PILNE: Ponad 400.000 samochodów marek Renault, Nissan, Mercedes i Dacia może mieć poważny problem z silnikiem 1.2 TCe!

Citan, Clio, Duster, Qashqai i Juke na liście

49 37 228

UFC-Que Choisir, organizacja konsumencka z Francji, poinformowała, że 400.000 samochodów marek Renault, Nissan i Dacia może mieć poważny problem z silnikiem. Chodzi o jednostki benzynowe 1.2 TCe oraz 1.2 DIGiT Euro 5 H5.

Według stowarzyszenia, w wielu z nich wykryto przypadki nadmiernego zużycia oleju, które mogą prowadzić nawet do awarii. Problem ma dotyczyć jednostek wyprodukowanych pomiędzy końcem 2012 a połową 2016. „Silniki te zużywają zbyt dużo oleju. Może to doprowadzić do pogorszenia się stanu zaworów i doprowadzić do uszkodzenia silnika” – czytamy w komunikacie stowarzyszenia. Koszty naprawy mogą wynosić nawet 10.000 euro za samochód.

>> Zobacz: testy samochodów Renault <<

Jakich marek dotyczy sprawa?

Problem z wadliwymi silnikami dotyczy marek Renault, Nissan, Dacia i Mercedes, w samochodach których montowano silniki 1.2 TCe.

Jakich silników dotyczy problem?

UFC-Que Choisir twierdzi, że Grupa była świadoma tych wad, ale celowo je zignorowała. Stowarzyszenie dotarło do wewnętrznej notatki firmy, w której można znaleźć informacje na ten temat. Ten krótki raport, wydany przez Departament Jakości i Satysfakcji Klienta (DQSC) Renault stwierdza, że ​​problem nadmiernego zużycia oleju dotyczy silników wytwarzanych przez 4 lata: od rozpoczęcia produkcji w dniu 1 października 2012 do 20 lipca 2016 roku włącznie. W efekcie może dojść do pogorszenia jakości zaworów wydechowych oraz uszkodzenia silnika.

>> Zobacz: testy samochodów Dacia <<

Czy mój samochód może mieć problem?

Lista samochodów, w których montowano silniki 1.2 TCe, które mogą mieć problem z nadmiernym zużyciem oleju.

Renault (silnik 1.2 TCe 115, 120 i 130 KM)

  • Captur
  • Clio IV
  • Kadjar
  • Kangoo II
  • Mégane III
  • Scénic III
  • Grand Scénic III

Dacia (silnik 1.2 TCe 115 i 125 KM)

  • Duster
  • Dokker
  • Lodgy

Mercedes (silnik 1.2 115 KM)

  • Citan

Nissan (silnik 1.2 DIG-T 115 KM)

  • Juke
  • Qashqai II
  • Pulsar

Naprawa silnika na koszt producenta?

Stowarzyszenie wysłało formalne zawiadomienie do czterech zainteresowanych marek: Renault, Nissan, Mercedes i Dacia. Zwróciło się również do Renault z prośbą o wycofanie tych samochodów i pokrycie wszystkich kosztów, związanych z naprawą.

Mam samochód z tym silnikiem – jak żyć?

Na pewno warto od razu skontrolować poziom oleju i obserwować jego zużycie. Producent na razie nie odniósł się do komunikatu stowarzyszenia, jednak jeśli informacje są prawdziwe, to jest możliwe, iż przeprowadzi szeroko zakrojoną akcję serwisową. Do tego czasu warto częściej niż zwykle wymieniać olej i zwracać uwagę na stan silnika.

Stanowisko Renault

Koncern Renault wydał do tej pory krótkie oświadczenie, w którym czytamy „Nasze pojazdy z silnikiem TCe A.2 nie są dotknięte tym problemem. W rzeczywistości nadmierne zużycie oleju silnikowego może być spowodowane różnymi przyczynami„. Renault przypomniało również, że samochody powinny być serwisowane zgodnie z zaleceniami producenta.

O rozwoju tej sprawy będziemy informować na bieżąco.

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
15 Wątki komentarzy
34 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
41 Autorzy komentarzy
GerardArturRobbetStefwizytator Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Piotr
Gość
Piotr

Wiadomo do dawna żę te silniki to tragedia Dowodzi to tylko żę marka Renault ma klienta w dupie Przerabiałem to z moim Grand Scenic IV z 1.2 TCE EDC. Wszytko w tym aucie czeszczało , pukała itd Był 44 razy na serwisie.Auto było od nowości ummie.W mawiano mi że to standard że silnik na 1000 KM bral 1.5l oleju , cieszę sie że go sprzedałem. Mailem zawsze samochody Renault od Twingo po Megane . Ale takich problemow jak Scenic nie miałem nigdy i nie chce mieć już nigdy do czynienia , najlepszy silnik w Renault Jest 1.5 DCI i 1.6… Czytaj więcej »

Odd
Gość
Odd

Cud że przy takiej znajomości interpunkcji i ortografii, byłeś w stanie te auto zarówno kupić, jak później sprzedać.

kurgan
Gość
kurgan

Za taką ortografie nawet poczciwa Dacia, powinna ci prosty chłopie odmówić sprzedaży swojego samochodu.
PS „czeszczało”, hahahah, jeszcze czegoś takiego nie czytałem.

retsud
Gość
retsud

Myślę, że to taka onopatopeja — on go czesał, więc on czeszczał.

ada
Gość
ada

@retsud
Chyba raczej onomatopeja
XDDD

Rrr
Gość
Rrr

Twoje „ci” pisząc do autora też wiele mówi.

Rafał
Gość
Rafał

44 razy w Serwisie
Mialem Grand Scenica IV 1,2 tce manual i obecnie mam takiego samego ale z nowszym 1,3 tce EDC.
0 problemow skrzypien
Auto wykonane perfekcyjnie , super sie jezdzi silnik sie dobrze zbiera 0 najmniejszych problemow
Nie wiem co pan kupil ale chyba sprowadzony po powodzi z Niemiec
Nawet nie wiem ile w tym kłamstw
Mialem juz clio I III i IV
Kadjar
I obecnie drugi G Scenic od początku 0 problemow z marka
Pozdrawiam i Polecam

Sceniomaniak
Gość
Sceniomaniak

chyba zapomniałeś o F4R 2.0 16V i 2.0TCe F4Rt

Gerard
Gość
Gerard

Jak czytam takie bzdury o kimś kto był w serwisie 44 razy że coś mu stuka czy puka to niech się w głowę puknie i kupi sobie auto za 200 tyś to może nic mu nie będzie pukało no chyba ze w głowie. Zastanów sie facet co ty piszesz.

Gość
Gość
Gość

1.2 co za moc . W motorze mam większy silnik

Krzysztof Gregorczyk
Editor

1.2 to nie moc, to pojemność skokowa w decymetrach sześciennych.
I zapewne chodziło Panu o motocykl…

wizytator
Gość
wizytator

geniusz , ma sinik w motorze czyli masło w maśle

FioleK
Gość
FioleK

Przyvolskwagenili…

Samarama
Gość
Samarama

A „Redakcja” kiedy się w końcu nauczy pisać po polsku? Ile raz można powtarzać, że w języku polskim nie używamy kropek w zapisie liczb?

Krzysztof Gregorczyk
Editor

To ja wprowadziłem te poprawki i kompletnie się nie zgadzam z Pana zarzutem. A jak się to Panu nie podoba, to proszę tu nie zaglądać.
Wkurza mnie coś takiego – Autor nie odniesie się to meritum, bo pewnie nie ma nic do napisania, wpitala się z jakimiś dziwnymi zasadami ortograficznymi.

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Napiszę Panu jeszcze, dlaczego tak robię.
Chodzi o to, że separator, jaki Pan postuluje, czyli spacja, ma być tzw. niełamliwa. Zapewnienie jej na każdym urządzeniu, na jakim nasi Czytelnicy przeglądają stronę, nastręcza pewnych trudności. Stosując kropkę eliminujemy to ryzyko.
Jako separator dziesiętny używamy przecinka, ale w oznaczeniach pojemności skokowej silników – też kropki. Staramy się być konsekwentni w stosowaniu tej typografii, nawet, jeśli nie do końca jest ona zgodna z zasadami języka polskiego. Ale robimy to właśnie po to, by uniknąć niejasności.
Nie zamierzamy tych zasad zmieniać, więc niech Pan sobie daruje wpisy tego typu, OK?

Tomasz
Gość
Tomasz

Portal ciekawy. Ale po nieuprzejmych komentarzach Pana Redaktora (?} Krzysztofa więcej tu nie zajrzę. Wiem, że Pana Krzysztofa to nie ruszy, widać że piszą sami dla siebie. Wprowadzają swoje zasady języka i jeszcze komentarz „niech Pan sobie daruje wpisy tego typu, OK?”. We wcześniejszym komentarzu Pana K. autor się „wpitala”. Brak kultury bije z komentarzy tego Pana. Do widzenia Panie K.

Damian
Gość
Damian

Panie Krzysztofie,
ma Pan rację,
tylko dlaczego taki ton komentarzy? Czemu tyle złości i ofensywy?
Wystarczy proszę Pana, aby odpisać kulturalnie podając konstruktywne argumenty, które nie zrażą do Pana innych osób. Po co robić sobie wrogów? Świat jest mały.
Pozdrawiam!

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Może faktycznie czasem zbyt emocjonalnie reaguję, ale drażni mnie już pisanie po raz kolejny o separatorach tysięcznych, jakby to było najważniejsze. Napisałem, wyjaśniłem, dlaczego nie do końca w tej kwestii zachowuję polską notyfikację, a bliższa mi jest światowa. A pewnie za parę dni znowu pojawi się ktoś, kto przyczepi się do kropki.
Urażonych niniejszym bardzo przepraszam.

Michał
Gość
Michał

Te bezawaryjne benzyniaki. Vag , Mercedes Kia renault

krzysztof
Gość
krzysztof

Czy problem leży po stronie wadliwych pierścieni czy też cylindrów? Po gwarancji pozostaje tylko remont co wygeneruje koszt 4-6tyś i po temacie.

Marcin
Gość
Marcin

Pewnie turbo albo uszczelniacze zaworów. Olej leci w dolot, robi się z niego nagar na grzybkach zaworów i się rozszczelniają

Tommo66
Gość
Tommo66

Tylko dlaczego w tekście jest mowa o koszcie 10 000 euro ? Wymiana silnika, to jedno co przychodzi mi do głowy. Ale z kolei czy to możliwe ? Czy nowy silnik kosztuje tyle, co połowa (nieraz więcej) samochodu ? Coś mi się rachunek nie zgadza.

Merc
Gość
Merc

Już kiedyś pisałem że silniki 1.2 to do kosiarek się nadają a nie do samochodu.

Roman
Gość
Roman

Nie należy zapominać, że również i Merc stosuje w swoich samochodach typu A160, A180, A200, B200 silniki benzynowe o pojemności 1,33 litra. Czy to też silniki do nieco większych kosiarek ale Merca?

Marek
Gość
Marek

Mercedes zrezygnował ze współpracy z Renault już nie będzie miał tych badziewnych silników

Dżek
Gość
Dżek

Widzę, że pan Merc chce być koniecznie mądrzejszy od koncernu ze stuletnim doświadczeniem.

Sceniomaniak
Gość
Sceniomaniak

1,5dci też do kosiarek ?

Bartosz G.
Gość
Bartosz G.

A ja już o tym wiedziałem od 2017 roku gdzie panowie z serwisu renault powiedzieli mi ” nie bierz auta z silnikiem 1.2 na turbinie ” bo mamy dużo zgloszen.

Były posiadacz QQ
Gość
Były posiadacz QQ

W końcu ktoś im udowodnił, że silniki 1.2 TCe, to potencjalne miny. Gdy jakiś czas pisałem tutaj o nadmiernym pożeraniu oleju przez ten silnik, to oczywiście redaktor zaprzeczał. Nawet wiem dlaczego. On tylko krótko testuje samochody z tymi silnikami więc skąd mu wiedzieć co będzie się dziać w dłuższym użytkowaniu. Ja tymczasem męczyłem się z tym silnikiem długo więc wiedziałem. W przyszłości zalecam więc Panie redaktorze wsłuchiwanie się także w opinie użytkowników, bo jak widać nie takie francuskie bez skazy jak Pan to maluje, a krótki, redakcyjny test drogowy może umożliwić co najwyżej pobieżne zapoznanie się z autem. Tymczasem jak… Czytaj więcej »

Rrr
Gość
Rrr

Według mnie problem polega na tym, że tu pisze się albo dobrze albo wcale. Gdyby jeden pan z redakcji Auto Świat nie wspomniał o tej stronce w teście auta na YouTube to po pewnie bym tu nie trafił. Ciekawe, że wrzutki stąd na wykop.pl są zawsze zakopywane, jak to ludzie piszą „za francuskie.pl zawsze zakop” , właśnie za tą stronniczość.

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Ma Pan prawo do własnego zdania, ale to właśnie u nas znajdzie Pan masę informacji związanych również z „drugą stroną medalu”. Nie boimy się pisać o problemach. Może umykają Panu te teksty… A stronniczość jest wpisana w genezę tego wortalu – piszemy o samochodach francuskich, strona powstała z pasji, trudno więc, żebyśmy jedynie krytykowali. I z całym szacunkiem dla tych,którzy aktywnie działają na Wykopie – to przekrój społeczeństwa, mają więc prawo do różnych ocen. Niestety, jak to w społeczeństwie, nie każdy zrozumie ideę naszego wortalu, a jak jeszcze jest rozkochany w Audi, albo Volkswagenie, to normalne, że będzie nas zakopywał.… Czytaj więcej »

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Co więcej – my naszej stronniczości nie ukrywamy, a wręcz ją podkreślamy, gramy więc uczciwie. I jesteśmy jednym z niewielu serwisów w Polsce, gdzie przeczyta pan o tym problemie z 1.2 TCe. Proszę poszukać.

Rrr
Gość
Rrr

Ale czemu Państwo przemilczają niektóre opinie czytelników? Przykładem jest łuszczących się pasek w silnikach PT 110 i 130 km od PSA. Kilkukrotnie czytelnicy wytykali problemy tego silnika co redakcja bagatelizowała. Ja robiąc przegląd samochodu z silnikiem 1.2 82km w ASO zapytałem obsługę o problemy z silnikami 110i 130km i pan serwisant to potwierdził, więc darowałem sobie nowe berlingo. Tymczasem tu pomocy, wzmianki czy czego kolejek od strony redakcji czytelnik się nie doczyta. To już w „stronniczych” gazetach motoryzacyjnych więcej można się dowiedzieć o usterkach samochodów grupy vag niż tu o usterkach francuzów i właśnie to mam Państwu za złe.

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Testujemy samochody na takich samych zasadach, jak wszystkie redakcje. Kilka dni i tyle. Ale mam wrażenie (jestem wręcz przekonany), że jeździmy więcej, niż inni dziennikarze. Nasz przeciętny test, to zwykle około 800-1000 km. Rzadko mniej, dość często więcej. Mimo to trudno jest wówczas ocenić wszystkie aspekty samochodu, z których wiele „wychodzi” dopiero po paru latach, czy choćby miesiącach. Jeśli zaś chodzi o wsłuchiwanie się w sygnały Czytelników, to owszem, słuchamy, ale wybaczy Pan – nie możemy każdego wpisu z miejsca traktować poważnie. Dlaczego? Bo Internet huczy od plotek. Co innego, gdy pisze o czymś Czytelnik, którego znamy od miesięcy, a… Czytaj więcej »

Marek
Gość
Marek

Takie przypadki znajdują się na każdych forach…. Z niczego się to nie wzięło…

Marek
Gość
Krzysztof Gregorczyk
Editor

Ileż razy można się powoływać na ten sam artykuł?
Zapytam Pana jednak inaczej – ilu jest zadowolonych użytkowników, którzy nie mają problemów z paskiem? Kilkaset tysięcy? Więc cóż to jest realnie kilka przypadków opisanych w Polsce i wałkowanych wciąż na różnych forach, co ma sprawiać wrażenie, że to plaga?
Weźcie się zastanówcie, jeden z drugim, nad tym, co wypisujecie.
A Pan, to już w szczególności. Pisaliśmy Panu (i nasi Czytelnicy, i ja), że najwyraźniej Pan trolluje. Potwierdza się to z każdym Pańskim wpisem. Czy myśli Pan, że my naprawdę nie wiemy, że to wciąż ten sam człowiek?

Grzegorz
Gość
Grzegorz

Niestety jestem w gronie posiadaczy tego silnika. Akcji przywoławczej raczej nie zrobią bo wymiana silnika jest kosztowna a jak zrobią to wymienią tylko jakieś pojedyncze części żeby uspokoić ludzi.

Xxxx
Gość
Xxxx

Mam i posiadam Scenica 1.2 TCe 130.
Kupiony w 2015, olej wymieniany co rok (ok 10-12tys) po dwóch latach i 24tys. km zgłoszone w serwisie zwiększone zużycie oleju (2,5l/10000km) – „naprawione” poprzez zmianę oprogramowania sterownika wtrysku paliwa.
Po kolejnym roku i 12tys. km – zużycie oleju już 4,5l/10000km – diagnoza w ASO – silnik do wymiany.
Na szczęście miałem przedłużoną gwarancję i silnik wymieniono w ramach gwarancji.
Na nowym silniku przejechałem jakieś 14tys. i jak na razie zużycie oleju niewielkie (0,2l/10000km).

Marcinek
Gość
Marcinek

Uff, jak dobrze że kupiłem jeden z ostatnich oferowanych przez dealerów Sceniców z 2012 r. z silnikiem 1.4 tce. Tam takich problemów nie ma :)

Tom
Gość
Tom

Chciałem jedynie dodać, iż według doniesień prasowych, zwiększone zużycie paliwa pojawia się w tym silniku po co najmniej 20 tys. km. Zatem proszę jeszcze trochę zaczekać z ocenami wymienionego w ASO silnika. Na marginesie dodam, iż też mam silnik z tej rodziny, w Capturze z 2017 r. Wprawdzie zgodnie z komentowanym artykułem nie należy on do wadliwych silników z uwagi na rok produkcji, tym niemniej obserwuję stan oleju regularnie. Aktualny przebieg to 20 tys. km. Ja również po roku dokonałem wymiany oleju, choć wg Renault powinienem uczynić to po 2 latach. Też mam wydłużoną gwarancję. Pożyjemy, zobaczymy.

wos
Gość
wos

Też w capturze po liftingu 2017 mamy ten silnik. Przebieg 31 tys i narazie brak problemów z olejem. Nigdy nie dolewalismy.

ŁukaszWwa
Gość
ŁukaszWwa

A ja dziękuję Redakcji za ten artykuł. Od jakiegoś czasu żałowałem, że poskąpiłem grosza i w 2016 kupiłem Fluence 1.6SCe zamiast Meg Grandtour 1.2 EDC. Teraz mi przeszło :)

Seb
Gość
Seb

O ile dobrze pamiętam to w przypadku tego silnika ASO po obróbce cnc dawało szersze pierścienie? Ktoś potwierdzi? Byle szybko :-) bo właśnie intensywnie zbieram się do wymiany głównego auta w naszej rodzinie. Scenic 1.5dci z 2007 od nowości, w zasadzie bez problemów więc będzie coś z Dacia/Renault.

Łukasz
Gość
Łukasz

Mam Nissan Juke 1,2 DIG T rok 2016 . przebieg 27 tys
U mnie jak narazie wszystko ok. 3 przeglądy gwarancyjne. Wymiana oleju od przeglądu . A czy ubywa??? Hmm. Teraz dopiero zacznę sprawdzać. Aż strach się bać :-( A jak w waszych Żuczkach???

Stef
Gość
Stef

Qashqai II 1.2DiG-T 115KM z początku 2015r., przebieg ok. 115kkm, obecnie łyka ok. 120ml na 1000km. Można się chyba uważać za umiarkowanego szczęściarza.

Robbet
Gość
Robbet

Ja Megane z 1.2 tce 115 koni zrobiłem 120 tys. Tak bierze olej- obecnie na 30 tys 4 litry oleju. przy 100 tys wgrana została mapa wtrysków bo wyskakiwał błąd, koszt w serwisie Renault 400 zł. Zauważyłem też że bierze jak jeżdżę po autostradach, czyli auto nadaje się dla dziadka po polnych drogach.

Artur
Gość
Artur

Miałem Megane 3 1.2 TCE 115. Nigdy więcej samochodów z małymi silnikami i turbo. Brała olej jak szalona. Średnio dolewalem 1.5l na 2000 km. Ja wiem ze producenci maja normę 1l na 1000km. To nie jest normalne takie zużycie oleju. Łańcuch rozrządu też jest bardzo „trwały”. Zmieniłem na Mitsubishi Lancer 1.8 MIVEC. Mam nadzieję że japoński wóz posłuży długo. Jak produkują to niech jeżdżą sobie tymi kosiarkami czy odkurzaczami.