wtorek, 5 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Alpine

Polski rynek nowych aut w pierwszym kwartale 2022 roku

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-04-04
w Alpine, Citroen, Dacia, DS, Nissan, Opel, Peugeot, PSA, Renault, Stellantis, Wiadomości
Czas czytania 6 minut
577 6
37
500
UDOSTĘPNIEŃ
1.7k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Renault zainwestuje 2 miliardy reali w Brazylii

BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?

Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?

Są już wyniki rejestracji nowych samochodów, jakich dokonali Polacy w pierwszym kwartale 2022 roku. Do naszej redakcji nadesłał je niezawodny IBRM Samar, za co serdecznie dziękujemy. Popatrzmy, jak w ciągu pierwszych trzech miesięcy radziły sobie w polskich realiach interesujące nas marki.

Najpierw może ogólnie – w ciągu pierwszego kwartału 2022 roku zarejestrowano w Polsce 102.048 nowych samochodów. To o 13,43% mniej, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Spadki dotknęły skumulowaną sprzedaż piętnastu spośród dwudziestu najwięcej sprzedających marek. Czy rynek odbije się w dalszej części roku? Trudno zgadnąć, ale na pewno nie sprzyjają temu rosnące ceny samochodów, a przecież nie tylko one wpływają na już dwucyfrową inflację.

Niekwestionowanym liderem rynku pozostaje Toyota. W marcu zarejestrowano aż 6.224 samochodów tej marki, acz jest to wynik nieco gorszy (-4,69%), niż w lutym i wyraźnie gorszy, niż w marcu 2021 roku (-21,24%). Kolejne miejsca w stawce zajmują Kia, Škoda, Volkswagen, Hyundai, BMW i Mercedes.

Na ósmej pozycji (ale liczonej od sprzedaży skumulowanej za kwartał, a nie tylko marcowej), plasuje się Dacia. W marcu zarejestrowano nad Wisłą 1.928 samochodów rumuńskiej marki, o 16,78% więcej, niż w lutym i o 8,74% więcej, niż w marcu 2021 roku. Wynik skumulowany za trzy pierwsze miesiące br. wyniósł 5.033 samochodów a to o 570 aut więcej (+12,77%), niż r ok temu w analogicznym okresie. Rynkowy udział rumuńskiej marki wchodzącej w skład Grupy Renault wynosi aktualnie 4,93%, a to wyraźnie więcej, niż w ubiegłym roku (3,79%).

Niezły wynik Renault (1.856 rejestracji w marcu) na razie nie pozwala myśleć o pierwszej dziesiątce, ale jedenaste miejsce jest mocne i z perspektywami. Wynik z marca jest o 82,86% lepszy, niż z lutego bieżącego roku i o 16,95% wyższy, od tego z marca 2021 roku. Skumulowana sprzedaż Renault za trzy miesiące wyniosła 3.641 samochodów i okazała się o 2,42% (86 samochodów) lepsza, niż rok wcześniej. Marka ma aktualnie 3,57% udziału w polskim rynku nowych aut, o 0,55 punktu procentowego, niż rok temu.

Drgnęła tegoroczna sprzedaż marki Opel. W marcu zarejestrowano 1.274 samochody z błyskawicą na grillu, co oznacza wzrost o 34,25% w stosunku do lutego, ale też spadek o 22,93% w porównaniu do marca ubiegłego roku. Wynik po całym kwartale, to 2.894 zarejestrowane w Polsce Ople, co oznacza spadek w porównaniu z pierwszym kwartałem 2021 roku o 28,86%. Siłą rzeczy spadł też udział rynkowy z 3,45% na 2,84%,

Peugeot notuje spadki i to zarówno w porównaniu z tegorocznym lutym, jak i z marcem z ubiegłego roku. W pierwszym przypadku jest to o 14,69% mniej, w drugim – o 38,78%. Nic więc dziwnego, że czternasta pozycja Peugeot, tuż za Oplem, jest powodem spadków sprzedaży za cały kwartał – o 17,49% rok do roku. Rynkowy udział marki (2,57%) okazał się niższy od ubiegłorocznego (2,69%) o 0,12 punktów procentowych.

Szesnastemu w stawce Citroënowi też w marcu nie poszło – w całym kraju odnotowano tylko 312 rejestracji, a to o 46,39% mniej, niż w lutym i o 69,17% mniej, niż w marcu ubiegłego roku. Skumulowany wynik za trzy miesiące (1.288 aut) jest o 40,54% gorszy, niż rok temu w takim samym okresie. Nic dziwnego, że rynkowy udział marki spadł z 1,84% do 1,26%.

Wchodzący w Alians z Renault i Mitsubishi japoński Nissan odnotował 443 rejestracje w marcu, o 7,00% więcej, niż w lutym i o 62,49% mniej, niż rok temu. Słabo wypadł też cały kwartał – tylko 1.236 rejestracji, to o aż 51,42% mniej, niż rok wcześniej. Rynkowy udział marki w polskim rynku wynosi tylko 1,21% (było 2,16%), co przekłada się na siedemnastą pozycję.

Współtworzący koncern Stellantis Fiat zamyka pierwszą dwudziestkę z 298 rejestracjami w marcu. To o 4 auta więcej, niż w lutym (+1,36%) i o 42,25% mniej, niż rok temu. Skumulowana sprzedaż za cały kwartał wyniosła 951 aut, co w porównaniu z 1.066 przed rokiem oznacza spadek o 10,79%. Rynkowy udział marki, to 0,93%.

Jeep plasuje się na miejscu 22. Z marcowym wynikiem 232 rejestracji. To o 28,83% gorzej, niż w lutym, i o 35,73% gorzej, niż w marcu ubiegłego roku. W całym kwartale Jeep odnotował jednak 857 rejestracji, a to wynik lepszy od ubiegłorocznego o 20,20%.

Alfa Romeo znalazła w marcu 129 nabywców, o 13,16% więcej, niż w lutym, ale jednocześnie o 30,665% mniej, niż w marcu przed rokiem. W ciągu pierwszych trzech miesięcy bieżącego roku Alfy zarejestrowano w Polsce 419 razy, a to wynik o 7,16% lepszy od ubiegłorocznego. W efekcie włoska marka współtworząca Stellantis jest na 27. miejscu.

Wchodzące w skład Aliansu z Renault i Nissanem Mitsubishi w marcu odnotowało 182 rejestracje – o 55,56% więcej, niż w lutym, ale o 24,48% mniej, niż w marcu ubiegłego roku. Wynik za pierwszy kwartał w tym roku, to 363 rejestracje – o 42,65% gorszy od ubiegłorocznego. Nic dziwnego, że Mitsubishi zajmuje 29. miejsce.

Sporym zainteresowaniem w marcu cieszyła się marka DS Automobiles – kończący pierwszy kwartał miesiąc obfitował w 124 rejestracje (wzrost w porównaniu z lutym o 264,71% i z marcem w ubiegłym roku o 275,76%! W efekcie skumulowana sprzedaż za kwartał sięgnęła poziomu 198 samochodów, a to o 182,86% więcej, niż rok temu. Marka awansowała na miejsce 32. przeskakując Jaguara i zwiększyła swój udział rynkowy z 0,06% na 0,19%.

Abarth zanotował w marcu 9 rejestracji, o 28,57% więcej, niż w lutym, ale o 10,00% mniej, niż w marcu ubiegłego roku. Sprzedaż za cały kwartał (27 aut) była jednak o 50,00% wyższa, niż rok temu. Sportowa marka Fiata zajmuje 35. miejsce w rankingu.

Trzy miejsca niżej plasuje się Maserati (13 aut w kwartale, o jedno więcej, niż rok temu).

Tuż za włoską ekskluzywną marką sklasyfikowano francuskie Alpine. W marcu marka sprzedała tyle aut, co Maserati (6) notując aż 500-procentowy wzrost w porównaniu z lutym i analogiczny w odniesieniu do wyniku z marca ubiegłego roku. W pierwszym kwartale na polskie drogi wyjechało 12 tych zjawiskowych samochodów, gdy rok temu w analogicznym okresie były to tylko 4 auta.

 

 

Krzysztof Gregorczyk

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: AbarthAlfa RomeoAlpineCitroenDaciaDS AutomobilesFiatJeepMaseratiMitsubishiNissanOpelPeugeotRenaultsprzedaż
Udostepnij200Tweet125Udostepnij35
Poprzedni

Fabien Goulmy nowym Dyrektorem Zarządzającym East oraz Dyrektorem Marki Renault East i Dyrektorem Zarządzającym Renault Polska

Następny

Peugeot 3008 Hybrid nieustającym liderem wśród aut typu PHEV w Hiszpanii

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Peugeot 3008 Hybrid nieustającym liderem wśród aut typu PHEV w Hiszpanii

Salon Samochodowy w Genewie: wielki powrót w 2023 roku

Nowy luksusowy DS 7 Crossback po faceliftingu. Mamy zdjęcie wnętrza!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
37 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Kasia - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Dawid - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Kolo - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Mariusz - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Radek - Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Anonimowo - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Pracuje w salonie - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • adam - Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Anonimowo - Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Yoyo - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Renault zainwestuje 2 miliardy reali w Brazylii
  • BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 26/2022
  • Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Kulisy wdrożenia Zity przez Mobilize i Mobilize Share usług carsharingowych
  • Nowy serwis samochodów ciężarowych Nijhof-Wassink w Tarnowie Podgórnym
  • XII Zlot Sudeckiego Klubu Citroën 2022 – relacja. Tak bawili się miłośnicy francuskiej marki samochodów
  • Renault 5 Diamant. Różowy koncept, który będzie przeznaczony na sprzedaż
  • Salon Renault istniał w Warszawie w 1908 r.
  • Fiat 500e najlepiej sprzedającym się autem elektrycznym w Niemczech i we Włoszech


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
37
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.