W pierwszym miesiącu 2023 roku sprzedano w Polsce ponad 35 tysięcy samochodów. To oznacza duży wzrost w stosunku, o ponad 20%, w stosunku do 2022 r.
Ponad połowa z tych samochodów osobowych posiada silniki benzynowe a nieco ponad 10% to diesel. Samochodów elektrycznych sprzedano około 1000 szt. Hybrydy plugin znalazły blisko 700 nabywców. Tradycyjnie większość z tych aut kupiły firmy – aż 24 tysiące szt. Rynek odbiorcy indywidualnego to 6 tys. szt.
„Pierwszy miesiąc 2023 roku pokazuje w zdecydowanej większości pozytywne wyniki w porównaniu do analogicznego okresu w roku poprzednim. Oczywiście niezwykle cieszy nas to, że wkraczamy w nowy rok z wynikami zdecydowanie lepszymi. Bardzo wyraźny wzrost w sprzedaży samochodów osobowych wynika z kilku czynników. Przede wszystkim w odbiciu pomogła zmiana sytuacji ogólnorynkowej, dzięki czemu powoli wychodzimy z kryzysu niedoboru półprzewodników, braku metali.” – skomentował wyniki Paweł Tuzinek, prezes Związku Dealerów Samochodów. „Równie istotnym było pojawienie się pierwszych po długiej przerwie tzw. wyprzedaży rocznika. W roku ubiegłym nie było oczywiście mowy o takiej akcji promocyjnej. Zgodnie z wcześniejszymi prognozami opartymi o dane historyczne, zakładając, że nie spotkają nas kolejne negatywne wydarzenia losowe, w pierwszej połowie roku spodziewamy co miesiąc wzrostu nowych rejestracji r/r, zwłaszcza w przypadku samochodów osobowych oraz ciężarowych.”
W Polsce coraz większą popularnością cieszą się samochody marki Dacia, z uwagi na fabryczną instalację LPG. Rośnie też zainteresowanie 7-osobowym modelem Jogger, który wybierają firmy.
Najnowsze komentarze