Magazyn Which Car porównał trzy modele z segmentu D. Który samochód będzie najlepszą propozycją: Peugeot 508, Kia Stinger czy Volvo S60?
W porównaniu wykorzystano Peugeot 508 GT z silnikiem 1.6 o mocy 225 KM. Francuski model rywalizował z Volvo S60 T5 AWD, którego sercem jest 2-litrowa jednostka benzynowa o mocy 250 KM oraz Stingerem z 2-litrowym benzyniakiem o mocy 245 KM.
Peugeot 508 jest najlżejszy spośród wszystkich trzech modeli i doskonale potrafi to wykorzystać. Masa pojazdu wynosi 1.430 kg. Koreański rywal waży 1.731 kg, a model ze Szwecji 1.802 kg. Według magazynu Which Car, francuz szybko nabiera prędkości i sprawnie reaguje na naciśnięcie pedału gazu. 508 przyspiesza z zaskakującym wigorem i w dodatku jest znakomicie wyciszony.
Dynamika, wyciszenie i spalanie
Kia Stinger wymaga bardziej zdecydowanego nacisku na pedał gazu i jest stosunkowo głośna w trybie Sport. Gdy jednak obrotomierz wskaże wartość powyżej 3.000 obr./min. silnik natychmiast reaguje na ruch prawej stopy.
508 jest energiczny, Kia jeździ szybko, ale osiągi i dynamikę S60 uznano za najlepsze spośród wszystkich testowanych modeli. Peugeot zwyciężył w kategorii „ekonomia”. Spalanie francuskiego modelu wyniosło 8,9 l/100km w porównaniu z 10,1 l/100 km, które uzyskano w Volvo oraz 10,7 l/100 km w Stingerze.
Which Car uważa, że zapaleni kierowcy docenią zwinny charakter jazdy Peugeotem 508 oraz jego zawieszenie. Model zapewnia płynne i pełne wyczucia prowadzenie w trybie Sport, które daje poczucie jedności z krętą drogą. Tryb Comfort wprowadza poziom miękkości, który będzie cieszył się uznaniem wśród właścicieli francuskich samochodów. Zawieszenie izoluje od nierówności i uszkodzonych dróg miejskich.
Konkurencyjne Volvo S60 ma lekko działający układ kierowniczy, prowadzenie jest dokładne i pewne, ale nawet niewielkie nierówności zniszczą komfort jazdy. Zmiana z trybu komfortowego na dynamiczny reguluje jedynie reakcję przepustnicy, co jest rozczarowujące.
Jazda Kią Stinger jest wyważona, kierowcy mogą rozkoszować się kontrolą nad pojazdem i znakomitym trzymaniem drogi w połączeniu z przyjemnym poziomem dyscypliny zawieszenia. Mocniejsze przyciśnięcie Kii Stinger może jednak sprawić, że stanie się niesforna.
Przestrzeń w kabinie
Koreański model ma sporo miejsca z przodu oraz na tylnych siedzeniach. Pozycja za kierownicą jest sportowa, doceniono również styl. Minusem jest przestarzały system multimediów oraz jakość wykończenia.
Kabina Volvo S60 według Which Car jest najbardziej przestronna, solidna i elegancka spośród trzech modeli. Przednie fotele uznano wręcz za znakomite. Nie spodobało się natomiast ponure podświetlenie wnętrza oraz hałas w kabinie.
Which Car jako zwycięzcę porównania wskazuje Peugeota 508, który „kwestionuje uprzedzenia dotyczące francuskich samochodów”. Wersja GT jest powrotem do dawnych zalet marki takich jak przyjemność prowadzenia, komfort, osiągi i praktyczność, które znamy z modeli 406 czy nawet legendarnego 504.
Źródło: Which Car
Najnowsze komentarze