Porównanie: Peugeot 3008 Hybrid czy Citroen C5 Aircross Hybrid?

15 4 432

Peugeot 3008 Hybrid i Citroen C5 Aircross Hybrid należą do tej samej grupy motoryzacyjnej, powstały na tej samej platformie i dzielą ten sam napęd. Który z nich będzie lepszą propozycją na rynku?

W ciągu ostatnich kilku miesięcy do oferty marki Peugeot oraz Citroen dołączyły nowe hybrydowe modele SUV-ów. Peugeot 3008 Hybrid w styczniu 2020 roku był nawet najlepiej sprzedającą się ładowalną hybrydą we Francji. Krewniak spod znaku szewronów trafi do klientów dopiero w czerwcu tego roku. Oba modele powstały na modułowej platformie EMP2 i oba mają ten sam napęd. 180-konna jednostka Pure Tech o pojemności 1,6 litra współpracuje z elektrycznym motorem o mocy 110 KM. Pojazdy dysponują łączną mocą 225 KM oraz 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd jest przekazywany za pośrednictwem automatycznej ośmiobiegowej skrzyni biegów na przód. U Peugeota znajdziemy jeszcze mocniejszą, 300-konną wersję z napędem na wszystkie koła, której Citroen nie oferuje.

polecamy

naklejki 3D "Francuz płakał jak sprzedawał"

seria limitowana - kto pierwszy ten lepszy. Tylko na Allegro.

Który model ma większy bagażnik?

Citroen C5 Aircross jest większy od swojego rodzimego konkurenta. Model mierzy 4,5 m długości, 1,97 m szerokości oraz 1,65 m wysokości wobec: 4,45 m długości, 1,84 m szerokości i 1,62 m wysokości SUV-a spod znaku lwa. Ważną kwestią w przypadku modelu hybrydowego jest też pojemność bagażnika, która w porównaniu do wersji spalinowej została zmniejszona. Citroen jest w tej kategorii lepszy. Pod tylną klapą C5 Aircrossa zmieścimy od 460 do 1510 litrów naszych bagaży (580 – 1.630 litrów w wersji spalinowej). Bagażnik Peugeot 3008 Hybrid ma pojemność od 395 do 1357 litrów (520 – 1.482 litrów w wersji spalinowej).

Ile kosztują?

Oba pojazdy w standardzie oferują dwustrefową klimatyzację automatyczną, 8-calowy ekran dotykowy, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, podłokietnik z klimatyzowanym schowkiem, a także liczne systemy wspomagające bezpieczeństwo. U Citroena znajdziemy jeszcze kamerę cofania, a u Peugeota podświetlenie wnętrza i półskórzaną tapicerkę. Peugeot 3008 Hybrid jest oferowany w trzech wersjach wyposażenia Allure, GT Line oraz GT. Aby znaleźć się w posiadaniu pojazdu trzeba przeznaczyć przynajmniej 166.500 zł. Citroen oferuje cztery wersje: Feel, Feel Pack, Shine oraz Shine Pack. Za model trzeba zapłacić minimum 145.200 zł.

Galeria

Może ci się spodobać również
avatar
5 Wątki komentarzy
10 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
11 Autorzy komentarzy
AdamLkKrzysztof GregorczykLkLk Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Camel
Gość
Camel

C5 – 1,97 szerokości? Coś się komuś przestawiło.

Roman
Gość
Roman

Z rozłożonymi lusterkami! Zaś to porównanie można streścić najkrócej „za mniej pieniędzy, więcej samochodu” i wiadomo o którym samochodzie mowa

Camel
Gość
Camel

Skoro tak, to czemu podano szerokość P3008 bez lusterek? Faktycznie szerokość c5 to 184 cm, czyli to samo co p3008.

Roman
Gość
Roman

To co już kiedyś napisałem. Przy wyborze czy to C5 Aircross czy 3008 jeśli nie bierze się pod uwagę różnych detali wewnętrznych, wyposażeniowych to rzeczywiście obydwa porównywane wyżej samochody są IDENTYCZNE technicznie. W tej sytuacji szczególnie gdy dysponuje się ograniczoną pulą pieniędzy to różnica w cenie 21 tys 300 zł jest poważna. Za tę różnicę w cenie można spokojnie wykupić zarówno pełną polisę OC/AC, ale też i tzw. dodatkową umowę serwisową nawet w najbogatszej wersji. Gdy podliczy się szczegółowo wszystkie koszty związane z zakupem samochodu to przewaga C5 Aircross jest bezsporna. Oczywiście nie wchodzę w sprawę indywidualnego gustu, estetyki, funkcjonalności,… Czytaj więcej »

gtui
Gość
gtui

Pojechałem dzisiaj obejrzeć 3008. Nie wiem dla kogo projektowano to auto. Dla drobnych kobiet? a może dzieci?
Za kierownicą nie mogłem się ruszyć, tak było ciasno. Fatalne auto. brzydkie, ciasne.

C5 jest sporo przestronniejszy. Wybór oczywisty.

Seba
Gość
Seba

C5 bardzo przestronny zwłaszcza z tyłu…

Roman
Gość
Roman

w porównaniu do 3008 z pewnością tak, przecież wyrażane są opinie o dwóch ściśle określonych samochodach, a nie porównywanie jednego z nich z dowolnie wyimaginowanym.

Polak
Gość
Polak

180KM plus 110KM jakoś w żaden sposób łącznie nie chce wyjść 225KM. Poza tym wspólna platforma to nie wszystko. To tak jak porównanie C5 z 307 czy 308.

Lk
Gość
Lk

Koń koniowi nierówny. Mamy konie spalinowe i konie elektryczne, które razem dają właśnie 225 koni spalinowo-elektrycznych.

Polak
Gość
Polak

Nie ma czegoś takiego jak jednostka mocy koń spalinowy i koń elektryczny. Tego typu bzdury są poniżej wiadomości szkoły podstawowej. 1 KM= 0.74 kW, 1kW= 1,36 KM. Fizyka jest jedna i jednostki mocy również czy to dla maszyn parowych, spalinowych, elektryczych.

Lk
Gość
Lk

Wyluzuj. Złość urodzie szkodzi. Przy napędzie hybrydowym moc samochodu nigdy nie jest prostym zsumowaniem mocy silnika spalinowego i elektrycznego. Tu przydałoby Ci się już wykształcenie politechniczne. Podstawówka to za mało.

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Może nie „nigdy”, ale w większości wypadków. Sumuje się wprost tylko i wyłącznie wtedy, gdy każdy silnik napędza inną oś.

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Myślę, że Lk chodziło nie tyle o inne jednostki, co konie pochodzące z jednego typu silnika i z drugiego :-)

Lk
Gość
Lk

To było po prostu tak na wesoło. I tyle w temacie.

Adam
Gość
Adam

Ja to czekam na Rav4 PHEV, jakoś tak ciągnie mnie bardziej do japońskiej motoryzacji i tych ponad 300 koni w nim ;)