W lipcu w Zakładzie Mechanicznym i Podwozi w Mioveni w Rumunii Dacia wyprodukowała półmilionowy silnik TCe 90. Ta jednostka napędowa trafia m.in. do modeli Logan, Logan MCV, Sandero i Sandero Stepway produkowany przez Dacię w Mioveni, ale także do gamy Renault (Clio IV, Twingo). Około 80% rumuńskiej produkcji trafia na eksport.
Silnik Energy TCe 90 produkowany jest także w fabryce Renault w hiszpańskim Valladolid.
„Silnik TCe 90 Energy jest jednym z podzespołów, z których jesteśmy naprawdę dumni” – mówi Philippe Nottez, dyrektor Zakładu Mechanicznego i Podwozi – „Silnik produkowany w Rumunii ma większość podzespołów wytwarzanych na miejscu, przez Dacię. Zakład w Mioveni był pierwszym na świecie, w którym rozpoczęto produkcję tej jednostki napędowej. Roczna zdolność produkcyjna naszego zakładu, to aż 450.000 jednostek! Na razie jeszcze jej nie osiągamy, ale pracy i tak nam nie brakuje” – cieszy się Philippe Nottez.
Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom silnik TCe 90 waży o 15 kg mniej, niż konkurencyjne jednostki o takiej samej mocy. Zapewnia wysoką elastyczność i dobre przyspieszenie łącząc przyjemność jazdy z niewielkim zapotrzebowaniem na benzynę. W cyklu miejskim zużywa 5,8 l/100 km, poza miastem spalanie spada do 4,6 l/100 km. Poziom średniej emisji dwutlenku węgla waha się w zależności od modelu od 112 do 115 g/km.
Położony na 18 hektarach Zakład Mechaniczny i Podwozi zlokalizowany jest w bezpośrednim sąsiedztwie montowni gotowych samochodów Dacia na platformie przemysłowej w Mioveni. To jednocześnie pierwszy (największy) zakład Grupy Renault na świecie pod względem różnorodności wykonywanych procesów. Zakład zatrudnia 3.900 pracowników, z czego 27%, to kobiety. Produkowane tu podzespoły trafiają do samochodów marek Renault, Dacia i Nissan montowanych zarówno w Rumunii, jak i w fabrykach Aliansu Renault-Nissan na całym świecie.
KG; zdjęcia: Dacia
Najnowsze komentarze