Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Partnerzy
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Potencjalnie problematyczne auta używane francuskich marek. Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 28-29/2022

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-07-22
w Przeglad Prasy
Czas czytania 6 minut
231 17
A A
4

Warto przeczytać!

Test Renault Australa. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTOR I SPORT nr 01-02/2023

Jest co czytać. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 04/2023

Renault Austral w teście. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 03/2023

Dacia Duster 1.5 Blue dCi 4×4 w teście długodystansowym. Jak wypadła? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 01-02/2023

Aktualne wydanie tygodnika AUTO ŚWIAT jest numerem podwójnym. Kolejne ukaże się dopiero za 1,5 tygodnia, dlatego też nie spieszyliśmy się z publikacją przeglądu tego pisma. W dodatku okładka kompletnie ignoruje francuską motoryzację, choć coś mi mówi, że w zapowiadanym na tytułowej stronie zestawieniu „100 najbardziej nieudanych i ryzykownych aut ostatniego 20-lecia” naszych ulubionych samochodów nie zabraknie.

 

AUTO ŚWIAT nr 28-29 (1341) z 18.VII.2022
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 84 (z okładką)
Cena: 5,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 7,1 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C2, C4, C5, C6, C8, DS 7, 207, 307, 308, Boxer, Espace, Kangoo, Laguna, Master, Megane, R4, R5, Thalia, Duster, Logan, Grandland, Movano

 

Nissany Qashqaia i Ariyę wspomniał we „wstępniaku” zamieszczonym na stronie 3. Redaktor Sewastianowicz.

Oba te Nissany zaprezentowano szerzej na stronach 10-12, przy czym Qashqaia w wersji hybrydowej. W materiale wspomniano też elektrycznego Leafa.

Na stronie 13. AUTO ŚWIAT pokazał nowego francuskiego SUV-a. Nowego, bo do tej pory takiego nie było. To DS 7. Dotychczas na rynku był DS 7 Crossback, ale poliftingowa wersja nie ma już tego ostatniego członu nazwy. DS 7 będzie dostępny także z 360-konną jednostką napędową (oczywiście zelektryfikowaną), analogiczną do tej, która jest oferowana np. w DS 9, albo na przykład w Peugeot 508 PSE. Do tego zmiany stylistyczne (najbardziej rzucają się w oczy nowe światła do jazdy dziennej), nowy system infotainment i niezmiennie przestronne wnętrze oraz znakomite wykończenie. Wersje hybrydowe (E-Tense) tworzące trzon oferty otrzymają też akumulator o większej, niż dotychczas, pojemności – 14,2 kWh.

Na stronie 18. wspomniano Renault Kangoo – najnowsza wersja kosztuje co najmniej 107.900 zł.

Strona 33. przynosi test Peugeota 308 napędzanego 130-konnym silnikiem benzynowym współpracującym z manualną skrzynią biegów. To auto praktycznie bliźniacze do opisanego przeze mnie w połowie kwietnia. Redaktor Sękalski chwali design auta oraz bogate wyposażenie testowanej wersji Allure Pack, ale trzeba przyznać, że już w standardzie 308-ka oferuje całkiem sporo. Autor docenia także pojemny bagażnik i łatwość obsługi. Nieźle wypada także dynamika. Pochwalono również pracę lewarka skrzyni biegów (!), co rzadko się zdarza w motogazetkach w odniesieniu do samochodów francuskich. Słowa uznania zebrało też komfortowe, ale zapewniające pewne prowadzenie zawieszenie 308-ki. Skrytykowano jedynie, i to nieznacznie, wyczucie układu kierowniczego.

Na stronach 38-42 AUTO ŚWIAT przedrukował porównanie z „Auto Bilda”, w którym w szranki stanęły Kia Sportage i Opel Grandland, oba w wersjach hybrydowych plug-in. Kia startuje z nieco niższej ceny i ma teoretycznie większy zasięg na prądzie, ale Opel dostarczyć może aż 300 KM, gdy auto koreańskie oferuje jej co najwyżej 265 KM. OK, to i tak bardzo dużo, ale dla osób ekscytujących się cyferkami warto te wartości podać.

Opel jest troszkę krótszy, ale ma niemal taki sam rozstaw osi. Jest też niższy i trochę węższy, więc przestronność Kii oceniono znacznie wyżej. Także za bagażnik koreańskie auto otrzymało więcej punktów. Stwierdzono też, że Sportage ma „nowsze multimedia”. Pod względem wyposażenia auta są bardzo podobne (ale mimo to Kia zyskała tu kilka punktów i nie mam pojęcia, dlaczego), ale Kia oferuje znacznie dłuższą gwarancję mechaniczną. Opel z kolei ma lepsze fotele i lepszą pozycję za kierownicą, wyraźnie lepiej przyspiesza i zapewnia lepszą elastyczność, jest też nieco lepiej wyciszony. Pod względem komfortu – zdaniem testujących – lepsza jest Kia, ale Opel ma znacznie mniejszy promień skrętu, więc łatwiej nim zawrócić. Sportage ma za to skuteczniejsze hamulce. Opel odzyskał trochę punktów za przeglądy.

Ostatecznie jednak to Kia wygrała starcie w stosunku 472 punkty do 454 oczek Opla.

Na stronach 55-73 AUTO ŚWIAT zaprezentował „100 najbardziej nieudanych i ryzykownych aut ostatniego 20-lecia”. Nie wątpię, że część z nich pochodziła z francuskich koncernów. Jakie to auta?
– Nissan Qashqai II 1.2 DIG-T na miejscu 97.;
– Citroën C2 SensoDrive na miejscu 92.;
– Dacia Duster I 1.2 TCe na miejscu 85.;
– Renault Espace IV 3.0 dCi na miejscu 78.;
– Peugeot 207 1.6 VTi na miejscu 76.;
– Nissan Qashqai I 1.5 dCi na miejscu 71.;
– Citroën C5 I 2.0 HPi na miejscu 62.;
– Citroën C5 II 1.6 VTi / THP na miejscu 49.;
– Citroën C6 2.7 HDi V6 na miejscu 45.;
– Renault Megane II 1.5 dCi na miejscu 41.;
– Citroën C8 2.2 HDi na miejscu 40.;
– Renault Thalia I 1.5 dCi na miejscu 38.;
– Dacia Logan I 1.5 dCi na miejscu 32.;
– Citroën C4 I 1.6 VTi na miejscu 26.;
– Peugeot 307 1.6 na miejscu 11.;
– Renault Laguna II 1.9 dCi na miejscu 6.

Pominąłem auta marek wchodzących dziś w skład czy to koncernu Stellantis, czy też Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi, które w opisywanych wersjach albo powstały dużo wcześniej, albo nie mają w praktyce nic wspólnego z francuską motoryzacją.

Czepianie się Citroëna C8 było zaś – w moim odczuciu – mocno na siłę.

Rok bieżący jest rokiem półwiecza Renault 5. Z tego powodu w różnych zakątkach globu odbywają się najróżniejsze imprezy związane z tym modelem samochodu. AUTO ŚWIAT pisze o „piątce” na stronach 74-77 przez pryzmat wizyty w fabryce we Flins, gdzie przygotowano wystawę różnych odmian jubilata. Renault 5 bazowało częściowo na Renault 4, ale miało o wiele nowocześniejsze nadwozie, które zapewniało dobą, jak na tę klasę, przestronność i aż 270-litrowy bagażnik. Na bazie Renault 5 powstały nie tylko świetne rajdówki, ale i legendarne wersje cywilne o imponujących osiągach.

W materiale podsumowującym sprzedaż nowych aut w I półroczu 2022 roku (strona 80.) natkniecie się na wzmianki o Dacii jako takiej, ale i o Dacii Duster, a także o Renault Masterze (lider rynku lekkich aut użytkowych), Oplu Movano i Peugeocie Boxerze.

I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 207307308AriyaAuto ŚwiatBoxerC2C4C5C6C8CitroenDaciaDS 7DS AutomobilesDusterEspaceGrandlandKangooLagunaLeafLoganMasterMeganeMovanoNissanOpelPeugeotQashqaiR4R5RenaultThaliaużywane
Udostepnij85Tweet53Udostepnij15
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

4 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
4
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.