• Najnowsze

Podsumowanie ORLEN Baja Poland – test na dziesiątkę

2019-09-04

Linda Jackson na czele Peugeot to duże zaskoczenie dla branży

2021-01-21

Stellantis: czołowi dyrektorzy w firmie. Kto rządzi poszczególnymi markami?

2021-01-21

Nowa Dacia Sandero – nasza pierwsza jazda w Polsce. Jesteśmy pod wrażeniem!

2021-01-20
Szef Peugeota i Citroena o koronawirusie i fuzji z Fiatem. „Zdrowie jest priorytetem”

Carlos Tavares przedstawił plan na Stellantis: większe odróżnianie się marek i redukcja kosztów

2021-01-20

Peugeot 2008 I generacji jest warty uwagi. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 03/2021

2021-01-20

Zmiany na szczytach Stellantis: Linda Jackson przejmuje Peugeot, Jean-Philippe Imparato szefem Alfa Romeo

2021-01-20

Zimowa wyprzedaż 50% w butiku Citroën Racing!

2021-01-20

Nowy Citroën ë-C4 Shine: zimowy test ultrakomfortowego kompaktu

2021-01-20

Nowa Dacia Sandero 2021: pełen cennik pakietów wyposażenia

2021-01-20
Renault 21 Turbo

Renault 21 Turbo francuskiej żandarmerii na sprzedaż

2021-01-19
czwartek, 21 stycznia, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Dacia

Podsumowanie ORLEN Baja Poland – test na dziesiątkę

Krzysztof Gregorczyk Krzysztof Gregorczyk
2019-09-04
w Dacia, Wiadomości
Czas czytania10min czytania
9 0
0
11
UDOSTĘPNIEŃ
25
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Linda Jackson na czele Peugeot to duże zaskoczenie dla branży

Stellantis: czołowi dyrektorzy w firmie. Kto rządzi poszczególnymi markami?

Nowa Dacia Sandero – nasza pierwsza jazda w Polsce. Jesteśmy pod wrażeniem!

W ostatni weekend sierpnia Szczecin był gospodarzem najważniejszej w Polsce imprezy motorsportowej. Jedenasta edycja Baja Poland już po raz szósty została rozegrana w randze Pucharu Świata. Lista zgłoszeń Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych liczyła 44 załogi, z czego 16 rywalizowało w Pucharze Świata. Do Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych wpisano 26 załóg – aż 10 to zawodnicy Dacia Duster Elf Cup 2019. Na listach uczestników byli reprezentanci 15 krajów świata.

Tegoroczna ORLEN Baja Poland okazała się jedną z najtrudniejszych w historii. Etap na Poligonie w Drawsku Pomorskim był wycieńczający dla zawodników i dla samochodów. Trasa rajdu w większości prowadziła po piaszczystych terenach, w kopnym, głębokim piasku, który znacząco obciążał układy napędowe i silniki. Dodatkowo od samego rana odczuwalne były wysokie temperatury. Tak trudne warunki nie przeszkodziły zawodnikom Dacia Duster Elf Cup 2019 dotrwać do mety i pokonać 325 kilometrów w morderczych warunkach. Ten wynik podkreśla wytrzymałość i sprawność terenową Dacii Duster, która w wersji rajdowej nadal jest bardzo bliska pojazdom seryjnym.

O skali trudności i randze ORLEN Baja Poland opowiedział Krzysztof Hołowczyc, mentor zawodników Dacia Duster Elf Cup. – Świetny rajd, w tym roku udało się ponownie wygrać, ale niech nikt nie myśli, że było łatwo. To jedna z najtrudniejszych europejskich tras i tylko zawodnicy wiedzą, jak łatwo tutaj popełnić błąd. Do tego męczące upały podnosiły skalę trudności i wielu kierowców miało problemy kondycyjne. Tym bardziej jestem pełen podziwu dla uczestników Dacia Duster Elf Cup, bo ich samochody to poza kilkoma rajdowymi modyfikacjami prawie seryjne auta. Fantastycznie, że wszystkie Dustery dotarły do mety tego najtrudniejszego rajdu w sezonie. To bardzo dobrze świadczy zarówno o kierowcach, jak i samochodach!

Rajd rozpoczął się ceremonią startu na wyspie Łasztownia. Tuż po oficjalnym otwarciu zawodnicy pokonali ledwie 7-kilometrowy, ale bardzo widowiskowy odcinek specjalny na obrzeżach Szczecina. Wśród zawodników Dacia Duster Elf Cup 2019 najlepszy czas, a zarazem drugi w grupie S2, uzyskali Tadeusz Rzeżuchowski i Wojciech Jermakow. Na drugiej pozycji znaleźli się Konrad Sznajder i Tomasz Mroczek, a na trzeciej Maciej Grabowski i Adam Binięda.

Piątkowy odcinek to nawet mniej niż porządna rozgrzewka, ale cieszymy się, że mamy dobrą pozycję startową na jutro – powiedział w piątek wieczorem Wojciech Jermakow. – Dzisiejsze różnice czasowe mają małe znaczenie, bo wszystko rozstrzygnie się na poligonie w Drawsku Pomorskim.

Sobotni etap ORLEN Baja Poland dał się we znaki wszystkim uczestnikom rajdu. Jazdę w i tak ciężkich warunkach panujących na piaszczystej trasie dodatkowo utrudniał upał – termometry wskazywały ponad 36 stopni Celsjusza. Zawodnicy Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych musieli dwukrotnie pokonać 145-kilometrowy odcinek specjalny. Podczas pierwszej pętli wielu kierowców skarżyło się na problemy z utrzymaniem koncentracji oraz osłabienie kondycyjne spowodowane upałem. Na drugim przejeździe niemal cała trasa spowita była kurzem, który zmniejszał widoczność i wdzierał się do aut.

Zgodnie z przewidywaniami dzień na poligonie w Drawsku Pomorskim zweryfikował klasyfikację w tabeli. Na pierwsze miejsce awansowali Maciej Grabowski i Adam Binięda, którzy wypracowali ponad 20-minutową przewagę nad Piotrem Perzanowskim i Rafałem Pinkowskim. Na trzecim miejscu uplasowali się Wojciech Musiał z Danielem Siatkowskim, którzy do poprzedników tracili jedynie 4 sekundy.

Na niedzielę zaplanowano dwa odcinki specjalne: Krzekowo (18,39 km) oraz Lubieszyn (10,5 km). Te dwie krótkie próby nie miały większego wpływu na ustaloną w sobotę klasyfikacja DDEC. Uległa ona tylko bardzo małym zmianom. Maciej Grabowski z Adamem Biniędą utrzymali prowadzenie i wygrali rajd z ponad 21-minutową przewagą, a przy okazji zajęli trzecie miejsce w grupie S2 Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych. Wojciech Musiał i Daniel Siatkowski popisali się szybką jazdą na ostatnim etapie i w wynikach końcowych zajęli drugie miejsce, wyprzedzając Piotra Perzanowskiego z  Rafałem Pinkowskim, którzy spadli na najniższy stopień podium.

Ten rajd był najtrudniejszy w sezonie – mówił Maciej Grabowski. – Na tak długich dystansach trzeba odpowiednio rozkładać siły i nie przesadzać z prędkościami. Nasza taktyka się sprawdziła, a przy okazji osiągnęliśmy niezłe czasy. W Drawsku Pomorskim ważniejsza od prędkości była czysta jazda. W niedzielę mieliśmy na tyle komfortową sytuację, że nie musieliśmy przed nikim uciekać. Jesteśmy bardzo zadowoleni, tym bardziej że zdobywamy coraz więcej doświadczenia.

W naszym przypadku możemy się cieszyć, bo nie mieliśmy problemów. Może pojechaliśmy trochę wolniej niż konkurenci, ale bardzo czysto. Ten dzień był bardzo ciężki fizycznie, upał dawał się we znaki i wychodził brak przygotowania kondycyjnego. Około 80. kilometra Wojtka złapał lekki kryzys, co nas trochę hamowało. Woleliśmy odpuścić, bo wiadomo, że przez słabszą koncentrację łatwiej o błąd – podkreślił Daniel Siatkowski, który prowadził Wojciecha Musiała.

Świetny rajd, choć wiele się działo – mówił Rafał Pinkowski, pilot Piotra Perzanowskiego. – Był jeden moment, w którym mieliśmy problem z nawigacją, ale to chyba dotyczy także większości załóg. Trasa była ciekawa, choć mocno zniszczona przez poprzedzających nas zawodników Pucharu Świata i Mistrzostw Polski. Na pierwszej pętli zakopaliśmy się, przez co straciliśmy sporo czasu, a na drugim przejeździe kurz utrudniał wyprzedzanie i przez 30 kilometrów musieliśmy jechać za wolniejszą od nas załogą. 

Podobnie jak dla innych, dla nas ten rajd także był bardzo trudny. Tadeusz jechał bardzo dobrze w tych warunkach, kiedy upał powodował ogromne zmęczenie. Także jak inni popełniliśmy błędy, które miały wpływ na wynik końcowy – podkreślił Wojciech Jermakow. 

Teraz już rozumiem, czemu mówi się, że jest to jeden z najcięższych rajdów w cyklu – mówił Pascal Brodnicki. – Na pewno był dla mnie najtrudniejszy, ale tej przygody nigdy nie zapomnę. Podczas tych 300 kilometrów na Poligonie w Drawsku Pomorskim działo się bardzo dużo. Mieliśmy świetne międzyczasy, ale kilka błędów zepchnęło nas na dalszą pozycję. Mam nowe doświadczenia i dopiero teraz mogę powiedzieć, że świetnie znam ten samochód. Dziękuję serdecznie mojemu pilotowi Ernestowi Góreckiemu za prawidłowe nawigowanie i walkę do samego końca. Nie poddawaliśmy się i na każdym odcinku dawaliśmy z siebie wszystko. Podziękowania także dla Hołowczyc Racing i całej obsługi rajdu.

Jesteśmy na mecie i to jest sukces. Nasza jazda może nie była bardzo dynamiczna, ale starałem się tak pilotować Ewę, żeby unikała błędów. Udało się – powiedział Roman Kiciński.

Szło naprawdę super, auto świetnie jechało, ale od OS2, 30 km przed metą, mieliśmy awarię wspomagania – zdawała relację Magda Zając. – W czasie serwisu mechanicy starali się dokonać wszelkich napraw, ale na kolejnym przejeździe problemy się powtórzyły i dostaliśmy karę czasową. W niedzielę kontynuowaliśmy jazdę, ale już bez walki o pozycję.

Mieliśmy duże oczekiwania wobec tego startu. Konrad długo nie jeździł Dusterem, a drugie miejsce podczas prologu dodało nam apetytu na walkę. Niestety kilka razy na trasie pojechaliśmy zbyt mocno i w końcu auto stanęło. Na pocieszenie w niedzielę dwa razy byliśmy na drugim miejscu – mówił Tomasz Mroczek.

Rajd zakończył się uroczystą ceremonią mety, a zwycięzcami w klasyfikacji generalnej zostali Krzysztof Hołowczyc i Łukasz Kurzeja, którzy wyprzedzili Jakuba Przygońskiego z Timo Gottschalkiem i Władimira Wasiliewa z Konstantinem Żilcowem. W Rajdowym Pucharze Polski Samochodów Terenowych zwyciężyli Michał Goczał z Szymonem Gospodarczykiem, wyprzedzając załogi: Tomasz Gołka/Filip Gołka i Tomasz Kobyłecki/Michał Pawłowski.

Dacia Duster Elf Cup 2019 jest już na półmetku. Do końca sezonu jeszcze trzy rajdy. W punktacji sezonu liderami pozostają Tadeusz Rzeżuchowski i Wojciech Jermakow. Na drugie miejsce przesunął się Pascal Brodnicki, a trzecie zajmuje Michał Cebula. Do pierwszej trójki mocno zbliżyli się Maciej Grabowski i Adam Binięda. W przypadku zmiany pilota w czasie trwania sezonu, klasyfikowani są jedynie kierowcy.

Wyniki po OS5 Dacia Duster Elf Cup 2019/ ORLEN Baja Poland:

1. Maciej Grabowski/Adam Binięda  5:10:43
2. Wojciech Musiał/ Daniel Siatkowski  5:32:24
3. Piotr Perzanowski/Rafał Pinkowski  5:33:06
4. Grzegorz Brzeziński/ Mieczysław Sobkiewicz  5:49:59
5. Tadeusz Rzeżuchowski/Wojciech Jermakow 5:53.56
6. Pascal Brodnicki/Ernest Górecki  5:56:05
7. Ewa Soroczyńska/ Roman Kiciński  6:28:24
8. Michał Cebula/Filip Chilarzewski  6:35:21
9. Magdalena Zając/Michał Ogórek  10:52:47
10. Konrad Sznajder/Tomasz Mroczek  24:37:51

Punktacja po III rundzie Dacia Duster Elf Cup 2019:

1. Rzeżuchowski/Jermakow 38; 2. Brodnicki 36; 3. Cebula 33; 4. Grabowski/Binięda 32; 5. Zając 22;
6. Musiał 21; 7. Brzeziński/Sobkiewicz 14; 8. Perzanowski/Pinkowski 12; 9. Soroczyńska/Kiciński 4; 10. Sznajder/Mroczek 1

Harmonogram Dacia Duster Elf Cup 2019 (5 rund w Polsce i 1 na Węgrzech):

– I Kłodzki Rajd Samochodów Terenowych 7-8 czerwca 2019
– Polskie Safari 2-4 sierpnia 2019
– Baja Poland 29 sierpnia -1 września 2019
– Baja Szczecinek 20-22 września 2019
– Baja Europe 18-20 października 2019
– Raid of Champions 8-10 listopada 2019

Nagrodą główną dla zwycięskiej załogi cyklu Dacia Duster Elf Cup 2019 będzie wyjazd na rajd Dakar 2020 (w charakterze kibiców), a na zwycięzców poszczególnych rund czekają nagrody finansowe: I miejsce 3.000 zł, II miejsce 2.000 zł i III miejsce 1.000 zł. W ciągu sezonu zostanie rozegranych sześć rajdów, w których łączna długość odcinków specjalnych będzie miała około 1.400 km. Uczestnicy Dacia Duster Elf Cup 2019 są klasyfikowani także w Rajdowym Pucharze Polski Samochodów Terenowych w Grupie S2. Zawody są rozgrywane równolegle z Rajdowymi Mistrzostwami i Pucharem Polski Samochodów Terenowych oraz Pucharem Świata FIA Cross-Country (Szczecin).

Dacia Duster Elf Cup 2019 jest rozgrywany w ramach Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych, z odrębną klasyfikacją i nagrodami finansowymi. Uczestnicy pucharu ścigają się identycznymi samochodami, mają zapewnione wsparcie serwisowe doświadczonych mechaników Overlimit i Hołowczyc Racing oraz mogą korzystać z rad Krzysztofa Hołowczyca. Rajdówki zostały zbudowane na bazie seryjnych aut z silnikami 1.5 dCi i startują w grupie S2, w której są dopuszczone ograniczone modyfikacje techniczne. Dzięki temu rywalizacja nie wymaga gromadzenia dużych budżetów. Sponsorem tytularnym pucharu jest marka Elf, a partnerem strategicznym Motrio. Partnerami mediowymi w sezonie 2019 są Onet i Przegląd Sportowy. Organizatorzy Dacia Duster Elf Cup to: Renault Polska, Polski Związek Motorowy, Overlimit Motors i Hołowczyc Racing.

www.daciadusterelfcup.pl
www.bajapoland.eu

 

 

 

źródło: Renault Polska

Galeria

Newsletter

0 0 głos
Ocena artykułu
Tagi: DaciaDusterrajdSport
Udostepnij6Tweet2Udostepnij1
Poprzedni

Jeden z czołowych dyrektorów Renault przechodzi do Grupy PSA

Następny

Nowy Nissan Juke – większy, lżejszy i wciąż ma charakter

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik szybkiej jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny
Nowy Nissan Juke II

Nowy Nissan Juke – większy, lżejszy i wciąż ma charakter

Renault Megane RS

Renault Megane R.S. po face liftingu przechodzi testy

Dacia Sandero najlepiej sprzedającym się modelem w Hiszpanii

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Maj 2021
Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Rafal Polak o Nowa Dacia Sandero – nasza pierwsza jazda w Polsce. Jesteśmy pod wrażeniem!
    • Jakman o Nowa Dacia Sandero – nasza pierwsza jazda w Polsce. Jesteśmy pod wrażeniem!
    • DarekK o Nowa Dacia Sandero – nasza pierwsza jazda w Polsce. Jesteśmy pod wrażeniem!
    • Anonimowo o Nowa Dacia Sandero 2021: pełen cennik pakietów wyposażenia
    • Tommylee o Nowa Dacia Sandero 2021: pełen cennik pakietów wyposażenia
    • Anonimowo o Nowy Citroën ë-C4 Shine: zimowy test ultrakomfortowego kompaktu
    • Igor o Nowa Dacia Sandero – nasza pierwsza jazda w Polsce. Jesteśmy pod wrażeniem!
    • Tomasz Nowicki o Stellantis wystartował, ale Tavaresa czeka bardzo trudne zadanie. Czy sobie poradzi?
    • Daniel o Stellantis wystartował, ale Tavaresa czeka bardzo trudne zadanie. Czy sobie poradzi?
    • Roman o Nowy Citroën ë-C4 Shine: zimowy test ultrakomfortowego kompaktu


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Linda Jackson na czele Peugeot to duże zaskoczenie dla branży
    • Stellantis: czołowi dyrektorzy w firmie. Kto rządzi poszczególnymi markami?
    • Nowa Dacia Sandero – nasza pierwsza jazda w Polsce. Jesteśmy pod wrażeniem!
    • Carlos Tavares przedstawił plan na Stellantis: większe odróżnianie się marek i redukcja kosztów
    • Peugeot 2008 I generacji jest warty uwagi. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 03/2021
    • Zmiany na szczytach Stellantis: Linda Jackson przejmuje Peugeot, Jean-Philippe Imparato szefem Alfa Romeo
    • Zimowa wyprzedaż 50% w butiku Citroën Racing!
    • Nowy Citroën ë-C4 Shine: zimowy test ultrakomfortowego kompaktu
    • Nowa Dacia Sandero 2021: pełen cennik pakietów wyposażenia
    • Renault 21 Turbo francuskiej żandarmerii na sprzedaż


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    0
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.