• Najnowsze
Dwuletni Volkswagen Golf czy nowa Dacia Duster?

Porównanie: nowa Dacia Duster czy dwuletni Volkswagen Golf?

2019-08-10

Francuskie samochody miejskie – ile kosztują? Najtańszy samochód z klimatyzacją: Citroën C3, Peugeot 208 i Renault Clio

2021-01-16
Fiat, Peugeot, PSA

Fiat Chrysler i Grupa PSA oficjalnie razem. Fuzja zakończona

2021-01-16

Koniec silników benzynowych? Nowe Peugeot 208 i 2008 będą wyłącznie elektryczne!

2021-01-16

Peugeot 5008 dla francuskiej żandarmerii

2021-01-16

Dacia Duster 6×6 na bazie modelu Oroch

2021-01-16

Citroën XM 3.0 V6 Tecnic z przebiegiem 40 tys. kilometrów na sprzedaż

2021-01-16
Citroen Xantia

Citroën Xantia: Ile kosztuje renowacja lakieru i blacharki w 20 letnim samochodzie?

2021-01-16

Renault Trucks D Wide Z.E. wyposażony w panele słoneczne

2021-01-16

Portugalczycy już ósmy rok z rzędu uhonorowali Peugeot tytułem „Marka numer 1 – wybór konsumentów”

2021-01-15

Citroen prezentuje model e-Berlingo Van. Debiut rynkowy w II połowie 2021 roku

2021-01-15
sobota, 16 stycznia, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Dacia

Porównanie: nowa Dacia Duster czy dwuletni Volkswagen Golf?

Małgorzata Kozikowska Małgorzata Kozikowska
2019-08-10
w Dacia, Wiadomości
Czas czytania4min czytania
37 1
5
Dwuletni Volkswagen Golf czy nowa Dacia Duster?
87
UDOSTĘPNIEŃ
108
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Francuskie samochody miejskie – ile kosztują? Najtańszy samochód z klimatyzacją: Citroën C3, Peugeot 208 i Renault Clio

Fiat Chrysler i Grupa PSA oficjalnie razem. Fuzja zakończona

Koniec silników benzynowych? Nowe Peugeot 208 i 2008 będą wyłącznie elektryczne!

Jaki samochód wybrać: nowy czy używany? Niemiecki Automobilklub ADAC porównał dwa modele, które w Niemczech można kupić w zbliżonej cenie. W szranki stanęły: nowa Dacia Duster oraz dwuletni Volkswagen Golf.

Gdy decydujemy się na zakup samochodu budżet jest zazwyczaj ograniczony. Kierowcy często stoją przed wyborem: taniego nowego samochodu lub używanego w podobnej cenie. Automobilklub ADAC porównał dwa modele, które na rynku niemieckim można kupić za kwotę 15-16.000 euro. Który pojazd jest lepszy: nowa Dacia Duster z silnikiem dCi 115 bez oznak użytkowania, z zerowym przebiegiem i trzyletnią gwarancją producenta czy dwuletni Volkswagen Golf 1.6 TDI BlueMotion z przebiegiem ok. 40.000 km?

Volkswagen Golf solidnie wykończony, Dacia bardziej praktyczna

Dacia Duster na pierwszy rzut oka jest dobrze wykończona, ale przy bliższych oględzinach można dostrzec prostotę i niedociągnięcia, których ADAC nie znalazło u niemieckiego rywala. Zbiorniki paliwa obu pojazdów mieszczą po 50 litrów, ale Volkswagen Golf jest mniejszy dlatego ma też mniejszy apetyt na paliwo. Na pełnym baku kompakt Volkswagena potrafi przejechać ok. 1000 km, podczas gdy Duster pokona dystans 845 km.

Dacia jest prosta w obsłudze i bardziej praktyczna. Do samochodu łatwiej się wsiada i z niego wysiada, a pozycja za kierownicą jest wysoka. Do Dacii zapakujemy więcej walizek, pojemność bagażnika wynosi w tym samochodzie 410 litrów, natomiast Volkswagen Golf pomieści tylko 305 litrów bagaży. Duster ma jednak wyższy poziom załadunku i po złożeniu oparć foteli nie uzyskamy płaskiej podłogi.

Zawieszenie Dustera bardzo dobrze znosi nierówności nawet dróg bardzo złej jakości, z kolei w Golfie mamy kompromis między komfortem a zwinnością. Na przednich siedzeniach Dacii jest stosunkowo wygodnie, ale boczne podparcie pozostawia nieco do życzenia. Dobrze wyprofilowane siedzenia w Golfie zapewniają dobry komfort i solidne podparcie boczne.

Golf ma lepsze wyciszenie, Duster emituje mniej zanieczyszczeń

Na autostradzie w Dusterze robi się dość głośno. Przy prędkości 130 km/h zmierzony został poziom hałasu na poziomie 69,8 dB, w Golfie odczyt pokazał 67,0 dB. Czterocylindrowy silnik Diesla o mocy 115 KM charakteryzuje się równomierną pracą i dobrą reakcją na pedał gazu. Lżejszy Golf ma taką samą moc, ale lepsze przyspieszenie (10,2 s do 100 km/h kontra 10,5 s). Prędkość maksymalna Dacii Duster wynosi 179 km/h, Golf rozwija prędkość 198 km/h. Ogólnie rzecz biorąc, Dacia jest stabilna i bezpieczna, ale przy wyższych prędkościach staje się gąbczasta. Układ kierowniczy działa łagodniej niż w Golfie. Niemeicki kompakt zapewnia wzorową stabilność podczas dynamicznej jazdy, pewne zachowanie i poczucie bezpieczeństwa na pokładzie.

Przy hamowaniu od 100 km/h Dacia zatrzymała się po 34,7 m, Golf potrzebuje około pół metra więcej. Duster ma tylko podstawowe wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa w przeciwieństwie do Volkswagena, który dysponuje wieloma nowoczesnymi systemami. W teście zderzeniowym Euro NCAP również zwycięża Golf. Dacia osiągnęła trzy gwiazdki, a Volkswagen pięć.

Nowa Dacia ma decydującą przewagę nad używanym Golfem: bardziej nowoczesną technologię redukcji emisji spalin. Nowy samochód musi spełniać surowsze normy Euro 6d TEMP i jest wyposażony z systemem SCR z płynem AdBlue. Jak pokazują pomiary ADAC pozwala to na znaczne zmniejszenie szkodliwych tlenków azotu (NOx) w porównaniu ze starszym Golfem.

Jaki werdykt?

Podążając ściśle za zwycięstwami w poszczególnych kategoriach, wygrywa używany Volkswagen Golf. Jest bardziej bezpieczny, niezawodny, zużywa mniej paliwa i posiada wyższą jakość wykończenia. Z kolei nowa Dacia Duster emituje mniej zanieczyszczeń powietrza i ma bardziej praktyczne nadwozie SUV-a. Kto zdecyduje się na Dustera, z pewnością nie popełni błędu. Ze względu na niską cenę stanowi nieocenioną ofertę zakupu nowego samochodu.

Źródło: ADAC

Galeria

Dwuletni Volkswagen Golf czy nowa Dacia Duster?

Newsletter

1 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: DaciaDuster
Udostepnij68Tweet8Udostepnij2
Poprzedni

Nowy Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi na europejskich trasach – część I

Następny

Nowy DS 3 Crossback – kradzież w ciągu 10 sekund

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Prywatnie posiadaczka Citroena C4. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Nowy DS 3 Crossback – kradzież w ciągu 10 sekund

Nowy Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi na europejskich trasach – część II

PSA zamknie dwie fabryki w Chinach?

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
5 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Maj 2021
Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • ekonomowe o Nowa 7-osobowa Dacia Bigster zaprezentowana. Grand Duster nadchodzi – to następca Lodgy!
    • Texas910Gus o Fiat Chrysler i Grupa PSA oficjalnie razem. Fuzja zakończona
    • Texas910Gus o Fiat Chrysler i Grupa PSA oficjalnie razem. Fuzja zakończona
    • Texas910Gus o Koniec silników benzynowych? Nowe Peugeot 208 i 2008 będą wyłącznie elektryczne!
    • Texas910Gus o Koniec silników benzynowych? Nowe Peugeot 208 i 2008 będą wyłącznie elektryczne!
    • mctk o Koniec silników benzynowych? Nowe Peugeot 208 i 2008 będą wyłącznie elektryczne!
    • Igor o Nowa 7-osobowa Dacia Bigster zaprezentowana. Grand Duster nadchodzi – to następca Lodgy!
    • Igor o Nowa 7-osobowa Dacia Bigster zaprezentowana. Grand Duster nadchodzi – to następca Lodgy!
    • adam o Koniec silników benzynowych? Nowe Peugeot 208 i 2008 będą wyłącznie elektryczne!
    • Prawda o Dacia Duster 6×6 na bazie modelu Oroch


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Francuskie samochody miejskie – ile kosztują? Najtańszy samochód z klimatyzacją: Citroën C3, Peugeot 208 i Renault Clio
    • Fiat Chrysler i Grupa PSA oficjalnie razem. Fuzja zakończona
    • Koniec silników benzynowych? Nowe Peugeot 208 i 2008 będą wyłącznie elektryczne!
    • Peugeot 5008 dla francuskiej żandarmerii
    • Dacia Duster 6×6 na bazie modelu Oroch
    • Citroën XM 3.0 V6 Tecnic z przebiegiem 40 tys. kilometrów na sprzedaż
    • Citroën Xantia: Ile kosztuje renowacja lakieru i blacharki w 20 letnim samochodzie?
    • Renault Trucks D Wide Z.E. wyposażony w panele słoneczne
    • Portugalczycy już ósmy rok z rzędu uhonorowali Peugeot tytułem „Marka numer 1 – wybór konsumentów”
    • Citroen prezentuje model e-Berlingo Van. Debiut rynkowy w II połowie 2021 roku


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    5
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.