• Najnowsze

Porównanie: najdroższa Dacia Duster czy najtańszy Renault Kadjar? Wybór nie jest prosty

2019-03-25
Peugeot Partner, Diety od Brokuła

Peugeot pokonał Fiata trwałością. 100 aut wozi zdrowe posiłki po prawie całej Polsce

2021-03-06

Co za pomysł! Ciężko rozpoznać, że ta taksówka to Dacia Duster

2021-03-06

Nowy Citroën C5 sfotografowany podczas testów w Europie. Premiera wkrótce

2021-03-06

Kiedy pojawi się nowy Citroën C5 Aircross po faceliftingu? Komfortowy SUV przejdzie spore zmiany

2021-03-06

Test: DS 3 Cafe Racer 1.2 PureTech 110 KM – piękny, stylowy i… twardy

2021-03-06
Dacia Duster

Test: Używana Dacia Duster 1.0 TCe 100 z niskim przebiegiem

2021-03-06

Nowy Citroën C4 i jego przodek z 1931 roku w Koszalinie!

2021-03-05
DS Automobiles, DS 3 Crossback, DS 7 Crossback

DS 7 Crossback i DS 3 Crossback oświetliły pokaz mody

2021-03-05
Renault Arkana

Nowe Renault Arkana TCE 140 EDC – pierwsza jazda

2021-03-05

Nowy Peugeot 308 zadebiutuje już w marcu. Zmiana logo, stylu i napędów

2021-03-05
sobota, 6 marca, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Artykuły

Porównanie: najdroższa Dacia Duster czy najtańszy Renault Kadjar? Wybór nie jest prosty

Tomasz Nowicki Tomasz Nowicki
2019-03-25
w Artykuły
Czas czytania6min
289 3
30
302
UDOSTĘPNIEŃ
834
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Nowe Renault 5: „rezultat zdecydowanie przewyższył nasze oczekiwania”

Jak się zabezpieczać, gdy prawo odmowy mandatów wejdzie w życie?

Tendencje polskiego rynku motoryzacyjnego 2021. Pięć zjawisk, które warto wziąć pod uwagę

Nowa Dacia Duster z silnikiem 1.3 TCe 150 KM kosztuje po doposażeniu prawie tyle, co najtańsze nowe Renault Kadjar 1.3 TCe 140 KM. Korzystając z tego, że mamy oba samochody do dyspozycji, postanowiliśmy je porównać i odpowiedzieć na pytanie, który z nich byłby lepszym wyborem. Innymi słowy, czy najlepsza wersja Dustera może konkurować a może będzie lepsza od najtańszego Kadjara. Wynik może zaskakiwać.

Wygląd zewnętrzny i wymiary

Duster na 17″ eleganckich felgach z dużym prześwitem wygląda naprawdę dobrze. Intensywny pomarańczowy lakier wyraźnie odcina się od bieli Kadjara a kilka stylistycznych dodatków i sprawia, że wyróżnia się na plus. Kadjar na jego tle to taki trochę ubogi krewny, szczególnie, że w podstawowej wersji ma mniejsze, 16 calowe koła ze zwykłymi felgami. Kadjar wygląda jednak na dłuższe auto, co potwierdza się w wymiarach:

Dacia DusterRenault Kadjar
Długość4.341 mm4.489 mm
Szerokość1.8041.836 mm
Wysokość1.626 mm1.613 mm
Rozstaw osi2.674 mm2.646 mm
Pojemność bagażnika445l472l

Zobacz: używana Dacia Duster 1.5 dCi – wrażenia użytkownika po pięciu latach

Kadjar jest też szerszy i ma większy bagażnik. Nie są to duże różnice i patrząc na suche dane techniczne trudno wskazać jakieś większe różnice. Te pojawiają się dopiero w środku. Renault ma reflektory soczewkowe, które wyglądają na dużo nowocześniejsze niż te klasyczne w Dusterze ale oba samochody oświetlają drogę bardzo skutecznie. Za to oba auta mają ledowe światła dzienne.

Duster kontra Kadjar – wnętrze

Wnętrze Dustera jest minimalistyczne, wręcz puste przy Kadjarze To zasługa systemu Media Nav, na ekranie którego dokonuje się większości ustawień i konfiguracji. Fotele sprawiają wrażenie nieco mniejszych i nieco mniej otulających kierowcę. Jakość materiałów w Dusterze jest wyraźnie niższa, chociaż montaż nie budzi zastrzeżeń. Nic nie skrzypi i nie trzeszczy. Pod względem wyposażenia Duster ma przewagę – nawigacja, kamery, czujniki parkowania i automatyczna klimatyzacja.

Zobacz: najmocniejsza 150-konna Dacia Duster 1.3 TCE 4×4 – jak jeździ? 

Nawet najtańszy Kadjar jest bardzo dobrze wykończony. Co prawda nie ma wielu systemów wspomagających, ale jest manualna klimatyzacja, nieźle grające radio, tempomat czy ogranicznik prędkości, 4 elektryczne szyby i lusterka. Z tyłu w Kadjarze jest również wygodniej – inny kąt kanapy i budowa foteli powodują, że pasażerowie mają więcej miejsca na nogi. Zamiast klasycznych zegarów – ekran.

Czas na jazdę – 1.3 TCe 150 KM w Dusterze kontra 1.3 TCe 140 KM w Kadjarze

Pierwsza rzecz, która zwraca uwagę to dynamika. Chociaż silnik Kadjara jest o 10 KM słabszy, to jednak ma się wrażenie, że auto jeździ nieco bardziej dynamicznie. Oba samochody oferują za to podobny poziom elastyczności i nie brakuje mocy do wyprzedzania. Do dyspozycji kierowców są sześciobiegowe skrzynie, ta w Kadjarze znowu wydaje się nieco lepsza, być może także ze względu na lepsze wyciszenie.

Spalanie jest na podobnym poziomie. Duster w czasie 1200 kilometrów testu spalał nam średnio 8,2 litra na 100 kilometrów.

A to właśnie wyciszenie i komfort jazdy najbardziej różni oba auta. Dla Kadjara szybka jazda po autostradzie nie jest żadnym wyzwaniem, w Dusterze jest po prostu głośniej. Różnice dotyczą też komfortu foteli i ogólnego odczucia drogi. Kadjar sprawia wrażenie samochodu bardziej płynnego i miękkiego w dłuższej podróży. Szczególnie odczuwa się to siedząc z tyłu, który Duster ma nieco twardszy a siedzenia w kanapie są mniej wyprofilowane.

Podobna cena, inny charakter auta

Dacia Duster jest w Polsce najchętniej kupowana z silnikiem 1.6 SCe, który jest dużo tańszy od najmocniejszej jednostki TCe. Dobrze wyposażony Duster kosztuje wtedy 58.900 złotych, dużo mniej niż Kadjar. Wybór mocnego silnika winduje cenę do ponad 70.000 złotych i wtedy zaczynamy być bliżej najtańszego SUVa Renault, można więc myśleć nad jego zakupem.

Bo obiektywnie rzecz biorąc Kadjar jest samochodem lepszym, ale też i droższym. Jednak dopiero rozważając zakup Dustera w najwyższej wersji, ceny obu aut zaczynają być na tyle blisko, że warto rozważyć wybór Renault.

Niezłym wyborem cenowym może okazać się za to Duster 1.3 TCE z silnikiem 130 KM – w wersji Comfort kosztuje 61.000 złotych i zapewnia niezłą dynamikę oraz większość niezbędnego wyposażenia bez dopłat.

Mocne strony Duster i Kadjara

Dacia DusterRenault Kadjar
niższa cenawyższy komfort jazdy
lepsze wyposażenielepsze wyciszenie
lepsze właściwości terenowewiększy bagażnik

Galeria

Newsletter

0 0 głos
Ocena artykułu
Tagi: DaciaDusterKadjarRenault
Udostepnij152Tweet63Udostepnij18
Poprzedni

Peugeot e-Legend w na torze w Le Mans

Następny

Renault Zoe i niezwykła wyprawa samochodem elektrycznym za koło podbiegunowe

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Renault Zoe i niezwykła wyprawa samochodem elektrycznym za koło podbiegunowe

Fiat

Peugeot i Fiat razem? Nie jest to wykluczone

Nowy Citroen C4 już w przyszłym roku jako kompakt, sedan i... SUV. Będzie też wersja elektryczna

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
30 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Czerwiec 2021
Cze 04 - 06 2021

Amicale Citroën Pologne: zlot i parada klasyków nad morzem

Koszalin
Lipiec 2021
Lip 09 - 10 2021

Piknik Rodzinny Miłośników Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 11 2021

XIX Wystawa Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 15 - 18 2021

XIII Zlot Citroen Oldtimer Club Polska

Sierpień 2021
Sie 26 - 29 2021

VII Ogólnopolski Zlot Dacii

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Anonimowo o Nowe Renault Arkana TCE 140 EDC – pierwsza jazda
    • Anonimowo o Nowe Renault Arkana TCE 140 EDC – pierwsza jazda
    • Fan o Nowy Citroën C5 sfotografowany podczas testów w Europie. Premiera wkrótce
    • anonimus o Opel Polska ma nowego dyrektora, wcześniej był szefem Mitsubishi
    • Anonimowo o Nowy Peugeot 308 zadebiutuje już w marcu. Zmiana logo, stylu i napędów
    • Eryk o Nowy Peugeot 308 zadebiutuje już w marcu. Zmiana logo, stylu i napędów
    • Eryk o Peugeot pokonał Fiata trwałością. 100 aut wozi zdrowe posiłki po prawie całej Polsce
    • Dawid o Bardziej popularna niż Toyota, Volkswagen i Hyundai. Nowa Dacia Duster najchętniej kupowanym autem klasy SUV w Polsce w lutym 2021 r.
    • Kriso o Kiedy pojawi się nowy Citroën C5 Aircross po faceliftingu? Komfortowy SUV przejdzie spore zmiany
    • Grzesiek o Jakiego SUVa wybrać? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 09/2021


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Peugeot pokonał Fiata trwałością. 100 aut wozi zdrowe posiłki po prawie całej Polsce
    • Co za pomysł! Ciężko rozpoznać, że ta taksówka to Dacia Duster
    • Nowy Citroën C5 sfotografowany podczas testów w Europie. Premiera wkrótce
    • Kiedy pojawi się nowy Citroën C5 Aircross po faceliftingu? Komfortowy SUV przejdzie spore zmiany
    • Test: DS 3 Cafe Racer 1.2 PureTech 110 KM – piękny, stylowy i… twardy
    • Test: Używana Dacia Duster 1.0 TCe 100 z niskim przebiegiem
    • Nowy Citroën C4 i jego przodek z 1931 roku w Koszalinie!
    • DS 7 Crossback i DS 3 Crossback oświetliły pokaz mody
    • Nowe Renault Arkana TCE 140 EDC – pierwsza jazda
    • Nowy Peugeot 308 zadebiutuje już w marcu. Zmiana logo, stylu i napędów


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    30
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.