-
Grandland GSe, Astra GSe, Astra Sports Tourer GSe: Zmaksymalizowana responsywność i stabilność na drodze.
-
Podwozie GSe: Amortyzatory z technologią KONI FSD zapewniają równowagę między dynamiką a komfortem.
-
Sportowa kalibracja układu kierowniczego: Bardziej precyzyjne wyczucie toru jazdy, szybsza reakcja.
-
Czysta przyjemność z jazdy: Podwozie i układ kierowniczy zoptymalizowane dla wszystkich wersji Grandlanda.
Dzięki nowym zelektryfikowanym modelom GSe marki Opel, połączenie sportowej jazdy z odpowiedzialnością za przyszłość nigdy nie było łatwiejsze. Dla modeli Opel Astra GSe, Astra Sports Tourer GSe i Grandland GSe, inż. Christian Hartweg i jego zespół inżynierów opracowali specjalne zestrojenie zawieszenia i układu kierowniczego. W nowym filmie Hartweg wyjaśnia, w jaki sposób obecna rodzina GSe inspiruje się swoimi sportowymi przodkami i interpretuje je w nowoczesnych, wyznaczających trendy samochodach i technologiach, które oferują wyjątkową przyjemność z dynamicznej jazdy.
Jednakże inżynierowie z Rüsselsheim pracowali nie tylko nad modelami GSe, również wszystkie pozostałe wersje SUV-a Opel Grandland mogą teraz skorzystać z dodatkowej optymalizacji zawieszenia i układu kierowniczego, aby zapewnić prawdziwą przyjemność z jazdy, zachowując typową dla Opla stabilność.
Precyzyjne, dynamiczne, a jednocześnie komfortowe: podwozie GSe z technologią FSD
„Nasz cel był jasny” – powiedział Hartweg. – „Modele GSe muszą oferować optymalną równowagę między komfortem jazdy a właściwościami jezdnymi zorientowanymi na osiągi – w połączeniu z odpowiedzialnością za przyszłość”. Zespół inżynierów wykorzystał dobrze wyważone podwozie modeli Astra oraz Grandland i przeniósł je na bardziej sportowy i dynamiczny poziom. Najważniejszym atutem w tym procesie są zelektryfikowane hybrydowe układy napędowe typu plug-in oraz podwozie, które zostały w pełni dostosowane do wyższych osiągów.
W przypadku modelu Grandland GSe oznacza to łączną moc układu 300 KM (zużycie paliwa według WLTP1: 1,2 l/100 km, CO2 emisja 28-27 g/km; wartości ważone, w cyklu mieszanym) oraz najlepsze w tej klasie przyspieszenie od zera do 100 km/h w zaledwie 6,1 sekundy, oraz dodatkową pewność, jaką daje elektryczny napęd na wszystkie koła. W wersjach modelowych Astry GSe zelektryfikowany układ napędowy oferuje łączną moc 225 KM (zużycie paliwa według WLTP1: 1,2-1,1 l/100 km, CO2 emisja 26-25 g/km) przy imponującym maksymalnym momencie obrotowym 360 Nm.
Sportowy charakter modeli Opel GSe jest oczywisty, patrząc na odważny i czysty design nadwozia. „Astry GSe można natychmiast rozpoznać po specjalnie zaprojektowanym przodzie i sportowej sylwetce, którą obniżyliśmy o 10 milimetrów” – mówi Hartweg. – „I dają one dużo radości z jazdy. Na zakrętach modele GSe trzymają się drogi i pozostają stabilne – można je prowadzić bardzo dynamicznie, ale jednocześnie bardzo komfortowo”.
Jest to zasługa specjalnych sprężyn i amortyzatorów z technologią KONI FSD (Frequency Selective Damping), które zastosowano w modelu GSe. W zależności od sytuacji, warunków na drodze i stylu jazdy, technologia ta oferuje zmienne charakterystyki tłumienia, zapewniając komfortową jazdę przy wysokich częstotliwościach – czyli w przypadku krótkich uderzeń w trakcie jazdy po bruku czy po pokrywach studzienek – oraz oferując sportowy, ambitny styl jazdy, gdy kontakt z drogą jest bardziej bezpośredni przy niskich częstotliwościach. Modele w topowych wersjach wyposażenia reagują niemal błyskawicznie i bezpośrednio na każde polecenie kierowcy, zachowując typową dla Opla stabilność przy hamowaniu i pokonywaniu łuków nawet przy dużych prędkościach autostradowych. „Amortyzatory mają dodatkowy zawór i drugi obwód hydrauliczny” – wyjaśnia inżynier. – „W zależności od tego, czy zawór jest otwarty czy zamknięty prowadzenie samochodu jest wówczas albo bardziej komfortowe, albo bardziej sportowe”. GSe to skrót od „Grand Sport electric” – sportowe osiągi dzięki najnowszej technologii hybrydowej typu plug-in. Jazda jeszcze nigdy nie była tak inteligentna!”.
Bardziej sportowy, bardziej bezpośredni, bardziej harmonijny: nowa konfiguracja we wszystkich wariantach Grandlanda
Kolejne prace nad podwoziem i układem kierowniczym nie ograniczyły się tylko do modeli GSe. Optymalizacje objęły wszystkie warianty Grandlanda, w których również dokonano zestrojenia amortyzatorów i układu kierowniczego. Inżynierowie zwiększyli siłę tłumienia w niskim zakresie prędkości tłoka i zmniejszyli ją w zakresie średnich i wysokich prędkości, aby zapewnić maksymalny komfort nawet w przypadku wyboistych dróg. Dzięki tym udoskonaleniom, prowadzenie Grandlanda jest zrównoważone, pewne i wygodne.
Układ kierowniczy został przekalibrowany. Dzięki temu, wszystkie nowe modele Grandlanda będą oferować charakterystyczne dla Opla sportowe i komfortowe wrażenia z jazdy połączone z bezpośrednią, precyzyjną informacją zwrotną dla kierowcy.
Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.
[1] Wartości określone zgodnie z obowiązującą, bardziej realistyczną metodą WLTP (światowa zharmonizowana procedura badania pojazdów lekkich), która zastępuje procedurę opartą na NEDC (nowy europejski cykl jazdy). Zużycie paliwa, emisja CO2 i zasięg zależą nie tylko od efektywnego wykorzystywania energii, ale także od stylu jazdy kierowcy i innych nietechnicznych czynników. Informacje o zużyciu paliwa i emisji nie odnoszą się do konkretnego egzemplarza oraz służą wyłącznie porównaniu z innymi typami pojazdów. Model nie jest jeszcze dostępny.
źródło: Opel Polska / Stellantis
Najnowsze komentarze