Peugeot 3008 Hybrid i Citroen C5 Aircross Hybrid należą do tej samej grupy motoryzacyjnej, powstały na tej samej platformie i dzielą ten sam napęd. Który z nich będzie lepszą propozycją na rynku?
W ciągu ostatnich kilku miesięcy do oferty marki Peugeot oraz Citroen dołączyły nowe hybrydowe modele SUV-ów. Peugeot 3008 Hybrid w styczniu 2020 roku był nawet najlepiej sprzedającą się ładowalną hybrydą we Francji. Krewniak spod znaku szewronów trafi do klientów dopiero w czerwcu tego roku. Oba modele powstały na modułowej platformie EMP2 i oba mają ten sam napęd. 180-konna jednostka Pure Tech o pojemności 1,6 litra współpracuje z elektrycznym motorem o mocy 110 KM. Pojazdy dysponują łączną mocą 225 KM oraz 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd jest przekazywany za pośrednictwem automatycznej ośmiobiegowej skrzyni biegów na przód. U Peugeota znajdziemy jeszcze mocniejszą, 300-konną wersję z napędem na wszystkie koła, której Citroen nie oferuje.
Który model ma większy bagażnik?
Citroen C5 Aircross jest większy od swojego rodzimego konkurenta. Model mierzy 4,5 m długości, 1,97 m szerokości oraz 1,65 m wysokości wobec: 4,45 m długości, 1,84 m szerokości i 1,62 m wysokości SUV-a spod znaku lwa. Ważną kwestią w przypadku modelu hybrydowego jest też pojemność bagażnika, która w porównaniu do wersji spalinowej została zmniejszona. Citroen jest w tej kategorii lepszy. Pod tylną klapą C5 Aircrossa zmieścimy od 460 do 1510 litrów naszych bagaży (580 – 1.630 litrów w wersji spalinowej). Bagażnik Peugeot 3008 Hybrid ma pojemność od 395 do 1357 litrów (520 – 1.482 litrów w wersji spalinowej).
Ile kosztują?
Oba pojazdy w standardzie oferują dwustrefową klimatyzację automatyczną, 8-calowy ekran dotykowy, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, podłokietnik z klimatyzowanym schowkiem, a także liczne systemy wspomagające bezpieczeństwo. U Citroena znajdziemy jeszcze kamerę cofania, a u Peugeota podświetlenie wnętrza i półskórzaną tapicerkę. Peugeot 3008 Hybrid jest oferowany w trzech wersjach wyposażenia Allure, GT Line oraz GT. Aby znaleźć się w posiadaniu pojazdu trzeba przeznaczyć przynajmniej 166.500 zł. Citroen oferuje cztery wersje: Feel, Feel Pack, Shine oraz Shine Pack. Za model trzeba zapłacić minimum 145.200 zł.
Najnowsze komentarze