Grupa PSA zapoczątkowała swój powrót do USA usługami car-sharingu, ale do roku 2026 zamierza ponownie sprzedawać samochody za oceanem.
Grupa PSA już od pewnego czasu zapowiada powrót na rynek amerykański. Początkowo koncern zaznaczył swoją obecność w USA uruchomieniem usług car-sharingu. Klienci na wschodnim wybrzeżu otrzymają możliwość korzystania z 500-600 egzemplarzy samochodów, głównie sedanów i crossoverów. Nie będą to modele francuskie, ponieważ PSA nie posiada jeszcze homologacji na rynek USA. Koncern nie zamierza jednak poprzestać na usługach. Do roku 2026 samochody jednej z marek PSA mają trafiać do amerykańskich klientów, pozostaje tylko pytanie: której? Peugeot, Citroen, a może DS?
Citroen i Peugeot miały już swój epizod za oceanem. Citroen oferował model SM i wycofał się z rynku w latach 70. Marka spod znaku lwa oferowała swoje produkty w Stanach Zjednoczonych przez 30 lat i zakończyła sprzedaż w roku 1991. Ostatnim oferowanym modelem był Peugeot 405. Jak powiedział Larry Dominique, szef amerykańskiego oddziału PSA, w wywiadzie dla Europe Auto News, koncern traktuje rynek amerykański nie jako miejsce powrotu, ale czystą kartę. Być może dlatego do USA popłynie trzecia francuska marka: DS.
PSA stara się ustalić pozycjonowanie „marki X”, ustalić typ klientów oraz ich potrzeby „Dowiedzieliśmy, że bycie francuskim producentem samochodów samo w sobie ma bardzo pozytywne konotacje. Ludzie lubią skojarzenia z luksusowymi markami, designem i innowacją, a Francuzi są kojarzeni z tą terminologią. Dla nas jest to bardzo pozytywny aspekt” – powiedział Larry Dominique.
Już w zeszłym roku Carlos Tavares oświadczył, że marka przeznaczona na rynek USA została wyznaczona i w ciągu trzech lat pojazdy spełniające przepisy amerykańskie będą gotowe do wprowadzenia na rynek. Jeszcze w tym roku PSA zamierza określić terminy wejścia do Stanów Zjednoczonych, a od przyszłego rozpoczną się przygotowania do uruchomienia sprzedaży detalicznej. Francuski producent prowadzi już rozmowy z dealerami, grupami przedsiębiorców oraz start-upami.
Jak powiedział o , Larry Dominique: „Mamy jedną szansę, aby to zrobić dobrze. Chcemy mieć pewność, że opracujemy najlepszy możliwy sposób, aby odnieść sukces w branży na dłuższą metę.
Źródło: Automotive News Europe
Najnowsze komentarze