Warszawskie Centrum Caravaningu, zlokalizowane na Pradze, prezentuje na placu kampery bazujące na samochodach marek Citroën, Peugeot i Fiat. Wszystkie mają za szybami karteczki „Sprzedane”. Od ręki nie można kupić nic a na zamówiony kamper przyjdzie jeszcze poczekać. Towar schodzi jak świeże bułeczki. Co się dzieje?
Nowe kampery i przyczepy kempingowe są w tym roku bardzo gorącym towarem. Karawaning robi się coraz bardziej popularny, bo po ponad roku zamknięcia w domu ludzie chcą się przemieszczać i podróżować. Kamper uniezależnia i daje wolność od ograniczeń związanych z pobytami w hotelach i ośrodkach wczasowych. Mały własny dom na kółkach może wjechać prawie wszędzie.
Współczesny kamper jest w stanie na niewielkiej powierzchni zaoferować naprawdę wygodne życie. Jest w pełni wyposażona łazienka, panele słoneczne, duże zbiorniki na wodę, klimatyzacja i ogrzewanie. Można na długo wyjechać w teren, podjeżdżając tylko od czasu do czasu do miejsca, gdzie można spuścić brudną wodę i pobrać czystą.
Kampery i przyczepy są popularne mimo wysokich cen. Koszt dobrze wyposażonego kampera z nowoczesną zabudową nierzadko sięga 400 tysięcy złotych. A mimo to przychodzą ludzie i kupują je za gotówkę.
Klienci indywidualni są bardzo wymagający, spędzają długie godziny na konfigurowaniu wymarzonego kampera lub przyczepy. Będą go używać wiele lat i chcą mieć gwarancje, że wszystko będzie jak najlepsze. Wśród zamawianych samochodów najczęściej wybierane są te większe, oferujące dwa łóżka dla czterech osób, czasami nawet więcej.
Drugi rodzaj klientów to firmy, które prowadzą wypożyczalnie kamperów. Tutaj zakupy realizowane są raczej w formie leasingu. Mimo wysokich kosztów są to opłacalne biznesy. Tydzień wynajmu 5-osobowego kampera w sezonie to nawet ponad 5 tysięcy złotych i więcej, a chętnych najwyraźniej nie brakuje. Dla porównania wynajem wygodnej 4-osobowej przyczepy na Helu to podobny koszt.
Firmy kupują najchętniej te większe samochody, zapewniające jak największą ilość miejsc do spania. Kupują też przyczepy, wynajmowane miłośnikom mobilnych wakacji. Niektóre z nich przypominają już prawdziwe domy – jak jedna z propozycji firmy Adria, widoczna na zdjęciu powyżej. Taki nowoczesny dom na kołach waży ponad 2 tony.
Nie tylko na kampery i przyczepy trzeba czekać. Coraz większe opóźnienia są też w dostawach akcesoriów i wyposażenia dodatkowego.
Kampery są coraz modniejsze, dlatego w tym sezonie będziemy mieli dla Was co najmniej dwa testy, które przygotowujemy razem z Renault. Pojedziemy w Polskę, zobaczyć jak funkcjonuje kamperowy świat, porozmawiamy z ludźmi, którzy spędzają tak prawie całe życie i nie tylko wypoczywają, ale też pracują mobilnie. Pierwsze materiały już w lipcu.
Dziękujemy Warszawskiemu Centrum Caravaningu za gościnę i rozmowę.
Najnowsze komentarze