyjne z Polski i ze świataNowy Citroen e C3 2024 016 Wiadomości

Praktyczna przestrzeń do przechowywania

Akumulator został umieszczony pod podłogą dlatego bagażnik ma identyczne wymiary jak w wersji spalinowej a jego pojemność wynosi 310 litrów. Citroën mógłby pomyśleć również o schowku pod maską, na który dosyć często decydują się producenci samochodów elektrycznych. Dodatkowy bagażnik mógłby służyć jako miejsce do przechowywania kabla do ładowania.

Citroenowi należy się pochwała nie tylko za ilość przestrzeni, ale także za rozplanowanie elementów wnętrza. Pomysł z umieszczeniem wyświetlacza pokładowego tuż pod przednią szybą jest moim zdaniem bardzo trafiony. Zastępuje tradycyjne zegary i jednocześnie stosowany u wielu producentów wysuwany Head-up. Z ekranu dowiemy się, jaką rozwijamy prędkość, jakie jest zużycie energii oraz jaki pozostał zasięg do następnej wizyty na stacji ładowania, czyli podstawowe dane bez przeładowania informacjami i ikonami. Zaletą e-C3 są poprawione multimedia i wyświetlacz dotykowy, przy którym ze spokojnym sumieniem możemy powiedzieć, że działa płynnie. W C3 III generacji pozostawiał jeszcze nieco do życzenia.Nowy Citroen e C3 2024 005 Wiadomości

Zgodnie z danymi producenta samochód potrafi pokonać ok. 300 km na jednym ładowaniu. W testowym egzemplarzu część systemów wspomagania prowadzenia pozostawała nieaktywna a wskazania zapotrzebowania na energię mogły wprowadzać w błąd, ponieważ po zresetowaniu komputera przez cały czas utrzymywało się na takim samym poziomie. Na starcie i na mecie komputer wyświetlał wartość 11,9 kWh/100 km bez względu na prędkość, czy styl jazdy. Wyruszyliśmy z akumulatorem napełnionym w 98% i deklarowanym przez samochód zasięgiem 315 km. Testowy odcinek liczył 98 km głównie w środowisku miejskim z niewielkim odcinkiem drogi ekspresowej. Jeśli wierzyć wskazaniom wyświetlacza, na koniec testu pozostało jeszcze 68% energii w akumulatorze, czyli wynik zbliża nas do wartości deklarowanej przez Citroëna.

Zobacz test: Dacia Sandero z automatyczną skrzynią biegów X-Tronic CVT. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie

Dla kogo Citroën e-C3?

Nowy Citroën C3 to jeden z konkurentów Dacii Sandero Stepway. Obie marki kierują swoje pojazdy do klientów, którzy poszukują prostych i niedrogich samochodów. Oba modele zamówimy z jednostką benzynową, ale francuska marka inaczej niż Dacia zdecydowała się podążyć wraz ze swoim hatchbackiem drogą elektryfikacji. E-C3 to model, który może służyć do różnych zadań m.in. w usługach car-sharingowych, wypożyczalniach oraz jako transport w strefach, w których stawia się na niską emisję spalin. Dacia stawia z kolei na instalację LPG i pokonywanie większych przebiegów. Citroën e-C3 przekonuje prostotą a jednocześnie jakością wykonania oraz komfortem, za który cenię samochody francuskiej marki. Nowy model może spokojnie uchodzić za jeden z najwygodniejszych w gronie elektrycznych modeli segmentu B.

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Nowy Citroen e C3 2024 022 WiadomościNowy Citroen e C3 2024 007 WiadomościNowy Citroen e C3 2024 008 WiadomościNowy Citroen e C3 2024 009 WiadomościNowy Citroen e C3 2024 010 WiadomościNowy Citroen e C3 2024 011 WiadomościNowy Citroen e C3 2024 001 WiadomościNowy Citroen e C3 2024 002 WiadomościNowy Citroen e C3 2024 003 WiadomościNowy Citroen e C3 2024 004 WiadomościNowy Citroen e C3 2024 006 WiadomościNowy Citroen e C3 2024 017 WiadomościNowy Citroen e C3 2024 018 WiadomościNowy Citroen e C3 2024 019 WiadomościNowy Citroen e C3 2024 020 WiadomościCitroen e-C3Nowy Citroen e C3 2024 012 WiadomościNowy Citroen e C3 2024 013 WiadomościNowy Citroen e C3 2024 014 WiadomościNowy Citroen e C3 2024 015 WiadomościNowy Citroen e C3 2024 016 WiadomościNowy Citroen e C3 2024 005 Wiadomości
4 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: e-C3Citroenelektryczny Citroensamochody elektryczne
Udostepnij904Tweet565Udostepnij158
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
23 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • citroen c5 aircross

    Nowy SUV Citroën C5 Aircross Max z rabatem 55.000 zł! Wyprzedaż i wyjątkowe okazje tylko do 25 czerwca

    1317 udostępnienia
    Udostepnij 527 Tweet 329
  • Ile kosztuje najtańszy, nowy Opel Astra? Astra Edition i promocje

    1705 udostępnienia
    Udostepnij 682 Tweet 426
  • Renault Austral po face liftingu na jazdach testowych we Wrocławiu. SUV zmienił styl

    1177 udostępnienia
    Udostepnij 471 Tweet 294
  • Nowy Citroën C3 2025 Turbo 100 KM: ile spalił w czasie komfortowej podróży z Mediolanu do Triestu?

    596 udostępnienia
    Udostepnij 238 Tweet 149

Testy samochodów

citroen ds5 2013 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën DS5 2.0 HDi 150 KM 2012 – świetnie wyposażony kompakt wysokiej jakości. I ta skórzana tapicerka! Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2012-04-16
dacia jogger hybrid 140 zima 7 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Jogger Full Hybrid 140 – jakie ma opinie? Wady i zalety napędu hybrydowego

autor Małgorzata Kozikowska
2025-01-12
Renault Master
Testy

Test: Renault Master L2H2 2.3 dCi 180 KM – Ebacamp Traveller: jaki kamper na wakacje? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2020-01-30
ds7crossback 6 Wiadomości
DS - testy i opinie

Test: Luksusowy DS 7 Crossback 180 KM EAT8 2021: pierwsze 15.000 kilometrów za nami. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2021-11-28
01 Peugeot 301 300x199 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 301 1.6 HDi 92 KM – znakomity na trudne czasy. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2013-03-21

Najnowsze komentarze

  • Marek - Czerwiec 2025 z mocnym startem sprzedaży w Polsce! Rejestracje pojazdów rosną w imponującym tempie
  • Dana - Nowy Fiat Multipla 2027. Znienawidzony model w nowej odsłonie jako rywal SUV-a typu Dacia Bigster
  • ADAM - Używany, bezwypadkowy Renault Captur II z LPG. 5 najtańszych egzemplarzy z krajowego rynku wtórnego
  • Janna - Polski cennik nowych samochodów Dacia – czerwiec 2025. Bigster, Duster, Jogger, Sandero Stepway, Sandero i Spring
  • Zenek - Autostrada A2 zyska nowe pasy i technologiczne udoskonalenia. Jakie?
  • 2qewda - Autostrada A2 zyska nowe pasy i technologiczne udoskonalenia. Jakie?
  • Przemo - Lato, słońce i… nocleg w bagażniku. Dacia mówi: śpij w aucie, będzie fajnie!

Zobacz też

Stellantis uruchamia połączenie morskie między swoimi fabrykami. W jakim celu?

Peugeot 107 Irmscher

Kiedyś to były oferty: nowy Citroen C5 najbezpieczniejszy w swojej klasie, rabat do 30.000 złotych!

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
23
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz