Nastały trudne czasy dla samochodów segmentu D, które nie są ani SUV-ami, ani nie mają pod maską napędu elektrycznego. Peugeot 508 II generacji zostanie wycofany z oferty w Wielkiej Brytanii jeszcze w 2024 roku.
Peugeot w Wielkiej Brytanii ogłosił, że model 508 będzie dostępny dla klientów wyłącznie do grudnia 2024 roku. Przyczyny decyzji możemy dopatrywać się w niezbyt zadowalającej sprzedaży II generacji. Jak podaje magazyn Autocar, od 2019 roku zarejestrowano na brytyjskim rynku zaledwie ok. 7 tys. egzemplarzy. Peugeot nie miał powodów do zadowolenia ze swojego flagowca także w ubiegłym roku. Z salonów wyjechało tylko 700 sztuk. Francuska marka tłumaczy wycofanie modelu z rynku wspominając o tzw. “ZEV mandate”, czyli przepisie, który ma ukierunkować salony na sprzedaż samochodów na prąd. Jest to nakaz zwiększenia udziału pojazdów elektrycznych w całkowitej sprzedaży danego dystrybutora.
Zobacz także: Ile pali Peugeot 508 2.0 BlueHDi z boxem dachowym? Wynik lepszy niż się spodziewałem
„Postanowiliśmy jeszcze bardziej skupić się na sprzedaży naszych samochodów elektrycznych w Wielkiej Brytanii, ponieważ ZEV mandate wyznaczył nam do tego wyraźny kierunek” – czytamy komunikat marki na łamach brytyjskiego portalu Autocar. Do momentu wycofania 508 w grudniu tego roku klienci będą mogli zamówić Peugeot 508 wyłącznie z napędem plug-in hybrid. Francuska marka nie oszczędzi nawet 508 PSE o mocy 360 KM, która jest najmocniejszą wersją modelu w historii.
Peugeot nie zamierza kontynuować Peugeot 508 a przy najmniej nie w takiej postaci, jaką znamy z dotychczasowej oferty dlatego za brytyjskim rynkiem podążą kolejne. Po wycofaniu z produkcji, miejsce na szczycie oferty zajmie 408 lub marka przygotuje kolejny samochód, który podobnie jak pozostałe modele w gamie będzie uprawniony do jazdy na prądzie. Podobny los spotka DS 9.
Wraz z końcem 508 Peugeot zakończy historię symbolu PSE odnoszącego się do sportowych osiągów. Linda Jackson zapowiedziała już, że zamierza skupić się na elektryfikacji, a nie na usportowionych osiągach swoich samochodów.
Nowy Peugoet 508. Silniki, wersje, wyposażenie, ceny
Najnowsze komentarze