Kontynuujemy temat francuskich samochodów w Ameryce Południowej. Powodem jest fakt sprzedania w Brazylii pierwszych w tym kraju modeli tej marki, w których wykorzystano napęd elektryczny.
Jak łatwo się domyślić, pierwsze tego typu auta kupiła firma z branży energetycznej. W przypadku Brazylii jest to koncern CPFL Energia – największa w tym kraju prywatna spółka w sektorze wytwarzania, dystrybucji, obrotu i usług na rynku energii elektrycznej. Firma posiada 13% w rynku dystrybucji energii i jest liderem sektora obsługując 7 milionów odbiorców w stanach São Paulo, Rio Grande do Sul, Minas Gerais i Paraná. Spółka inwestuje ostatnio bardzo mocno w technologie sieci inteligentnych oraz programy redukcji strat, wzrostu wydajności oraz badania i rozwój w zakresie „zielonego” budownictwa oraz mobilności elektrycznej.
Czyż w takiej sytuacji CPFL Energia może nie posiadać w swej flocie aut elektrycznych? Oczywiście nie! Stąd zakup modeli z gamy Renault Z.E. – Zeroo Emission. Spółka nabyła samochody Zoe, Fluence Z.E. i Kangoo Z.E.
Renault Zoe, to czteroosobowy hatchback skonstruowany od początku do końca jako samochód elektryczny. Wyposażony w 88-konny silnik osiąga „setkę” w ciągu 13 sekund, a jego teoretyczny zasięg wynosi 210 km.
Renault Fluence Z.E. napędzany jest 95-konnym silnikiem i stanowi dowód, że auto elektryczne wcale nie musi być małe. Fluence Z.E. jest większe od swojego spalinowego odpowiednika. To przestronny sedan dowodzący, że można jeździć wygodnie, cicho i ekologicznie.
Renault Kangoo Z.E. jest autem adresowanym przede wszystkim do biznesu, który operuje na niewielkim obszarze działania. Dzięki zerowej emisji spalin podczas eksploatacji samochód może bez problemów wjeżdżać w miejsca, gdzie ruch aut o napędzie spalinowym jest zakazany. 59-konny silnik elektryczny pozwala na sporą autonomię.
W gamie jest też oczywiście dwumiejscowy samochodzik Twizy.
„Renault jest w przyszłości już teraz! Są firmy, które – podobnie, jak Renault – wierzą w to, iż ta technologia będzie obecna na rynku motoryzacyjnym w nadchodzących latach” – powiedział Olivier Murguet, prezes Renault do Brasil.
„To jest wyzwanie, jakie CPFL Energia chce podjąć w celu oceny innowacyjnych rozwiązań dla mobilności elektrycznej w Brazylii i badania ich wpływu na sektor elektroenergetyczny. To dzięki wiedzy o wpływie tych zmian nażycie ludzi i miast udaje nam się utrzymywać wysoki poziom jakości i wydajności” – skomentował Wilson Ferreira Jr., prezes CPFL Energia.
Alians Renault-Nissan jest światowym liderem w produkcji i dostarczaniu samochodów elektrycznych. Grupa zainwestowała w ostatnich latach rozwój elektrycznej mobilności 4 miliardy euro. Efektem jest 100.000 samochodów elektrycznych obu marek poruszających się po drogach świata.
Renault w Brazylii zatrudnia obecnie przeszło 6.500 pracowników i generuje 25.000 pośrednich miejsc pracy u swoich kooperantów. Jest piątym co do wielkości producentem samochodów w tym kraju. Sieć dealerska Renault w Brazylii obejmuje przeszło 250 punktów, które sprzedały w ubiegłym roku przeszło 241.000 samochodów, co dało marce 6,7-procentowy udział w tamtejszym rynku.
Renault posiada w Brazylii trzy fabryki w kompleksie im. Ayrtona Senny. W jednej produkuje samochody osobowe (Logan, Sandero i Duster), w drugiej – lekkie auta użytkowe (Master i modele Livna i Fronter pod marką Nissana), zaś w trzeciej – silniki. W Brazyli sprzedawane są też modele Clio, Fluence i Kangoo Express produkowane w zakładach koncernu w Argentynie.
W Brazylii działają też centrum projektowe (Renault Design América Latina – RDAL) oraz Renault Tecnologia Américas (RTA). Pracujący tam inżynierowie zajmują się głównie, choć nie tylko, dostosowaniem produktów marki do oczekiwań klientów z Ameryki Łacińskiej.
Pierwsze elektryczne modele Renault sprzedano w Brazylii
KG; zdjęcia: Renault Brasil
Najnowsze komentarze