środa, 29 czerwca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Dacia

Podsumowanie Baja Carpathia

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2017-05-09
w Dacia, Wiadomości
Czas czytania 7 minut
29 1
0
26
UDOSTĘPNIEŃ
85
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Duży awans Peugeota w brytyjskim badaniu satysfakcji kierowców Driver Power 2022

Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis

Citroën AMI, ë-Berlingo i ë-C4 dla wyspy La Maddalena. Policja pojedzie na prąd

W Stalowej Woli rozegrana została druga runda Dacia Duster Elf Cup, która odbyła się w ramach Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych. Na starcie Baja Carpathia stanęło łącznie dziesięć Dacii Duster Elf Cup: jedna w kategorii gość, jedna otwierająca trasę z numerem zero, pozostałe zaś rywalizowały w Rajdowym Pucharze Polski Samochodów Terenowych, w grupie „seryjnej” – S2.

 

PROLOG DLA DUSTERA

Do próby Stalowa Wola wystartowało łącznie 28 załóg klasyfikowanych w ramach RPPST. Spośród zawodników Dacii najlepszym czasem przejazdu popisali się Krzysztof Wicentowicz i Bartłomiej Boba – wygrali OS 1 nie tylko w pucharze DDEC, ale również w grupie S2, zaś w klasyfikacji generalnej RPPST zajęli 7. miejsce. Drugi czas osiągnęli Jan Kozioł i Tomasz Nowakowski, tym samym uzyskując 3. pozycję w S2. Kolejna lokata przypadła Konradowi Sznajderowi i Tomaszowi Mroczkowi, którzy uzupełnili pierwszą dziesiątkę klasy seryjnej RPPST.

Jechało nam się bardzo dobrze, wraz z Bartkiem, moim pilotem, przyłożyliśmy się do zapoznania z tym odcinkiem – opowiadał na mecie Krzysztof Wicentowicz. Miałem mnóstwo radości, jechałem cały czas z  uśmiechem na twarzy, nie wiem jak to możliwe, ale w ogóle się nie stresowałem. Nigdy nie byłem na tym rajdzie, ale słyszałem, że jest mocno off-roadowy, więc niedzielę zacznę spokojnie i pojadę swoim tempem.

POGROM NA POLIGONIE

Drugi dzień zmagań okazał się wyjątkowo ciężki dla wszystkich zawodników. Spośród 28 ekip startujących w pucharze Polski do mety dotarło jedynie 18. Na trasie było dużo wody, błota i piasku. W takich warunkach procentowało off-roadowe doświadczenie i duża moc silnika. Co ciekawe zawodnicy startujący Daciami podkreślali, że w ciężkich warunkach samochody te świetnie dawały sobie radę! Już po 5 km od startu, tuż nad brzegiem rzeki Łęg, powstało trudne do pokonania rozlewisko, które zatrzymało wiele samochodów ze wszystkich klas. Dalej odcinek prowadził leśnymi, śliskimi po deszczu drogami, gdzie najmniejszy błąd mógł skutkować uderzeniem w drzewo. Na otwartych przestrzeniach poligonu zawodnicy musieli zmagać się z kopnym piaskiem i głębokimi koleinami. W rywalizacji DDEC najlepszym wynikiem popisali się Wojciech Furman i Michał Augustyniak. Załoga ta wykorzystała swoje doświadczenia terenowe oraz znajomość poligonu. Objęli prowadzenie na OS2 i ten wynik dowieźli do mety.

Po OS3 nastąpiła zmiana miejsc w czołówce – na drugą lokatę wspięła się Magdalena Zając i Kazimierz Ruszel, którzy wyprzedzili Dacię z numerem 229. Jan Kozioł i Tomasz Nowakowski – pomagali na trasie Klaudii Podkalickiej i finalnie musieli zadowolić się najniższym stopniem podium.

Po świetnej walce i niezłych międzyczasach z gry o podium odpadł duet Wicentowicz/Boba. W ich Dacii awarii uległ układ napędowy i na pierwszym przejeździe musieli skorzystać z taryfy (ostatecznie 4. lokata). Stawkę Dacii uzupełnili Tomasz Baranowski i Grzegorz Konczak, którzy zaliczają swój pierwszy rajdowy sezon. Zadowolenia z zajętego miejsca nie ukrywał Wojtek Furman: Długo na to czekałem – wiele startów w różnych rajdach, ale pierwszego miejsca jeszcze nigdy nie miałem! To wymarzona, wytęskniona pozycja. To był bardzo trudny rajd – momentami była naprawdę trudno i dla sprzętu, i dla nas. Wytłukło nas porządnie. Znaliśmy tę Baję z poprzednich edycji i wiedzieliśmy że nie będzie łatwo.

Miłość do… Dustera wyznała nam Magdalena Zając! Dlaczego? Tłumaczy w wypowiedzi: Zajęliśmy drugie miejsce i to pomimo tego, że staliśmy za zakopanymi konkurentami! Uwielbiam takie trasy, to był porządny rajd – z błotem, koleinami, piaskiem, hopkami. W takich warunkach chyba pomogło nam typowo offroadowe doświadczenie. Kocham Dacię Duster! Wszędzie dawała sobie świetnie radę, nawet gdy już myślałam, że się zakopie.

Z przygodami podróżował Jan Kozioł (3 miejsce): To był bardzo ciekawy rajd! Nieprzewidywalny, wymagający, trudny. Było to duże wyzwanie dla naszych samochodów, ale poradziły sobie z nim doskonale. Jadąc na odcinku trudno było nam uwierzyć, co te samochody potrafią. Jak to na rajdzie, nie zabrakło przygód: zmienialiśmy koło, zakopaliśmy się, holowaliśmy konkurentów.

Mieliśmy awarię dyfra, co niestety zdarza się w tym sporcie – komentował Krzysztof Wicentowicz. Wcześniej tempo było bardzo dobre i bezpieczne, więc trochę szkoda. Dotarliśmy do mety, mamy kolejne punkty i jest fajnie bo podium wygląda inaczej, a sezon zapowiada się emocjonująco.

Ten rajd to jedna wielka przygoda – opowiadał Tomasz Baran. Nie było tu nic płaskiego, wszędzie górki, piaski i mnóstwo wody. Na szczęście udało się dotrzeć do mety bez większych przygód. Nigdy wcześniej nie jeździłem w rajdach, tym bardziej terenowych, ale podoba mi się i to bardzo. W tak trudnych warunkach nie wszystkie Dacie zameldowały się na mecie. Zabrakło wśród nich Konrada Sznajdera i Tomasza Mroczka, którzy uszkodzili tylne zawieszenie i nie zmieścili się w limicie czasu przewidzianego na naprawy: na wyjściu z zakrętu uderzyliśmy w pieniek i urwaliśmy tylne koło. Mam nauczkę, że nie można jeździć poboczami, na trasie pieńki nie rosną – żartował w serwisie.

Michał Kidacki i Roman Kiciński nie ukończyli rajdu ze względu na przegrzewający się silnik – straciliśmy wodę z chłodnicy. Próbowaliśmy jechać dalej, dolewaliśmy wody, którą dostawaliśmy po drodze, ale niestety musieliśmy się poddać. Podobne problemy mieli Marcin Górny i Michał Bojar: niestety, ale motor się przegrzewał i żeby go całkiem nie zamordować musieliśmy się wycofać. Katarzyna Makowska nie oddała karty drogowej. Trasę Baja Carpathia pokonali też dwaj dziennikarze: Jacek Jurecki i Marek Wicher. Prowadzili Dustera z numerem „0”, który otwierał trasę przed zawodnikami.
W klasyfikacji generalnej RPPST zwyciężył Jacek Soboń jadący z Waldemarem Niezabitowskim. Druga lokata przypadła Tomaszowi i Filipowi Gołkom, a na trzeciej pozycji dotarli Janusz Ellert i Tomasz Kwaśniewski. W RMPST pewnie zwyciężył duet Marcin Łukaszewski i Magdalena Duhanik, którzy startowali nowym Fordem Rangerem z South Racing.

Na drugiej pozycji zameldowali się Zdenek Porizek i Pavel Vaculik z Czech, a na trzecią wspięli się Włodzimierz Grajek i Piotr Brakowiecki.

Następna runda mistrzostw Polski oraz rozgrywek pucharowych odbędzie się w Warszawie. Choć trasy w okolicy stolicy są stosunkowo krótkie, to jednak zawodnicy ciągle muszą pilnować naprawdę szybkiego tempa – nie ma tu miejsca na nadrabianie strat.

 

Punktacja po Baja Carpathia, II rundzie pucharu Dacia Duster Elf Cup:

Wicentowicz/Boba 30,
Zając/Ruszel 27,
Furman/Augustyniak 20,
Kozioł 20,
Sznajder/Mroczek 15,
Kidacki 10,
Baranowski/Konczak 8
Dacia Duster Elf Cup 2017 rozgrywany jest w ramach Pucharu Polski Samochodów Terenowych z odrębną klasyfikacją i nagrodami finansowymi. Uczestnicy pucharu ścigają się identycznymi samochodami, mają zapewnione wsparcie serwisowe doświadczonych mechaników Overlimit i Hołowczyc Racing oraz mogą korzystać z rad Krzysztofa Hołowczyca. Rajdówki zbudowane zostały na bazie aut seryjnych z silnikami 1.5 dCi i startują w klasie S2, w której dopuszczone są ograniczone modyfikacje techniczne. Dzięki tak skonstruowanemu regulaminowi, rywalizacja nie wymaga gromadzenia dużych budżetów finansowych. Sponsorem tytularnym pucharu jest marka Elf, partnerem wspomagającym jest firma ZAP Sznajder Batterien. Organizatorem Pucharu Dacia Duster Elf Cup jest Renault Polska we współpracy z Polskim Związkiem Motorowym, Overlimit Motors i Hołowczyc Racing.

www.daciadusterelfcup2017.pl
www.bajacarpathia.pl

 

 

źródło: Renault Polska

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: DaciaDusterSport
Udostepnij10Tweet7Udostepnij2
Poprzedni

Wiosenne spotkania DS w Rimini

Następny

DS World Paris rozszerza swoją ofertę usług i otwiera nowy punkt serwisowy

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

DS World Paris rozszerza swoją ofertę usług i otwiera nowy punkt serwisowy

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 19/2017

Renault Espace z silnikiem TCe od Alpine

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Jdm - Citroën AMI, ë-Berlingo i ë-C4 dla wyspy La Maddalena. Policja pojedzie na prąd
  • Marcin ( ten co go kasują) - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Jdm - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Roman - Duży awans Peugeota w brytyjskim badaniu satysfakcji kierowców Driver Power 2022
  • Drakster - Duży awans Peugeota w brytyjskim badaniu satysfakcji kierowców Driver Power 2022
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Anonimowo - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Anonimowo - Duży awans Peugeota w brytyjskim badaniu satysfakcji kierowców Driver Power 2022
  • Tomasz - Dlaczego kierowcy Audi i BMW jeżdżą jak idioci? Nowe wyniki badań zachowań za kółkiem zaskakują
  • Roman - Duży awans Peugeota w brytyjskim badaniu satysfakcji kierowców Driver Power 2022


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Duży awans Peugeota w brytyjskim badaniu satysfakcji kierowców Driver Power 2022
  • Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Citroën AMI, ë-Berlingo i ë-C4 dla wyspy La Maddalena. Policja pojedzie na prąd
  • Dlaczego kierowcy Audi i BMW jeżdżą jak idioci? Nowe wyniki badań zachowań za kółkiem zaskakują
  • Nowy Fiat Uno nadjeżdża? Nowy model będzie crossoverem klasy B
  • Renault chce uzyskać oszczędności rzędu 200 mln euro rocznie ze zbierania danych
  • Akcjonariusze Nissana odrzucają propozycję uznania Renault za podmiot dominujący
  • Jaki samochód najmniej pali? Citroën i ciekawe wyniki przedwojennego konkursu na oszczędność paliwa
  • Peugeot Partner I – oszczędne rozwiązanie dla firmy i dla wymagającej przestrzeni rodziny. Tani diesel
  • Nowa Dacia Duster po tuningu Carpoint mieni się kolorami w słońcu


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.