Z powodu wadliwego spawania tulei mocującej wahacze samochodów Peugeot, Citroën i Mitsubishi mogą się złamać. W rezultacie może dojść do uszkodzenia pojazdu oraz wypadku, dlatego warto sprawdzić czy posiadany pojazd nie kwalifikuje się do akcji naprawczej i wymiany wadliwych części.
Firma Meyle, specjalizująca się w produkcji części zamiennych, wycofała z rynku wahacz. Wynika to z faktu, że wadliwe przyspawanie tulei ustalającej może spowodować pęknięcie wahacza. W rezultacie ryzyko utraty kontroli nad samochodem – poinformowała rzeczniczka firmy Meyle.
Wahacze Meyle nie były stosowane fabrycznie – są to jednak części zamienne, które mogły być stosowane w przypadku wymiany wahaczy.
Problem może dotyczyć następujących samochodów:
- Citroën C-Crosser,
- Citroën C4 Aircross,
- Mitsubishi ASX ,
- Mitsubishi Lancer VII,
Mitsubishi Lancer VIII, - Mitsubishi Outlander II,
- Mitsubishi Outlander III,
- Peugeot 4007,
- Peugeot 4008.
Okres dostawy wahaczy Meyle HD o numerach części 32-16 050 0003/HD i 32-16 050 0004/HD trwał od czerwca 2018 r. do grudnia 2021 r. Nie jest możliwe zawężenie do numeru VIN, ponieważ są to części przeznaczone na otwarty rynek wtórny – dodała rzeczniczka. W całej Europie sprzedano 4.625 wahaczy HD.
Jeśli w samochodzie jest wahacz Meyle, należy dokonać wymiany w możliwie najkrótszym czasie. Zgodnie z danymi producenta wymiana trwa około dwóch godzin (w przypadku wymiany obu wahaczy) plus regulacja geometrii kół.
Kampania wycofywania produktów z rynku rozpoczęła się na początku lutego 2022 roku.
źródło: Meyle
Najnowsze komentarze