Pierwszy egzemplarz Peugeot e-408 został wyprodukowany w zakładzie Stellantis w Miluzie, ale zaraz zaraz, czy my już przypadkiem tego samochodu nie widzieliśmy? Francuska marka zapowiadała elektryczną wersję swojego fastbacka już w momencie debiutu 408 w 2022 roku. Z pewnym opóźnieniem, ale w końcu jest! Oficjalna premiera została zaplanowana na salon samochodowy w Paryżu, gdzie e-408 zostanie wystawiony obok innych elektrycznych samochodów Peugeota.
Peugeot 408 zadebiutował latem 2022 roku. Samochód można zamówić z silnikiem benzynowym, z napędem miękkiej hybrydy lub hybrydą typu plug-in. Gdzie się podział silnik elektryczny? Francuska marka po opublikowaniu pierwszych oficjalnych materiałach prasowych informowała, że elektryczna wersja dołączy w ciągu kilku miesięcy, wszak firmie Stellantis zależy na elektryfikacji oferty modelowej. Kilka miesięcy trochę się przesunęło i publiczny debiut w końcu się odbędzie. Pierwszy egzemplarz Peugeot e-408 zjechał już z linii produkcyjnej. Thierry Robert, dyrektor fabryki Stellantis w Miluzie, opublikował zdjęcie z testowej fazy montażu.
Test: Peugeot 408 130 KM na dystansie ponad 2000 kilometrów. Spalanie, zalety, wady, opinie.
Kolejnym etapem kampanii promocyjnej jest prezentacja online, która odbędzie się 2 października a z bliska będzie można zobaczyć pojazd podczas tegorocznego salonu samochodowego w Paryżu w dniach od 14 do 20 października.
Czy Peugeot e-408 będzie mocniejszy od e-308?
Peugeot nie szykuje zmian w wyglądzie pojazdu, ale czy możemy liczyć na niespodzianki pod maską? Jeśli wziąć pod uwagę oszczędności, e-408 powinien otrzymać ten sam układ napędowy co e-308 a więc silnik elektryczny o mocy 156 KM oraz akumulator o pojemności 54 kWh, ale portal motoryzacyjny L’argus informuje, że Peugeot najprawdopodobniej pokusi się o mocniejszą jednostkę, aby lepiej sprostać konkurencji.
Zgodnie z informacją francuskiego magazynu elektryczny fastback ma zostać wyposażony w jednostkę o mocy 204 KM, mocniejszą niż w e-308, ale słabszą od e-3008. Peugeot e-408 otrzyma również większy akumulator, aby zwiększyć zasięg w stosunku do kompaktowego modelu, który na jednym ładowaniu potrafi pokonać 411 km według cyklu WLTP. Francuska marka zapowiada dla e-408 nowe funkcje, ale szczegóły nie są jeszcze znane.
W salonach dealerskich możemy spodziewać się elektryka najwcześniej na początku 2025 roku.
Ile kosztuje nowy Peugeot 408? Oferta, wersje, silniki
Najnowsze komentarze