Citroën dodaje do swojej oferty model e-Jumpy Hydrogen, który jest pierwszym samochodem marki na wodór. Debiut rynkowy pojazdu zaplanowano na jesień 2021 roku.
Swoje samochody na wodór w pierwszej kolejności zaprezentował Opel i Peugeot (Vivaro-e Hydrogen i e-Expert Hydrogen), przyszła więc kolej na trzeciego bliźniaka od Citroena. Jeszcze w tym roku klienci otrzymają możliwość zamówienia modelu e-Jumpy Hydrogen, który pod względem technologicznym będzie identyczny z pojazdami siostrzanych marek. Jak przekonuje producent, model ma zaspokoić potrzeby 8% firm, których działalność wymaga pokonania ponad 300 km w ciągu jednego dnia a czas ładowania akumulatorów z gniazdka jest dla niech zbyt długi. Zasięg Citroëna e-Jumpy Hydrogen wynosi bowiem 400 km a tankowanie trwa tylko 3 minuty.
Nowy Citroën ë-Jumpy Hydrogen korzysta z dwóch źródeł energii. Pierwszym jest 45-kilowatowe ogniwo paliwowe, które zużywa wodór zmagazynowany pod ciśnieniem 700 bar. Trzy zbiorniki wodoru znajdują się pod przednimi siedzeniami. Drugie źródło to akumulator o pojemności 10,5 kWh, który dostarcza rezerwę 50 km zasięgu. Gdy zbiorniki wodoru są puste, silnik automatycznie zaczyna korzystać z baterii.
Nowy Citroën e-Jumpy będzie oferowany w dwóch wersjach długości: M (4,95 m) oraz XL (5,30 m). Produkcją pojazdu zajmie się zakład w SevelNord we Francji a za modyfikację odpowiada centrum badawczo-rozwojowe wodorowych ogniw paliwowych Grupy Stellantis w Russelsheim w Niemczech. Pierwsze dostawy ë-Jumpy Hydrogen do klientów flotowych zaplanowano na jesień 2021 roku.
Najnowsze komentarze