Niezawodny IBRM Samar nadesłał nam dane dotyczące rejestracji nowych aut osobowych w marcu i za pierwszy kwartał 2023 roku. Wyniki są optymistyczne – Polacy rejestrują coraz więcej samochodów. Jak na tym rosnącym rynku wypadły interesujące nas marki z Grupy Renault (a w zasadzie Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi) oraz z koncernu Stellantis? Oto szczegóły.
Znowu uciekniemy się do prezentacji tabelarycznej, bo to najlepiej przemawia do wyobraźni.
W marcu 2023 roku wyraźnie lepiej, niż rok wcześniej, poradziły sobie Fiat (i Abarth), Citroën oraz Nissan, ale przyznać trzeba, że rok temu miały mocno niezadowalające wyniki. Spore wzrosty rejestracji w marcu odnotowały też Peugeot i Opel.
Z kolei w wynikach za cały I kwartał równie imponujące wzrosty notowały Fiat z Abarthem, Nissan, Citroën, Opel, a także Renault i Peugeot. Dacia, znajdująca się w tabeli najwyżej spośród interesujących nas marek, również odnotowała wzrost sprzedaży w porównaniu z I kwartałem ubiegłego roku.
Wojciech Drzewiecki, prezes IBRM Samar, wyjaśnia, skąd się wzięły tak dobre wyniki za cały kwartał na polskim rynku: „Zdecydowanie poprawiła się dostępność samochodów. Okres oczekiwania na nowe auto znacznie się skrócił”. Ale to niejedyna przyczyna, która wpłynęła na poprawę sytuacji.
„Producenci zintensyfikowali też swoje działania promocyjne” – zauważa Wojciech Drzewiecki. Poza tym „osoby fizyczne kupujące auta na potrzeby własne wciąż mogły korzystać z ofert wyprzedażowych. Na rynku ponownie pojawiły się oferty rabatowe, a także możliwość poprawienia specyfikacji auta o dodatkowe wyposażenie akcesoryjne. Cześć marek oferowała produkty finansowe na zakup aut ze stoku na atrakcyjnych warunkach (na przykład kredyty 50/50 z RRSO 0% na jeden rok)”.
Nie bez znaczenia były też, zdaniem prezesa Samaru, kwestie ubezpieczeń oraz chęci utrzymania klienta: „W ofercie dostępne były także atrakcyjne warunki ubezpieczeń dla nowo zakupionych aut, co w dobie obserwowanych podwyżek kwot ubezpieczenia odgrywa istotną rolę. Warto również wspomnieć o działaniach niektórych marek w zakresie poprawy lojalności klientów. Dodatkowe rabaty dla osób kupujących kolejny samochód danej marki to może nie novum, ale na pewno powrót do dobrych tradycji”.
w oparciu o dane IBRM Samar
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze