Dane sprzedażowe, opublikowane za okres styczeń – marzec pokazują, że pomimo dużego spadku sprzedaży Polska pozostaje jednym z najważniejszych rynków motoryzacyjnych w Europie. Jest jednym z sześciu krajów, w których sprzedaż przekroczyła sto tysięcy nowych samochodów w tym okresie.
Zobacz: Nowe samochody Dacia – sprawdź ofertę finansowania
Polska znajduje się na szóstym miejscu zestawienia największych rynków motoryzacyjnych Europy. Zajmuje co prawda ostatnie miejsce, ale sprzedaż powyżej stu tysięcy sztuk nowych aut pokazuje znaczenie naszego rynku dla koncernów motoryzacyjnych. Nic więc dziwnego, że w tle problemów z dostępnością nowych pojazdów odbywa się zażarta walka między poszczególnymi koncernami.
W Polsce z marek francuskich dobrze sobie radzą Renault i Dacia. Renault jest bardzo mocno i od lat osadzone w segmencie samochodów dostawczych a i w osobowych ma kilka popularnych modeli: Clio, Mégane a ostatnio także Arkana radzą sobie znakomicie. Jeśli chodzi o Dacię, to tutaj prym wiedzie Dacia Duster, ale i nowe Sandero też mocno rośnie co bardzo cieszy.
Sporo do zrobienia ma za to Stellantis Polska, z łącznym udziałem na poziomie siedmiu procent może tylko pomarzyć o czasach jak w 1993 roku gdy sam Fiat był niekwestionowanym liderem rynku, sprzedając w roku po ponad sto tysięcy aut a najlepsza zachodnia marka czyli Opel osiągała ledwie dziewięć tysięcy. Stellantis ma bardzo dobre portfolio produktów, wystarczy choćby wspomnieć takie modele jak Citroën C3 Aircross, komfortowy Citroën C4, odświeżony SUV C5 Aircross, Peugeot 208, nowy 308 czy doskonale sprzedający się w Europie Zachodniej 3008 – tylko te modele powinny u nas sprzedawać się w dużo większych ilościach ze względu na to co sobą reprezentują.
Producenci powinni konkurować o polskich klientów, bo liczby mówią same za siebie. Pomimo spadku całego rynku o 17% rok do roku, w Polsce w ciągu trzech pierwszych miesięcy sprzedało się ponad sto tysięcy nowych pojazdów. To dobrze roku dla naszego rynku i pokazuje nasz potencjał. Czy jednak uda się takie wyniki utrzymać? Samar korygował niedawno prognozy, niestety w dół – powodem jest choćby rosnąca inflacja i wpływ wojny na Ukrainie, co przekłada się na szybki wzrost cen.
Największym rynkiem motoryzacyjnym Europy pozostają Niemcy, z wynikiem 625.954 są absolutnym liderem sprzedaży. Na drugim miejscu znajduje się Francja, na trzecim są Włochy, dalej Hiszpania i co trochę zaskakujące Belgia no i wreszcie Polska.
A jak wygląda zestawienie w liczbach?
Największe rynki motoryzacyjne Europy – sprzedaż styczeń-marzec 2022:
- Niemcy – 625.954,
- Francja – 365.360,
- Włochy – 338.258,
- Hiszpania – 164.399,
- Belgia – 103.146,
- Polska – 102.041,
źródło: ACEA
Najnowsze komentarze