piątek, 1 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

Platforma Common Module Family (CMF): nowe podejście Aliansu Renault-Nissan do konstrukcji podzespołów

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2013-07-02
w Wiadomości
Czas czytania 5 minut
163 10
0
149
UDOSTĘPNIEŃ
495
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Stellantis inwestuje w fabrykę benzynowych silników V6

Kiedy minie kryzys na rynku półprzewodników? Szef marki Citroën, Vincent Cobée, zna odpowiedź

Peugeot i Citroën podnoszą ceny w Australii. Podwyżka nawet o 6%

Nowa platforma CMF będzie montowana w wielu modelach firmowanych przez oba koncerny, co przełoży się na ich większą konkurencyjność i pozwoli w optymalny sposób wykorzystać efekt synergii.

Dzięki zastosowaniu platformy CMF koszty projektowe każdego modelu zostaną obniżone przeciętnie o 30-40%, a koszt części montowanych w poszczególnych wersjach spadnie o 20-30%.

Do 2020 roku płyta CMF będzie montowana na pięciu kontynentach, w ponad 10 krajach świata.

W pierwszej fazie na bazie płyty CMF będą projektowane samochody z segmentu aut kompaktowych i klasy D. Platforma będzie montowana w 1,6 miliona sztuk nowych samochodów rocznie i 14 modelach: 11 Grupy Renault i 3 Nissana.

Common Module Family (CMF) to nowa wspólna platforma, która będzie elementem konstrukcyjnym samochodów Aliansu Renault-Nissan z jednego lub kilku segmentów. Modułowa platforma składa się z szeregu kompatybilnych, zmontowanych w całość dużych modułów: komory silnika, kabiny pasażerskiej, przedniej i tylnej części podwozia, układów elektrycznych i elektronicznych. CMF to nie jedna platforma, ale rozwiązanie obejmujące kilka platform. Płyta podłogowa to zaledwie jeden wspólny element konstrukcyjny, podczas gdy koncepcja CMF polega na opracowaniu szeregu wspólnych podzespołów.

Z perspektywy Aliansu – nowy etap, który stoi pod znakiem zróżnicowanych typów pojazdów z różnych segmentów
CMF jest dodatkowym narzędziem, które oferuje znacznie większe możliwości niż montowanie tej samej płyty podłogowej w rożnych modelach i dodatkowo przyczynia się do rozszerzania gamy. Docelowo liczba wspólnych modułów dla kilku platform będzie zwiększana, aby osiągnąć efekt większej standaryzacji podzespołów i części oraz zwiększyć liczbę samochodów powstałych na bazie wspólnej platformy. W latach 2013-2020 platforma CMF będzie stopniowo wprowadzana do całej gamy Renault i Nissana. W pierwszej fazie na bazie CMF będą budowane samochody z segmentu aut kompaktowych i klasy wyższej średniej, a następnie modele z pozostałych segmentów.

CMF w segmencie aut kompaktowych i klasy wyższej średniej: globalny zasięg
Na bazie nowej platformy CMF zostanie zaprojektowanych 14 modeli (11 Grupy Renault i 3 Nissana) i będzie ona montowana w 1,6 miliona sztuk nowych samochodów rocznie:
– Pierwsze modele Nissana zaprojektowane na bazie nowej platformy CMF pojawią się na rynku pod koniec 2013 roku: będą to nowe wersje modeli Rogue, Qashqai i X-Trail.
– Pierwsze modele Renault zbudowane z wykorzystaniem platformy CMF wejdą do sprzedaży pod koniec 2014 roku: będą to kolejne generacje modeli Espace, Scénic i Laguna.

Platforma CMF to przede wszystkim korzyści skali oraz niższe koszty ponoszone przez Alians, co pomoże obu koncernom w większym stopniu spełniać oczekiwania klientów dotyczące większej różnorodności produktów.
Po wprowadzeniu w życie koncepcji CMF Alians stworzy odpowiedniej wielkości „bank części”, aby jeszcze w większym stopniu wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów dotyczącym zróżnicowanej gamy produktów.
– Korzyści skali zapewnia stosowanie wspólnych części oraz zapożyczanie rozwiązań z innych modeli Aliansu.
– Zastosowanie koncepcji CMF w procesie masowej produkcji samochodów umożliwi w perspektywie długoterminowej uzyskanie wysokich wyników.

Dzięki efektowi synergii, wspólnej masowej produkcji, korzyściom skali i współdzieleniu ryzyka przez koncerny tworzące Alians CMF przyczyni się do redukcji wszystkich pozycji kosztowych w następujących dziedzinach:
– Zakup części i podzespołów: redukcja kosztów o  20%-30%,
– Inwestycje (jednostkowy koszt prac projektowych): redukcja kosztów związanych z pracami projektowymi i opracowaniem technologii produkcji o 30-40% przy uwzględnieniu specyfiki wersji Nissana i Renault.

W porównaniu z oszczędnościami, jakie wiążą się z zastosowaniem w kilku modelach płyty podłogowej typu B (została zaprojektowana z myślą o modelach Modus i Clio z gamy Renault  oraz Micra z gamy Nissana), CMF zapewni obu koncernom o wiele większy efekt skali – nowe rozwiązanie opracowane przez Alians będzie wykorzystywane w znacznie większej liczbie samochodów i regionach geograficznych.
Dzięki zastosowaniu platformy CMF inwestycje w konstrukcję podzespołów mechanicznych oraz elementów konstrukcyjnych będą współdzielone, co przełoży się na znaczną redukcję kosztów i stworzy warunki do realizacji polityki innowacyjności w obszarze ochrony środowiska, bezpieczeństwa oraz nowych technologii z korzyścią dla naszych klientów – powiedział Jean-Michel Billig, dyrektor ds. inżynieryjnych, jakości i IT w koncernie Renault.
CMF otwiera nowy rozdział w synergii prac konstrukcyjnych Aliansu. Wprowadzenie nowego rozwiązania pozwoli nam wykorzystać efekt skali i jeszcze szybciej wprowadzać nowe technologie do naszej gamy produktów, co pozwoli nam zaoferować klientom wartość dodaną – powiedział Tsuyoshi Yamaguchi, dyrektor Aliansu odpowiedzialny z kwestie konstrukcyjne .

Duże Moduły spełniają wymogi zintegrowanego procesu produkcji AIMS (Alliance Integrated Manufacturing System).
AIMS jest standardowym, elastycznym procesem, który umożliwia wytwarzanie tego samego produktu w kilku różnych fabrykach lub wielu produktów w jednym zakładzie produkcyjnym. Proces ułatwia planowanie, upraszcza proces zarządzania, umożliwia wprowadzanie zmian w globalnych mocach produkcyjnych i przyczynia się do redukcji kosztów związanych z  pracami projektowymi.
Kiedy fabryka uruchamia produkcję nowego produktu, proces  AIMS przyczynia się także do obniżenia dodatkowych inwestycji związanych z przygotowaniami do pierwszej fazy produkcji masowej nowego modelu.

 

 

źródło: Renault Polska

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: ClioEspaceLagunaNissanRenault
Udostepnij60Tweet37Udostepnij10
Poprzedni

Pierwszy pojazd elektryczny Twizy sprzedany

Następny

Citroën Racing Trophy Polska zawita pod Śnieżkę

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Citroën Racing Trophy Polska zawita pod Śnieżkę

Carlos Ghosn prezesem AwtoWAZ

Citroën we Francji po pierwszym półroczu

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Tomasz O - Kiedy minie kryzys na rynku półprzewodników? Szef marki Citroën, Vincent Cobée, zna odpowiedź
  • Tomasz O - Stellantis inwestuje w fabrykę benzynowych silników V6
  • Anonimowogosciu - Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze
  • Dominik - Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze
  • Vtr - Luksusowy DS 6 od DS Automobiles potwierdzony. Kiedy zobaczymy nowy model?
  • Vtr - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Anonimowo - Silnik benzynowy 2.0i TCT XU10 J2TE – inny niż wszystkie
  • Bartek - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Anonimowo - Peugeot o 408: „na razie nie mamy żadnej konkurencji”
  • Anonimowo - Peugeot o 408: „na razie nie mamy żadnej konkurencji”


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Stellantis inwestuje w fabrykę benzynowych silników V6
  • Kiedy minie kryzys na rynku półprzewodników? Szef marki Citroën, Vincent Cobée, zna odpowiedź
  • Peugeot i Citroën podnoszą ceny w Australii. Podwyżka nawet o 6%
  • Dacia Spring nadal bezkonkurencyjna cenowo. Europa masowo kupuje małego elektryka
  • Nowy Peugeot 308 1.2 130 KM EAT 8 zdobył dwie gwiazdki w testach Green NCAP
  • Andrzej Korpak, dyrektor zakładu Stellantis Gliwice z nagrodą Menedżer Roku
  • Silnik benzynowy 2.0i TCT XU10 J2TE – inny niż wszystkie
  • Dacia prezentuje mini-serial z inspirującymi historiami
  • Nowy Renault Austral – ruszyła przedsprzedaż kompaktowego SUV-a
  • Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.