Wyjątkowy dla marki Alfa Romeo wchodzącej w skład koncernu Stellantis rok 2021 kończy się we Włoszech rosnącym trendem na wszystkich głównych wskaźnikach, a miesiąc grudzień zapewnił marce najwyższy udział rynkowy w minionym roku: to najlepszy prognostyk na 2022 rok, który będzie pełen ważnych nowości.
Stelvio, pierwszy SUV marki, nadal notuje dobre wyniki we Włoszech i to w coraz bardziej konkurencyjnej sytuacji: w 2021 roku, pomimo ogólnego kurczenia się rynku, trzeci rok z rzędu potwierdził swoją wiodącą pozycję w segmencie D-SUV, z udziałem w tym segmencie rynku sięgającym prawie 50% wśród SUV-ów z silnikami spalinowymi i udziałem ponad 50% w segmencie premium.
Zobacz: Alfa Romeo w Polsce
Giulia została potwierdzona jako najlepiej sprzedający się sedan wśród aut z silnikami spalinowymi segmentu D z udziałem w rynku włoskim wynoszącym prawie 60%: to wynik prawie dwukrotnie większy w porównaniu do 2020 roku.
W tych dwóch segmentach zatem co drugi sprzedany samochód we Włoszech to Alfa Romeo.
Nie tylko ilość, ale także jakość: 95% klientów wyraziło niezwykle pozytywne opinie dla obsługi uzyskanej w oficjalnych salonach Alfa Romeo przy zakupie nowego samochodu oraz starannego zarządzania kanałami sprzedaży, przy silnej redukcji stanów magazynowych, co coraz bardziej kieruje markę w kierunku modelu „na zamówienie”.
Istotny jest również wynik sektora Fleet & Business, który przyczynił się do tych wyjątkowych wyników: na rynku B2B Stelvio jest liderem wśród D-SUV-ów wszystkich typów – prawie 1 samochód sprzedany na 4 to Stelvio – a Giulia przoduje w segmencie D–sedanów z silnikami spalinowymi, stanowiąc około jedną trzecią rynku.
Wreszcie, rok 2021 zostanie również zapamiętany jako rok wyprzedanej Giulii GTA i GTAm: ikona osiągów Alfy Romeo, najmocniejszy samochód, jaki kiedykolwiek wyprodukowano przez markę, zakończyła tym samym swoją podróż w roli samochodu kolekcjonerskiego. Wszystkie ekskluzywne egzemplarze przewidziane w projekcie są już w posiadaniu 500 entuzjastów samochodów. Był to komercyjny sukces o zasięgu międzynarodowym, w którym klienci z całego świata kupowali ten model. Było wśród nich wiele osób z Chin, Japonii i Australii.
Wyniki rynkowe są spójne z wieloma nagrodami, które opinia publiczna i prasa specjalistyczna we Włoszech i na całym świecie przyznała dwóm modelom na przestrzeni lat, od „SUV-a roku” od Auto Zeitung po „Autonis Design Nagroda” przyznana przez Auto Motor und Sport. Marka zdobyła też hat-tricka Giulii z modelami GTA, Quadrifoglio i Veloce nagrodzonymi w „Sport Auto Award” magazynu Sport Auto. Nie można też zapomnieć o tytule „Najlepszego samochodu kadry menadżerskiej” przyznanego Stelvio w ramach Mission Fleet Awards.
Korzyści z użytkowania samochodu służbowego nadal stanowią charakterystyczną cechę dla kierownictwa średniego i wyższego szczebla: samochód nie jest zwykłym towarem, ale wzbudza pasję. We Włoszech Alfa Romeo najlepiej odpowiada potrzebom tego strategicznego sektora, oferując gamę, która jest zawsze spójna z duchem marki i specyficznymi wersjami zaprojektowanymi dla klienta korporacyjnego. Nic dziwnego, że z punktu widzenia zawartości, silniki Diesla nadal najlepiej sprzedają się w przypadku klientów biznesowych, a silniki spalinowe ogólnie mają znaczący udział w rynku flotowym, zarówno w zakupie, jak i w wynajmie długoterminowym – takie jest zapotrzebowanie rynku. Aby jak najlepiej sprostać potrzebom tego strategicznego sektora, gamy Alfa Romeo Giulia i Stelvio oferują wydajne silniki i specjalne wersje zaprojektowane dla klientów korporacyjnych.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Alfa Romeo
Najnowsze komentarze