Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
Wiadomości

Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie

autor Tomasz Nowicki
2025-05-16
renault kardian projekt Wiadomości
Wiadomości

Renault rozbudowuje swoje centrum projektowe RDCL 2027. Tu powstał model Kardian

autor Tomasz Nowicki
2025-05-14
peugeot ocean trophy Wiadomości
Wiadomości

Peugeot Ocean Trophy 2025: załogi ruszyły do rywalizacji!

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
renault scenic Wiadomości
Wiadomości

Nowy Renault Scenic za 42.900 zł? Tak, to oryginalna promocja marki w Polsce

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
Dacia Bigster
Wiadomości

Nowa Dacia Bigster czeka w polskich salonach. Umów się na jazdę próbną on-line

autor Tomasz Nowicki
2025-05-16
Peugeot 205
Wiadomości

Francuski klasyk za 50 tys. zł. Jakie modele Citroëna i Peugeota kupimy w tym budżecie?

autor Maciej Mokwiński
2025-05-14
dacia bigster 1 1 Wiadomości
Wiadomości

Nowa Dacia Bigster z fabryczną instalacją LPG. Oferuje możliwości rodzinnego SUV-a w cenie samochodu z niższego segmentu.

autor Tomasz Nowicki
2025-05-15

Najnowsze komentarze

  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - Peugeot 408 – francuska odpowiedź na pytanie: „SUV czy coupe?” – „Tak!”
  • Inny Anonimowy - Renault 5 E-Tech electric już od 555 zł brutto miesięcznie. Promocja 2025, dopłaty do kupna samochodu
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Pierwszy test: nowa Lancia Ypsilon Ibrida LX 100 KM – włoski powrót z przytupem?

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2025-04-06
w Testy, Stellantis - testy i opinie
Czas czytania 7 minut
1.2k
A A
4
lancia ypsilon swietuje swoje 40 urodziny styl i innowacja nie sa kwestia rozmiaru nowa lancia ypsilon 1 Wiadomości

Nowa Lancia Ypsilon to siostrzany model Peugeota 208 i Opla Corsy, ale z zupełnie innym charakterem. Choć technicznie opiera się na tej samej platformie CMP i korzysta z tych samych układów napędowych, Lancia postawiła na coś, czego brakowało w Stellantis – włoską duszę, indywidualny styl i aurę marki z tradycjami – wynika z pierwszych testów, które pojawiają się w sieci.

Według włoskich dziennikarzy pod względem osiągów, jakości wykończenia czy multimediów Lancia gra w tej samej lidze co jej francusko-niemieccy kuzyni, ale wygrywa (jakżeby inaczej) tam, gdzie liczy się osobowość. To nie kopia, to reinterpretacja. A efekt końcowy? Zaskakująco udany.

Lancia to marka, której nie trzeba przedstawiać miłośnikom motoryzacji. Przez dekady dostarczała auta o wyrazistym charakterze, nie bojąc się odważnych rozwiązań. Modele takie jak Stratos, Delta Integrale czy Thesis przeszły do legendy. Później latach Lancia popadła w niebyt, ograniczając sprzedaż wyłącznie do Włoch i oferując jeden model – wysłużonego Ypsilona. Nowa strategia Stellantisa zakłada powrót marki na rynki europejskie, a pierwszym krokiem jest całkowicie odmieniony Ypsilon. Nowoczesny, miejski i dostępny w wersji elektrycznej oraz mikrohybrydowej. Włoscy dziennikarze przetestowali hybrydową wersję LX z 3-cylindrowym silnikiem mild hybrid turbo o łącznej mocy 100 KM.

Warto przeczytać!

Stellantis

Stellantis wzmacnia działalność na rzecz edukacji w Polsce. Współpraca z trzema fundacjami

2025-05-20
Spoticar, używane samochody

Samochody używane Spoticar z nową kampanią w Polsce. „Myśl odważnie. Działaj rozważnie”

2025-05-20

Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

2025-05-19

Nowy Jeep Compass w Polsce na imprezie Camp Jeep PL 2025. Ostatnie wolne miejsca

2025-05-19
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon

Styl, który się wyróżnia

Design to jedna z najmocniejszych stron Ypsilona. Choć długość auta to typowe dla miasta 4,07 metra, proporcje, światła LED z trzema świetlnymi promieniami wokół nowego logotypu oraz nawiązania do klasycznych modeli Lancii sprawiają, że auto wygląda bardziej ekskluzywnie niż większość konkurentów. Z tyłu znajdziemy efektowną czarną listwę z napisem LANCIA i światłami inspirowanymi Stratrosem. Jedynie z boku może przypominać Peugeot 208 czy Opla Corsę. Tego najwyraźniej nie udało się uniknąć i trochę szkoda.

Lancia Ypsilon Cassina
Lancia Ypsilon

W testowanej przez dziennikarzy wersji LX uwagę przyciąga czarny dach, 17-calowe felgi i przyciemniane szyby. To detale, które dodają charakteru i stawiają Ypsilona ponad przeciętnością segmentu B. Auto oferowane jest w czterech kolorach nadwozia oraz pięciu dwukolorowych kombinacjach.

Wnętrze: technologia i design, nieco mniej ergonomii

W środku znajdziemy próbę stworzenia czegoś więcej niż tylko „kolejnego miejskiego hatchbacka”. Dwie 10,25-calowe cyfrowe tablice – jedna dla wskaźników, druga dla systemu multimedialnego – robią dobre wrażenie. Obsługa jest intuicyjna, grafika estetyczna, choć nie wykracza poza standardy Stellantisa. Lancia dorzuca jednak coś od siebie: podświetlaną kulę sterującą głosem, designerski system SALA (Sound Air Light Augmentation), a także charakterystyczną półkę na drobiazgi w centralnej konsoli. Niestety, ta ostatnia, poza topową wersją Cassina, nie jest wykończona materiałem antypoślizgowym, przez co przedmioty mogą się przesuwać – trzeba dokupić odpowiednią podkładkę.

Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon

Materiały wykończeniowe są dobre, choć nie dorównują cboćby DS Automobiles a Lancia miała być przecież marką premium. To jednak dość przyjemna mieszanka tworzyw miękkich i twardych, z wyczuwalnym naciskiem na styl, a nie luksus. Czuć, że Lancia chce się pozycjonować jako coś więcej niż budżetowy gracz.

Przestrzeń i komfort

Z przodu miejsca jest wystarczająco, a fotele są jednymi z najwygodniejszych w klasie – miękkie, dobrze wyprofilowane, z przyjemnym tapicerowaniem. Kierownica i fotel mają szeroki zakres regulacji, co ułatwia znalezienie odpowiedniej pozycji. Z tyłu jest już mniej przestronnie. Wysokie osoby będą narzekać na niewielką przestrzeń nad głową i ograniczoną szerokość. Uroki klasy B. Pocieszają dodatki takie jak porty USB-C, kieszenie w oparciach czy uchwyty w drzwiach.

Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon

Bagażnik oferuje bardzo dobre 352 litry pojemności – więcej niż Corsa czy 208. Ma regularne kształty, praktyczne haczyki i lampkę oświetlającą bagaż. Oparcie tylnej kanapy dzielone jest w proporcji 60:40, a próg załadunku umieszczono na wysokości 71 cm.

Silnik, osiągi i zużycie paliwa

Testowana wersja Ibrida łączy 3-cylindrowy silnik spalinowy z 21-konnym silnikiem elektrycznym. Całość oferuje 100 KM i 205 Nm momentu obrotowego. Przy masie 1 282 kg zapewnia to niezłą dynamikę – od 0 do 100 km/h w 9,3 sekundy i prędkość maksymalną 190 km/h. Układ mild hybrid pozwala ruszać i parkować na samym prądzie, ale zasięg elektryczny to zaledwie około 1 km przy prędkościach do 30 km/h.

Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon

Spalanie? W teście średnie wyniosło 5,9 l/100 km, przy czym w trasie spadało poniżej 5, a w mieście wzrastało do około 7 litrów. To dobre wyniki, choć nieco wyższe niż deklarowane 4,5 l WLTP. Skrzynia biegów to 6-stopniowy automat z podwójnym sprzęgłem. Działa płynnie w trybie komfortowym, ale przy mocnym wciśnięciu gazu reaguje z opóźnieniem. Tryb manualny z łopatkami nie zmienia tego znacząco.

Wrażenia z jazdy

Lancia dopracowała zawieszenie i układ kierowniczy względem 208 i Corsy. Efekt? Auto prowadzi się stabilnie i komfortowo. To nie jest najbardziej zwinny mieszczuch, ale zachowuje pewność w zakrętach i dobrze filtruje nierówności. Na autostradzie pozytywnie zaskakuje poziomem wyciszenia i stabilnością jazdy. W mieście sprawdza się równie dobrze – promień skrętu 10,36 m, łatwe manewrowanie i czytelne obrazy z kamer cofania. Nie każdemu przypadnie do gustu intensywna rekuperacja, która aktywuje światła hamowania po zdjęciu nogi z gazu i nie daje się wyłączyć. W jeździe miejskiej to może być irytujące.

Wyposażenie i technologie

Lancia Ypsilon dostępna jest w trzech wersjach: Base, LX i Cassina. Już wersja podstawowa oferuje bogate wyposażenie – reflektory LED, klimatyzację, system multimedialny z Apple CarPlay i Android Auto, czujniki zmierzchu, tempomat i liczne systemy bezpieczeństwa.

Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon

Testowana wersja LX dodaje 17-calowe felgi, czujniki parkowania, kamerę cofania, podgrzewane fotele, ładowarkę indukcyjną i lepsze wykończenie. Topowa Cassina idzie jeszcze dalej, oferując systemy wspomagające z wyższej półki i luksusowe akcenty stylistyczne.

Podsumowanie: Włoska alternatywa w klasie B

Nowy Lancia Ypsilon nie odkrywa technicznie niczego nowego – korzysta z tego samego, sprawdzonego „szkieletu” co Peugeot 208 czy Opel Corsa. Ale to nie wada. Wręcz przeciwnie – Włosi pokazali, że można na tej bazie zbudować coś, co ma duszę. Ypsilon to nie kolejny generyczny hatchback – to stylowy, komfortowy, miejski samochód z charakterem.

Nie jest bez wad – tył mógłby być przestronniejszy, a gama silników szersza. Ale jeśli szukasz miejskiego auta z osobowością, a nie kolejnego „kopiuj-wklej”, nowa Lancia zasługuje na Twoją uwagę – podsumowują włoscy dziennikarze.

Czy jednak Lancia przetrwa? W obliczu nowych informacji ze Stellantis jest to coraz bardziej wątpliwe…

Na podstawie Auto Nocion – redakcja

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: StellantisLanciaYpsilon
Udostepnij420Tweet263Udostepnij74
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
4 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • PureTech 130

    Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

    4123 udostępnienia
    Udostepnij 1649 Tweet 1031
  • 7 najtańszych nowych samochodów Dacia i Renault z fabryczną instalacją LPG. Cennik maj 2025

    1157 udostępnienia
    Udostepnij 463 Tweet 289
  • Fiat 600 z fabryki w Tychach sprzedaje się coraz lepiej, ale klienci nie chcą elektryka

    358 udostępnienia
    Udostepnij 143 Tweet 90
  • Renault Austral odniósł ogromny sukces. Ponad 200.000 sprzedanych egzemplarzy

    581 udostępnienia
    Udostepnij 232 Tweet 145

Testy samochodów

Peugeot e-5008
Testy

Test: Nowy Peugeot e-5008 w trasę i do miasta. Jeździłam 7-miejscowym elektrykiem spod znaku lwa

autor Małgorzata Kozikowska
2024-07-17
Citroen C4 Cactus - test, opinia, ceny
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C4 Cactus 2018 – ugrzeczniony komfortowy crossover. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2018-06-13
dacia jogger 2022 7 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM: spalanie, miejsce na tylnych siedzeniach, bagażnik. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy.

autor Tomasz Nowicki
2022-05-15
Renault Megane IV Grandtour Zen TCe 140 – gdy rozsadek goruje nad emocjami 07 Wiadomości
Testy

Test: Renault Megane IV Grandtour Zen TCe 140 – gdy rozsądek góruje nad emocjami. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2022-11-15
Nowy Citroen C4 2025
Testy

Test: Nowy Citroën C4 1.2 Hybrid 145 po face liftingu. Niestraszne mu szutry i wyboje

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-15

Najnowsze komentarze

  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - Peugeot 408 – francuska odpowiedź na pytanie: „SUV czy coupe?” – „Tak!”
  • Inny Anonimowy - Renault 5 E-Tech electric już od 555 zł brutto miesięcznie. Promocja 2025, dopłaty do kupna samochodu
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”

Zobacz też

Autostradowy styl szarpany

WRC: Loeb po raz 57.

Niezła sprzedaż francuskich aut w Niemczech

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
4
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz