Peugeot 3008 z ponad milionem sztuk sprzedanych w ciągu 7 lat samochodów odniósł ogromny rynkowy sukces. Wnętrze do dzisiaj wygląda znakomicie, samochód ma świetną sylwetkę. Renault wprowadzając model Austral musiało brać pod uwagę sukcesy konkurenta i przygotować samochód, który będzie mógł konkurować z lwem. Czy to się udało? Na pytanie który samochód jest lepszy spróbowali odpowiedzieć dziennikarze magazynu Turbo.fr.
Do porównania wybrano środkowe wersje wyposażenia z napędami 130 KM.
Wygląd
Pod względem wyglądu na pewno: Kadjar był dość klasyczny i nie budził większych emocji, z kolei Renault Austral ma bardzo nowoczesną sylwetkę, która z jednej strony oferuje znakomite proporcje, z drugiej strony podkreśla cechy SUVa. Ale Peugeot nie jest tutaj wcale gorszy, wręcz przeciwnie, po faceliftingu samochód tylko zyskał. W dziedzinie wyglądu zewnętrznego obaj rywale są siebie godni.
Wnętrze
Pod względem wnętrza każdy z SUVów ma swoje własne argumenty. Peugeot oferuje i-cockpit, który mimo upływu lat wygląda bardzo dobrze. Materiały i spasowanie są dobrej jakości, design jest najwyższej próby. Austral to z kolei najnowsza generacja ekranów, które spodobają się miłośników technologii. Są duże, mają świetny system Android, wszystko działa płynnie i nowocześnie. Dobór materiałów jest na poziomie Peugeot. Miłośnicy technologii i gadżetów wybiorą Australa, design nadal chyba pozostaje po stronie lwa.
Przestrzeń
Austral oferuje jednak więcej przestrzeni, szczególnie dzięki przesuwanej tylnej kanapie. Jeśli nie przewozimy bagażu, można zyskać aż 16 cm. Bagażnik Australa ma 50 litrów więcej, co wynika z faktu, że ten SUV jest jednak dłuższy od Peugeota.
Precyzja prowadzenia, układ kierowniczy
Na drodze oba samochody mają swoje mocne strony. 3008 oferuje precyzyjne prowadzenie, zawieszenie nie jest ani za twarde, ani zbyt miękkie a komfort jazdy przewyższa Australa. Z kolei Renault wydaje się być bardziej dynamiczne a w wyższych wersjach może otrzymać tylne koła skrętne, które poprawiają prowadzenie i trzymanie się drogi. Układ kierowniczy jest również nieco lepszy w Renault. Ostatecznie oba samochody wypadają podobnie, nie ma odczuwalnych istotnych wad.
Silnik i spalanie
Pod względem napędów lżejszy o 100kg Peugeot ze 130-konnym PureTechem lepiej reaguje na gaz i lepiej przyspiesza (9,5s do 10,8s w Australu), ale okupuje to wyższych zużyciem paliwa. Renault jest bardziej oszczędny i to się chyba trochę mści przy niskich obrotach, gdzie elektronika nieco blokuje dynamikę przyspieszania. Silnik poza tym pracuje znakomicie: cicho i płynnie. PureTech przy nim wydaje się być głośniejszy i mniej przyjemny w odbiorze. Sytuacja może się zmienić, gdy 1.2 zniknie z oferty Peugeot, co nastąpi już wkrótce – ma się tam zamiast niego pojawić nowa hyrbyda z łańcuszkiem rozrządu.
Podsumowanie
Peugeot 3008 to nadal bardzo mocny gracz w segmencie SUV, Austral będzie musiał klientów dopiero zdobywać. Zamówienia spływają masowo, więc widać, że zainteresowanie nim jest spore. Ruszyły też kampanie promocyjne modelu, klienci powoli się do niego przekonują. A na pytanie Peugeot 3008 czy Renault Austral nie można chyba udzielić zdecydowanej odpowiedzi, bo oba samochody mają swoje bardzo mocne strony.
Dane techniczne Renault Austral i Peugeot 3008
Renault Austral E-Tech 130 KM |
Peugeot 3008 130 KM |
|
Długość (cm) |
4,51 |
4,45 |
Szerokość (cm) |
1,83 |
1,84 |
Wysokość (cm) |
1,62 |
1,62 |
Rozstaw osi |
2,67 m |
2,68 m |
Waga |
1.421 kg |
1.320 kg |
Silnik |
3 cylindry 1.2 Turbo hybryda 48V |
3 cylindry 1.2 Turbo |
Moc maksymalna |
130 KM przy 4500 obr |
130 KM przy 5500 obr |
Maksymalny moment obrotowy |
230 Nm |
230 Nm |
Przyspieszenie |
10,8 s |
9,7 s |
Prędkość maksymalna |
175 km/h |
188 km/h |
Spalanie wg. WLTP |
5,7 l /100 km |
6,4 l / 100 km |
Najnowsze komentarze