Klub Cytrynki, to znana w internetowo-motoryzacyjnym światku społeczność. Powstał z inicjatywy trzech ludzi (wówczas wszyscy jeździli BXami, dziś BXa nie ma już żaden…), choć każdemu przyświecały inne cele. Jeszcze w XX wieku połączyli oni swoje siły, a na stworzoną przez nich stronę www trafiało coraz więcej maniaków, z których wielu miało w żyłach zieloną krew…
Oprócz działalności publikacyjnej i edukacyjnej wyrażającej się w utworzeniu jednej z najbogatszych na świecie stron www poświęconych Citroënom – Klub Cytrynki stworzył wiele nowych wartości. Nie będę wspominał o licznych przyjaźniach, o tysiącach zawartych znajomości, bo to niemalże standard w takich przedsięwzięciach. Cieszylismy się z narodzin „klubowych” dzieci, płakaliśmy nad Klubowiczami, którzy odeszli do Krainy Wiecznych Łowów… Powstała niesamowicie zżyta społeczność. Ale pod tym względem nie byliśmy tacy bardzo wyjątkowi.
Wdrożona w Klubie nowa jakość objawiała się inaczej. Dla przykładu – Klub Cytrynki stworzył klubowe assistance – przedsięwzięcie do tej pory nieznane w polskim Internecie. Bezpłatna (ewentualnie sporadycznie stosowany zwrot kosztów) pomoc świadczona wzajemnie przez Klubowiczów, to coś, czego do dziś wiele Klubów zazdrości Klubowi Cytrynki! Bo czy zdarzyło się Wam wymieniać w samochodzie części w szczerym polu? Czy w sobotnie popołudnie szukaliście na Kielecczyźnie rurki do hydrauliki? Czy spaliliście nowiutkie sprzęgło w swoim samochodzie tylko po to, by holować inne – ciut większe auto? Czy wreszcie zdarzyło Wam się spawać rurki w samochodzie gdzieś w polu, gdy wokół zapadła ciemna noc? Jeśli nie, to nie wiecie, co to przygoda z samochodem i nie macie pojęcia, jakiego kopa potrafi dać litr zielonego… Zwłaszcza, gdy jeszcze przed chwilą krążył spokojnie w układzie, a teraz tworzy piękną kałużę na asfalcie…
Klub Cytrynki dynamicznie się rozwijał. Wcześnie pojawiła się chęć spotykania się na żywo na zlotach – także ogólnopolskich. Wiele przedsięwzięć odbywało się z udziałem Citroën Polska, a Klub uzyskał oficjalne prawo używania logo marki Citroën. Niestety – w tym kraju (choć nie tylko w tym) zebranie choćby najliczniejszej grupy zapaleńców nie oznacza jeszcze, że owa grupa coś może (chyba, że ma własne radio…). Dla ośrodków, z których gościny korzystaliśmy, byliśmy zwykle tylko kilkudziesięcioma, czy stu kilkudziesięcioma osobami fizycznymi, za którymi stała powaga kilku tysięcy Klubowiczów – również takich samych osób fizycznych…
W związku z powyższym pojawiła się potrzeba sformalizowania działań Klubu. Padł pomysł rejestracji stowarzyszenia. Dość długo trwały przygotowania, ale oto jest – przed niespełna dwoma tygodniami stowarzyszenie o nazwie Citroën Klub Polska zostało zarejestrowane. Od teraz będzie ono mogło reprezentować liczną rzeszę miłośników Citroënów zrzeszonych w KC. Głównie zresztą w tym celu je powołano – aby formalności przy załatwianiu czegokolwiek dla Klubu uprościć do minimum.
Do tej pory bowiem można się było przyczepić do zbierania składek na zloty, do pobierania pieniędzy za gadżety klubowe itp. Tłumaczenia trwałyby długo i trudno jest powiedzieć, jak by się mogły zakończyć – znając wielu naszych urzędników… A składki, to musielibyśmy zbierać na ratowanie jakiejś zasłużonej stoczni, żeby nam się do tego nikt nie przyczepił… Teraz już nie będzie tego problemu!
Jeżeli ktoś z Was chciałby obejrzeć strony Klubu Cytrynki po ubiegłorocznej rewolucji designu bądź zostać członkiem Klubu (i wyznawcą Najwygodniejszej Marki Świata) – polecam zajrzeć pod adres http://www.citroen.autko.pl/.
Zarząd stowarzyszenia:
Przemysław Sosnowski – Prezes
Zbigniew Rytel – Z-ca Prezesa
Piotr Sobczak – Z-ca Prezesa
Tomasz Nowak – Skarbnik
Marcin Stolarski – Sekretarz
Komisja rewizyjna:
Piotr Miotła
Justyna Grabowska
Michał Zeman
Czlonkowie zalozyciele stowarzyszenia
Biegała Piotr
Grabowska Justyna
Kajrunajtys Kasjan
Krasuski Andrzej
Miotła Piotr
Nowak Tomasz
Perz Jacek
Rytel Zbigniew
Saczek Grzegorz
Sobczak Piotr
Sosnowski Przemysław
Stolarska Justyna
Stolarski Marcin
Szydlowski Mateusz
Zeman Michał
KG
Najnowsze komentarze