peugeot ocean trophy Wiadomości
Wiadomości

Peugeot Ocean Trophy 2025: załogi ruszyły do rywalizacji!

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
peugeot 408 Wiadomości
Wiadomości

Peugeot 408 – francuska odpowiedź na pytanie: „SUV czy coupe?” – „Tak!”

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
citroen dyane 1 Wiadomości
Wiadomości

Citroën Dyane – włoski „mostro di simpatia”, czyli jak reklamowano legendę lekkim tonem

autor Tomasz Nowicki
2025-05-22
dacia sandero 2025 ego g lpg 2 Wiadomości
Wiadomości

Żaden chińczyk, tylko nowa Dacia Sandero 2025 króluje w Hiszpanii. Rekordowa sprzedaż

autor Tomasz Nowicki
2025-05-23
Dacia Bigster
Wiadomości

Rynek motoryzacyjny w Polsce – pierwsze 20 dni maja 2025 r.

autor Tomasz Nowicki
2025-05-23
michal streer pierwszy polak za kierownica rajdowki lancia ypsilon hf rally4 1 Wiadomości
Wiadomości

Michał Streer – pierwszy Polak za kierownicą rajdówki Lancia Ypsilon HF Rally4

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-22
luca napolitano Wiadomości
Wiadomości

Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”

autor Tomasz Nowicki
2025-05-22

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Pierwszy Fiat e-Ducato zjechał z linii montażowej fabryki Stellantis we Włoszech

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2024-11-25
w Wiadomości, Stellantis
Czas czytania 4 minut
360
A A
0
Fiat e-Ducato

Fiat Professional rozpoczął produkcję elektrycznego modelu e-Ducato w zakładzie w Atessie we Włoszech. Jest to kolejny krok Stellantis w kierunku zrównoważonej mobilności w segmencie pojazdów użytkowych.

Fiat Professional ogłosił oficjalne rozpoczęcie produkcji modelu e-Ducato, elektrycznej wersji popularnego dostawczaka w fabryce w Atessie we Włoszech. Zakład jest odpowiedzialny także za montaż bliźniaczych pojazdów Stellantis – Peugeot Boxer, Citroën Jumper, Opel Movano i Vauxhall Movano. Włoska marka podkreśla, że jest to kamień milowy w dążeniu do zrównoważonej mobilności w sektorze lekkich pojazdów użytkowych.

Z udziałem 24%, Fiat Ducato to lider segmentu samochodów dostawczych we Włoszech (dane na koniec października 2024). Model zajmuje drugie miejsce na rynku pojazdów użytkowych we Francji oraz w Polsce a w Hiszpanii i Portugalii, zajmuje miejsce trzecie. Co więcej, dzięki odnowieniu modelu zakład zwiększył zmiany produkcyjne z 2 do 2,5.

Warto przeczytać!

nowy Peugeot 5008 1.6 THP 165 KM EAT6

Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?

2025-05-23
Renault 4 E-Tech EuroNCAP

Renault 4 E-Tech zdobywa 4 gwiazdki w testach EuroNCAP

2025-05-23

Peugeot 3008 i 5008 w testach zderzeniowych EuroNCAP. Ile gwiazdek zdobyły francuskie SUV-y?

2025-05-23

Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025

2025-05-23

Używany Peugeot Boxer II i III. Czy to dobre narzędzie małych przedsiębiorców?

Utworzony w 1979 roku jako część wspólnego przedsięwzięcia Fiata i PSA-Peugeot Citroën, zakład produkcyjny w Atessie został otwarty w 1981 roku. Fabryka ma powierzchnię ponad 1,2 mln m² i może produkować do 1200 pojazdów dziennie. Obecnie ponad 80% wyprodukowanych samochodów jest eksportowanych do 75 krajów świata.e ducatoatessa1 Wiadomości

Jean-Philippe Imparato o fabryce w Atessie

„W Stellantis jesteśmy dumni z doskonałości produkcji, która charakteryzuje fabrykę w Atessie, światowy punkt odniesienia w produkcji samochodów dostawczych. Ten zakład ma prestiżową historię we Włoszech, i od ponad 40 lat, jest symbolem jakości. Dziś świętujemy rozpoczęcie produkcji dużych elektrycznych samochodów dostawczych dla wszystkich pięciu marek pojazdów użytkowych Stellantis, co jest kolejnym potwierdzeniem konkretnego zaangażowania firmy we Włoszech.

Inwestycja w Atessie w produkcję w pełni elektrycznych pojazdów jest integralną częścią planu przemysłowego Stellantis we Włoszech i stanowi kolejny znaczący krok w realizacji planu strategicznego Stellantis Dare Forward 2030, który przewiduje redukcję emisji dwutlenku węgla o 50% do 2021 r., w celu przekształcenia firmy do 2038 roku w koncern technologiczny o zerowej emisji dwutlenku węgla netto. Osiągnięcie to podkreśla zaangażowanie firmy w promowanie zrównoważonego rozwoju oraz pozycję kluczowego gracza w coraz bardziej innowacyjnej i odpowiedzialnej przyszłości” – powiedział Jean-Philippe Imparato, dyrektor operacyjny Stellantis na Rozszerzoną Europę i dyrektor generalny Stellantis Pro One.Nowy Fiat e-Ducato

Fiat e-Ducato o zasięgu 420 km

Rozpoczęcie produkcji w Atessie jest kamieniem milowym w historii zakładu w Abruzji, co potwierdza zarówno zaangażowanie Stellantis we włoską produkcję, transformację ekologiczną, jak i centralne miejsce włoskiego zakładu w globalnej ofensywie Stellantis Pro One.

Renault Master zostawia w tyle rywali. Jaka sprzedaż na polskim rynku?

Elektryczne duże samochody dostawcze produkowane w Atessie to druga generacja tych pojazdów, która może zapewnia autonomię do 420 km, dzięki akumulatorowi o pojemności 110 kWh. Fiat e-Ducato został wyposażony w system szybkiego ładowania o mocy 150 kW, który jest w stanie naładować akumulator od 0 do 80% w niecałą godzinę.

Atessa jest największym zakładem Stellantis na świecie produkującym i dostarczającym bazę do kamperów. Ponad 70% floty pojazdów rekreacyjnych poruszającej się po Europie powstała na bazie Ducato i przez 16 lat z rzędu model ten otrzymywał prestiżową nagrodę „Najlepszy bazowy kamper roku” przyznawaną przez czytelników niemieckiego magazynu branżowego Promobil.

Ile kosztuje nowy Peugeot Boxer? Cena, wersje, wyposażenie

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

e ducatoatessa1 WiadomościFiat e-Ducato
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: Ducatoe-DucatoPeugeotOpelBoxerVauxhallMovanoFiatStellantis
Udostepnij130Tweet81Udostepnij23
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Peugeot 508

    Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

    3521 udostępnienia
    Udostepnij 1408 Tweet 880
  • Dacia jest tańsza od najtańszych chińczyków. Europejska marka bije je ceną na głowę

    1814 udostępnienia
    Udostepnij 726 Tweet 454
  • Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?

    1414 udostępnienia
    Udostepnij 566 Tweet 354
  • Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    3311 udostępnienia
    Udostepnij 1324 Tweet 828

Testy samochodów

IMG 0807 Wiadomości
Testy

Renault Twingo GT 0.9 TCe 110 KM EDC – szalony maluch. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Małgorzata Kozikowska
2017-08-17
peugeot 408 gt 2023 13 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 408 GT 1.2 130 KM – prawdopodobnie najlepszy samochód w swojej klasie. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2023-01-14
Renault Zoe
Wiadomości

Test: Renault Zoe – przejechaliśmy 1050 km i wydaliśmy 46 zł. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, zużycie prądu.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-08-29
IMG 0924 Wiadomości
Testy

Test: Citroën C3 1.2 PureTech EAT6 110 KM do miasta i w dalszą trasę. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Małgorzata Kozikowska
2017-10-18
dacia jogger hybrid 140 zima 7 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Jogger Full Hybrid 140 – jakie ma opinie? Wady i zalety napędu hybrydowego

autor Małgorzata Kozikowska
2025-01-12

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

Zobacz też

Ekipa Car Speed Racing w mocnej stawce 2WD w Rajdzie Valašska

Peugeot liderem we Włoszech wśród aut zelektryfikowanych

Citroën Berlingo, Peugeot Partner i Opel Combo – akcja serwisowa egzemplarzy z 2022 i 2023 r. Chodzi o opony

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz