Renault e.dams kończy pierwszy wyścig ePrix w Meksyku, będący piątą rundą w sezonie 2015/2016 w Mistrzostwach Formuły E FIA, z dwoma miejscami na podium dla Sébastiena Buemiego i Nico Prosta oraz z najszybszym okrążeniem.
W pierwszym wyścigu mistrzostw FIA dla samochodów w 100% elektrycznych na torze Autodromo Hermanos Rodriguez dwaj kierowcy Renault e.dams pokazali swą zaciętość za kierownicą Renault Z.E.15.
Po tryumfie w obu sesjach treningowych Sébastien i Nico utrzymali tempo, osiągając najlepszy w swojej grupie czas kwalifikujący do sesji Super Pole.
Podczas tej rozgrywanej na 1. okrążeniu sesji Prost, startujący jako czwarty kierowca z kolei, osiągnął drugi najlepszy czas po Jérôme D’Ambrosio (Dragon Racing).
Ostatni startujący, Buemi, popełnił podczas swojego występu błąd i po 43 okrążeniach uplasował się na piątym miejscu.
Po starcie Nico i Sébastien zachowali pozycje na pierwszych wirażach z wąską szykaną zaprojektowaną specjalnie na trasę Formuły E. Zaledwie po kilku okrążeniach Sébastien odebrał Danielowi Abt czwarte miejsce, a Nico gonił prowadzącego D’Ambrosio, spoglądając stale na Lucasa di Grassi (ABT Schaeffler Audi Sport).
Podczas całej pierwszej połowy wyścigu odległości dzielące zawodników czołowej piątki były minimalne.
Nie ulegało więc wątpliwości, że obowiązkowa zmiana bolidu w połowie dystansu będzie miała decydujący wpływ na wynik rozgrywki.
Sébastien wyjechał z boksu Renault e.dams na trzeciej pozycji przed kolegą z ekipy, a Nico tuż przed Abt, za co dostał później karę „drive-through” za niebezpieczny wyjazd z boksu.
Prost spadł na piątą pozycję i na niej przekroczył linię mety. Sébastien rozegrał natomiast zacięty pojedynek z D’Ambrosio o drugie miejsce. Skorzystał na tym Di Grassi.
Szwajcar po walce do ostatniego kilometra musiał początkowo zadowolić się trzecim miejscem na podium ze stratą 0,1 sekundy.
Po obradach sędziów po wyścigu Di Grassi został ostatecznie zdyskwalifikowany za niewłaściwy ciężar swojego samochodu. Po jego wykluczeniu Sébastien zajął drugie miejsce.
Ponadto Loïc Duval dostał 15 sekund kary, dzięki czemu Nico wspiął się na trzecie miejsce i odzyskał najlepszy wynik za okrążenie.
Renault e.dams i Sébastien poprawili w ten sposób swoją pozycję na czele klasyfikacji kierowców i w klasyfikacji zespołów.
Nico, nr 8: „Nie licząc Punta del Este, walkę o czołową trójkę podjąłem na wszystkich wyścigach, a decyzje sędziów pozwoliły mi stanąć na podium po raz pierwszy w tym sezonie. Wiedzieliśmy, że świetny występ jest w zasięgu ręki, potwierdza to prędkość podczas kwalifikacji. Dobry wynik wystarczył, aby zwiększyć moją pewność siebie”.
Sébastien, nr 9: „Chociaż wydaje mi się, że nie mieliśmy najlepszych ustawień na ten tor, ostateczny wynik jest dla nas korzystny. Trasa bardzo utrudniała wyprzedzanie i – jak było widać – kilka razy otarliśmy się o siebie z Jérômem [D’Ambrosio] podczas rywalizacji. Było to denerwujące, ale czasami tak dzieje się podczas wyścigu. Ogólnie jestem za tym, aby utrzymać rozstrzygnięcia obu rozgrywek”.
Vincent Gaillardot, dyrektor programowy formuły E w Renault Sport: „Już podczas treningów mogliśmy stwierdzić, że jesteśmy szybcy, ale błąd Sébastiena podczas sesji Super Pole miał swoje konsekwencje, szczególnie, że to trasa, na której trudno się wyprzedza. Przekonaliśmy się więc, jak ważny jest bezbłędny przejazd dla uzyskania dobrego miejsca w tabeli i jego wykorzystania do dalszych regularnych startów z czołowych pozycji”.
Alain Prost, dyrektor: „Po decyzjach sędziów wynik z Meksyku jest znacznie korzystniejszy. Mamy zdolny zespół i konkurencyjny samochód, co widać w ostatecznej klasyfikacji rozgrywki. Jeżeli chodzi o samo wydarzenie, Formuła E stała się bardzo popularna! Meksykańscy kibice są niewiarygodni i urządzili nam wyjątkowe przyjęcie, mimo że musieliśmy pokazać się po Formule 1”.
Jean-Paul Driot, dyrektor: „Wygląda na to, że niewielki problem z hamulcami kosztował nas zwycięstwo w Meksyku; przyjrzymy się temu problemowi bliżej. Jednak Sébastien i Nico dzielnie walczyli podczas wyścigu. Zdobycie drugiego i trzeciego miejsca oraz uzyskanie najlepszego czasu okrążenia przez Nico umocniło naszą pozycję lidera w obu konkurencjach. Przeanalizujemy różne problemy, które pojawiły się w ten weekend, pod kątem kolejnej rundy na Long Beach”.
Renault e.dams, Sébastien i Nico wracają na tor już w sobotę 2. kwietnia, w ramach ePrix Long Beach, czyli szóstej rudy Mistrzostwach Formuły E FIA 2015/2016.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze