piątek, 1 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

Pierwsze elektryczne modele Renault sprzedano w Brazylii

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2013-09-03
w Wiadomości
Czas czytania 4 minut
11 1
0
11
UDOSTĘPNIEŃ
35
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Stellantis inwestuje w fabrykę benzynowych silników V6

Kiedy minie kryzys na rynku półprzewodników? Szef marki Citroën, Vincent Cobée, zna odpowiedź

Peugeot i Citroën podnoszą ceny w Australii. Podwyżka nawet o 6%

1. Renault Zoe w Brazylii

Kontynuujemy temat francuskich samochodów w Ameryce Południowej. Powodem jest fakt sprzedania w Brazylii pierwszych w tym kraju modeli tej marki, w których wykorzystano napęd elektryczny.

Jak łatwo się domyślić, pierwsze tego typu auta kupiła firma z branży energetycznej. W przypadku Brazylii jest to koncern CPFL Energia – największa w tym kraju prywatna spółka w sektorze wytwarzania, dystrybucji, obrotu i usług na rynku energii elektrycznej. Firma posiada 13% w rynku dystrybucji energii i jest liderem sektora obsługując 7 milionów odbiorców w stanach São Paulo, Rio Grande do Sul, Minas Gerais i Paraná. Spółka inwestuje ostatnio bardzo mocno w technologie sieci inteligentnych oraz programy redukcji strat, wzrostu wydajności oraz badania i rozwój w zakresie „zielonego” budownictwa oraz mobilności elektrycznej.

Czyż w takiej sytuacji CPFL Energia może nie posiadać w swej flocie aut elektrycznych? Oczywiście nie! Stąd zakup modeli z gamy Renault Z.E. – Zeroo Emission. Spółka nabyła samochody Zoe, Fluence Z.E. i Kangoo Z.E.

Renault Zoe, to czteroosobowy hatchback skonstruowany od początku do końca jako samochód elektryczny. Wyposażony w 88-konny silnik osiąga „setkę” w ciągu 13 sekund, a jego teoretyczny zasięg wynosi 210 km.

Renault Fluence Z.E. napędzany jest 95-konnym silnikiem i stanowi dowód, że auto elektryczne wcale nie musi być małe. Fluence Z.E. jest większe od swojego spalinowego odpowiednika. To przestronny sedan dowodzący, że można jeździć wygodnie, cicho i ekologicznie.

Renault Kangoo Z.E. jest autem adresowanym przede wszystkim do biznesu, który operuje na niewielkim obszarze działania. Dzięki zerowej emisji spalin podczas eksploatacji samochód może bez problemów wjeżdżać w miejsca, gdzie ruch aut o napędzie spalinowym jest zakazany. 59-konny silnik elektryczny pozwala na sporą autonomię.

W gamie jest też oczywiście dwumiejscowy samochodzik Twizy.

„Renault jest w przyszłości już teraz! Są firmy, które – podobnie, jak Renault – wierzą w to, iż ta technologia będzie obecna na rynku motoryzacyjnym w nadchodzących latach” – powiedział Olivier Murguet, prezes Renault do Brasil.

„To jest wyzwanie, jakie CPFL Energia chce podjąć w celu oceny innowacyjnych rozwiązań dla mobilności elektrycznej w Brazylii i badania ich wpływu na sektor elektroenergetyczny. To dzięki wiedzy o wpływie tych zmian nażycie ludzi i miast udaje nam się utrzymywać wysoki poziom jakości i wydajności” – skomentował Wilson Ferreira Jr., prezes CPFL Energia.

Alians Renault-Nissan jest światowym liderem w produkcji i dostarczaniu samochodów elektrycznych. Grupa zainwestowała w ostatnich latach rozwój elektrycznej mobilności 4 miliardy euro. Efektem jest 100.000 samochodów elektrycznych obu marek poruszających się po drogach świata.

Renault w Brazylii zatrudnia obecnie przeszło 6.500 pracowników i generuje 25.000 pośrednich miejsc pracy u swoich kooperantów. Jest piątym co do wielkości producentem samochodów w tym kraju. Sieć dealerska Renault w Brazylii obejmuje przeszło 250 punktów, które sprzedały w ubiegłym roku przeszło 241.000 samochodów, co dało marce 6,7-procentowy udział w tamtejszym rynku.

Renault posiada w Brazylii trzy fabryki w kompleksie im. Ayrtona Senny. W jednej produkuje samochody osobowe (Logan, Sandero i Duster), w drugiej – lekkie auta użytkowe (Master i modele Livna i Fronter pod marką Nissana), zaś w trzeciej – silniki. W Brazyli sprzedawane są też modele Clio, Fluence i Kangoo Express produkowane w zakładach koncernu w Argentynie.

W Brazylii działają też centrum projektowe (Renault Design América Latina – RDAL) oraz Renault Tecnologia Américas (RTA). Pracujący tam inżynierowie zajmują się głównie, choć nie tylko, dostosowaniem produktów marki do oczekiwań klientów z Ameryki Łacińskiej.

 

 Pierwsze elektryczne modele Renault sprzedano w Brazylii

KG; zdjęcia: Renault Brasil

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: Ameryka ŁacińskaClioDusterLoganMasterNissanRenaultRenault NissanSanderoZoe
Udostepnij4Tweet3Udostepnij1
Poprzedni

Upadki i wzloty fabryk w Miluzie i Sochaux

Następny

Nowy Citroën Grand C4 Picasso – gama i ceny na polskim rynku

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Nowy Citroën Grand C4 Picasso – gama i ceny na polskim rynku

Stronniczy przegląd prasy: „Motor” nr 36/2013

Peugeot 2008 do wygrania

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Dominik - Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze
  • Vtr - Luksusowy DS 6 od DS Automobiles potwierdzony. Kiedy zobaczymy nowy model?
  • Vtr - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Anonimowo - Silnik benzynowy 2.0i TCT XU10 J2TE – inny niż wszystkie
  • Bartek - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Anonimowo - Peugeot o 408: „na razie nie mamy żadnej konkurencji”
  • Anonimowo - Peugeot o 408: „na razie nie mamy żadnej konkurencji”
  • Łukasz - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Irbis78 - Przegląd rynku wtórnego: Benzynowe auto klasy średniej do 40 tysięcy złotych. Renault Talisman, Peugeot 508 i Citroën C5
  • Jakub - Peugeot o 408: „na razie nie mamy żadnej konkurencji”


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Stellantis inwestuje w fabrykę benzynowych silników V6
  • Kiedy minie kryzys na rynku półprzewodników? Szef marki Citroën, Vincent Cobée, zna odpowiedź
  • Peugeot i Citroën podnoszą ceny w Australii. Podwyżka nawet o 6%
  • Dacia Spring nadal bezkonkurencyjna cenowo. Europa masowo kupuje małego elektryka
  • Nowy Peugeot 308 1.2 130 KM EAT 8 zdobył dwie gwiazdki w testach Green NCAP
  • Andrzej Korpak, dyrektor zakładu Stellantis Gliwice z nagrodą Menedżer Roku
  • Silnik benzynowy 2.0i TCT XU10 J2TE – inny niż wszystkie
  • Dacia prezentuje mini-serial z inspirującymi historiami
  • Nowy Renault Austral – ruszyła przedsprzedaż kompaktowego SUV-a
  • Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.