Fiat Professional rozpoczął produkcję elektrycznego modelu e-Ducato w zakładzie w Atessie we Włoszech. Jest to kolejny krok Stellantis w kierunku zrównoważonej mobilności w segmencie pojazdów użytkowych.
Fiat Professional ogłosił oficjalne rozpoczęcie produkcji modelu e-Ducato, elektrycznej wersji popularnego dostawczaka w fabryce w Atessie we Włoszech. Zakład jest odpowiedzialny także za montaż bliźniaczych pojazdów Stellantis – Peugeot Boxer, Citroën Jumper, Opel Movano i Vauxhall Movano. Włoska marka podkreśla, że jest to kamień milowy w dążeniu do zrównoważonej mobilności w sektorze lekkich pojazdów użytkowych.
Z udziałem 24%, Fiat Ducato to lider segmentu samochodów dostawczych we Włoszech (dane na koniec października 2024). Model zajmuje drugie miejsce na rynku pojazdów użytkowych we Francji oraz w Polsce a w Hiszpanii i Portugalii, zajmuje miejsce trzecie. Co więcej, dzięki odnowieniu modelu zakład zwiększył zmiany produkcyjne z 2 do 2,5.
Używany Peugeot Boxer II i III. Czy to dobre narzędzie małych przedsiębiorców?
Utworzony w 1979 roku jako część wspólnego przedsięwzięcia Fiata i PSA-Peugeot Citroën, zakład produkcyjny w Atessie został otwarty w 1981 roku. Fabryka ma powierzchnię ponad 1,2 mln m² i może produkować do 1200 pojazdów dziennie. Obecnie ponad 80% wyprodukowanych samochodów jest eksportowanych do 75 krajów świata.
Jean-Philippe Imparato o fabryce w Atessie
„W Stellantis jesteśmy dumni z doskonałości produkcji, która charakteryzuje fabrykę w Atessie, światowy punkt odniesienia w produkcji samochodów dostawczych. Ten zakład ma prestiżową historię we Włoszech, i od ponad 40 lat, jest symbolem jakości. Dziś świętujemy rozpoczęcie produkcji dużych elektrycznych samochodów dostawczych dla wszystkich pięciu marek pojazdów użytkowych Stellantis, co jest kolejnym potwierdzeniem konkretnego zaangażowania firmy we Włoszech.
Inwestycja w Atessie w produkcję w pełni elektrycznych pojazdów jest integralną częścią planu przemysłowego Stellantis we Włoszech i stanowi kolejny znaczący krok w realizacji planu strategicznego Stellantis Dare Forward 2030, który przewiduje redukcję emisji dwutlenku węgla o 50% do 2021 r., w celu przekształcenia firmy do 2038 roku w koncern technologiczny o zerowej emisji dwutlenku węgla netto. Osiągnięcie to podkreśla zaangażowanie firmy w promowanie zrównoważonego rozwoju oraz pozycję kluczowego gracza w coraz bardziej innowacyjnej i odpowiedzialnej przyszłości” – powiedział Jean-Philippe Imparato, dyrektor operacyjny Stellantis na Rozszerzoną Europę i dyrektor generalny Stellantis Pro One.
Fiat e-Ducato o zasięgu 420 km
Rozpoczęcie produkcji w Atessie jest kamieniem milowym w historii zakładu w Abruzji, co potwierdza zarówno zaangażowanie Stellantis we włoską produkcję, transformację ekologiczną, jak i centralne miejsce włoskiego zakładu w globalnej ofensywie Stellantis Pro One.
Renault Master zostawia w tyle rywali. Jaka sprzedaż na polskim rynku?
Elektryczne duże samochody dostawcze produkowane w Atessie to druga generacja tych pojazdów, która może zapewnia autonomię do 420 km, dzięki akumulatorowi o pojemności 110 kWh. Fiat e-Ducato został wyposażony w system szybkiego ładowania o mocy 150 kW, który jest w stanie naładować akumulator od 0 do 80% w niecałą godzinę.
Atessa jest największym zakładem Stellantis na świecie produkującym i dostarczającym bazę do kamperów. Ponad 70% floty pojazdów rekreacyjnych poruszającej się po Europie powstała na bazie Ducato i przez 16 lat z rzędu model ten otrzymywał prestiżową nagrodę „Najlepszy bazowy kamper roku” przyznawaną przez czytelników niemieckiego magazynu branżowego Promobil.
Ile kosztuje nowy Peugeot Boxer? Cena, wersje, wyposażenie
Najnowsze komentarze