Wprowadzony na rynek w 2016 roku w kategorii SUV, Peugeot 3008 II generacji był kluczowym modelem marki sygnowanej lwem w ostatnich latach. Nie tylko wzmocnił on obecność marki w rozwijającym się segmencie, ale był także jednym z pionierów strategii elektryfikacji. Z ponad 110.000 rejestracji w Hiszpanii, udało mu się sprostać obu wyzwaniom.
W 2016 roku Peugeot 3008 II przełamał schemat wyposażenia technologicznego i wprowadził sportowy i elegancki styl do świata SUV-ów. Od tego czasu nie przestaje ewoluować, coraz częściej ustępując miejsca wysokowydajnym wersjom hybrydowym typu plug-in, oferując nowe funkcje wspomagania jazdy, takie jak Night Vision, czy estetyczną stylistykę, która zwiększyła optycznie jego dynamikę i wprowadziła współczesny design. Wkrótce zrobi nowy krok naprzód, wprowadzając na rynek wersje z miękką hybrydą (MHEV).
W 2016 roku stało się jasne, że SUV-y to segment, w którym popularna marka musi zapewnić sobie silną pozycję. Peugeot, który stawiał już pierwsze kroki w tym segmencie rynku z takimi propozycjami jak Peugeot 4007, Peugeot 4008 czy pierwsza generacja Peugeot 2008, dążył do ugruntowania swojej pozycji jako marka z szeroką ofertą SUV-ów, wprowadzając na rynek propozycję, która zachowała najbardziej cenioną z cech charakterystycznych w tej kategorii pojazdów, ale z dynamiką, emocjami i „urokiem”, które definiują markę spod znaku lwa. Efektem tej refleksji był SUV Peugeot 3008 II, który zastąpił kompaktowego minivana z niektórymi cechami crossovera SUV-em z wszystkimi jego zaletami.
To zaangażowanie zakończyło się pełnym sukcesem: Peugeot 3008 II odnotował już 110.000 rejestracji od początku swojej obecności w Hiszpanii, stając się jednym z największych wzorców w segmencie SUV-ów w tym kraju. Ponadto był to również najlepszy list polecający dla strategii Lwa w obliczu transformacji energetycznej. Peugeot 3008 II Plug-In Hybrid jest najlepiej sprzedającym się zelektryfikowanym samochodem na rynku hiszpańskim przez trzy kolejne lata: 2019, 2020 i 2021. Obecnie wersja PHEV stanowi 18,9% sprzedaży. Wkrótce do gamy dołączą alternatywy z technologią hybrydową MHEV, zdolne do przejechania co najmniej jednego kilometra w trybie „zero emisji” oraz mającą o 15% niższe zużycie paliwa i emisje CO2 niż Peugeot 3008 z silnikiem spalinowym. W przyszłej generacji model ten będzie miał wersje w 100% elektryczne.
Widziany z zewnątrz, Peugeot 3008 II ma wszystkie elementy SUV-a: masywną sylwetkę, przód z pionowymi liniami, długą i poziomą maskę, podniesione nadwozie, listwy ochronne, duże koła i duży prześwit. Jednak ten pojazd wnosi do segmentu coś więcej: mocną, atrakcyjną stylistykę, ze sportowym stylem i wielką elegancją. W swojej premierowej wersji posiadał silniki Diesla i benzynowe, wśród których wyróżniał się motor BlueHDi o mocy 180 KM. Wszystkie jego wersje posiadały napęd na przednie koła, z wyjątkiem dwukrotnego zwycięzcy Dakaru Peugeot 3008 DKR, który posiadał napęd na tylne koła. Ale jego osiągi w terenie są niekwestionowane dzięki zaawansowanej kontroli przyczepności i wspomaganiu zjazdu ze wzniesień. Wyróżniał się również wysokim poziomem łączności z systemami Android Auto i Apple CarPlay. Kilka miesięcy później, już pod koniec 2017 roku, w gamie pojawiła się nowa automatyczna skrzynia biegów EAT8.
W 2020 roku elektryfikacja dotarła do gamy dzięki dwóm hybrydowym wersjom typu plug-in, które wieńczą gamę pod względem osiągów: jedna z napędem na przednie koła o mocy 225 KM, a druga z napędem na wszystkie koła o mocy 300 KM, wówczas najmocniejsza produkcyjna odmiana Peugeota w historii. W ostatnich miesiącach do gamy dołączyła wersja o mocy 180 KM z napędem na przednie koła.
W drugiej połowie 2020 roku Peugeot 3008 II zadebiutował w odświeżonej wersji ze zmianami estetycznymi, a przede wszystkim technologicznymi. SUV wzmacnia swój elegancki i współczesny wygląd dzięki nowoczesnej i płynnej osłonie chłodnicy bez obramowania, wlotom powietrza w przednim zderzaku podkreślonym błyszczącym czarnym odcieniem, sportowym estetycznym reflektorom i reflektorom Full LED z trybem świateł przeciwmgłowych oraz nowym tylnym światłom 3D.
Wewnątrz odświeżono Peugeot i-Cockpit z w pełni skalibrowaną tablicą przyrządów o przekątnej 12,3 cala, technologią „Totally Black”, wysokiej jakości obrazami oraz większym kontrastem i czytelnością. Z kolei ekran dotykowy rozrósł się do 10”.
Jeśli chodzi o funkcje wspomagające kierowcę, Peugeot 3008 II jest wyposażony w system wspomagania parkowania Visiopark 1 i 2, który zapewnia widoczność wokół samochodu w zakresie 360° i wprowadza technologię Night Vision do segmentu kompaktowych SUV-ów, która jest w stanie wykryć pieszych i zwierzęta na drodze z odległości do 250 m poza zasięgiem świateł drogowych. Uzupełnieniem są takie rozwiązania, jak najnowocześniejsze automatyczne hamowanie awaryjne, asystent pasa ruchu i rozszerzone rozpoznawanie znaków drogowych.
Skonfiguruj Peugeota 3008 dla siebie
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Peugeot
Najnowsze komentarze