poniedziałek, 4 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Poznać Paryż z pokładu e-Mehari

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2017-06-16
w Citroen, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
19 1
1
17
UDOSTĘPNIEŃ
57
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Renault Kiger – już 50.000 egzemplarzy wyprodukowano w Indiach

Od dzisiaj jazda autostradą w Polsce za darmo, ale nie dla wszystkich. Kto pojedzie bez opłat?

Peugeot liderem rynku w czerwcu w Holandii. Jaki samochód najlepiej się tam sprzedaje?

Miłośnicy Paryża mają nowy powód, by odwiedzić to przepiękne, klimatyczne miasto. A jeśli są przy tym miłośnikami francuskiej motoryzacji, to powód jest wręcz podwójny. Teraz można poznać Paryż z pokładu e-Mehari, elektrycznego modelu Citroëna nawiązującego do legendarnego Mehari sprzed niemal półwiecza.

Wszystko to dzięki partnerstwu pomiędzy marką Citroën, a 4 Roues sous 1 Parapluie (4 koła pod parasolem), które oferuje przejażdżki po francuskiej stolicy na pokładzie Citroënów 2CV. Teraz do floty dołączają kolejne samochody, nie tylko e-Mehari zresztą…

e-Mehari, to elektryczny czteromiejscowy samochód o otwartym nadwoziu zbudowanym z tworzyw sztucznych. Można założyć brezentowy dach z okienkami, ale niewątpliwie otwarte auto wygląda o wiele lepiej. Do tego nie smrodzi, nie hałasuje, no i wygląda świetnie. A że w Paryżu wszystko pasuje do wszystkiego, więc i na tle Luwru e-Mehari prezentuje się świetnie.

4 Roues sous 1 Parapluie proponuje wiele różnych wycieczek, ale każda ma ciekawy przebieg. Chętnie wybierane trasy, to np. Klasyczny Paryż, Mało Znany Paryż, czy Paryż André Citroëna. Teraz, wraz z wprowadzeniem do oferty przejażdżek e-Mehari, jest też trasa uwzględniająca wizytę na Polach Elizejskich wraz z odwiedzinami w C_42 – salonie ekspozycyjnym Citroëna, który co jakiś czas sugeruję Wam odwiedzić.

Nie da się ukryć, że Citroën 2CV jest jednym z symboli Francji i Paryża, To samochód – legenda. Na jego bazie powstały kolejne legendy, m.in. właśnie Mehari. Citroën oferuje teraz jego XXI-wieczną wersję, elektryczną. Jakże miło, że można się takim autkiem przejechać (z kierowcą) po jednym z najpiękniejszych i najbardziej klimatycznych miast świata. Ale to nie jest jedyna nowość, jaką oferuje 4 Roues sous 1 Parapluie. e-Mehari powozi Was po francuskiej stolicy, ale czemu by się nie wybrać na Mont Saint-Michel?

Owszem, to kawałek od Paryża i ciężko byłoby dotrzeć elektrycznym autem w sensownym czasie. Przeszło trzysta kilometrów oznaczałoby w e-Mehari konieczność przynajmniej jednego pełnego ładowania po drodze. Ale od czego inne modele? 4 Roues sous 1 Parapluie może Was zawieźć do Mont Saint-Michel na przykład Citroënem SpaceTourerem. Siedem miejsc (plus ósme dla kierowcy) pozwala na wybranie się na taką wycieczkę z grupą znajomych. Inne trasy, to np. zamki nad Loara, czy Szampania z degustacją wyśmienitych trunków w miejscu ich powstawania.

Jako ciekawostkę podam, że każdy pojazd w 4 Roues sous 1 Parapluie ma swoją nazwę i swój numer. Nie inaczej jest z Citroënami e-Mehari i SpaceTourerem. e-Mehari nawiązują do świata filmu. Jeden nazywa się Luc (na cześć Luca Bessona) i ma kolor Big Blue oraz numer 19. Drugi, z numerkiem 68, nazwano Stanley (na część Stanleya Kubricka) i został pomalowany na kolor Clockwork Orange. Skąd te numerki? Razem tworzą liczbę 1968 – rok powstania Mehari.

Z kolei Spacetourer ma numer 8, co ma się jednoznacznie kojarzyć z liczbą miejsc oferowanych przez ten samochód. Auto otrzymało nazwę Cubix.

Jeśli zechcecie zachować na dłużej swoje wspomnienia z podróży wspomnianymi samochodami, to w C_42 możecie kupić model autka, jakim podróżowaliście.

To co – wakacje w Paryżu? ;-)

 

 

Krzysztof Gregorczyk; video i zdjęcia: Citroën

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 2CVCitroene-MehariSpacetourer
Udostepnij7Tweet4Udostepnij1
Poprzedni

Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM 2017 – pierwszy SUV, którego bym kupił. Test i obszerny opis gamy.

Następny

Wiertarka marki Peugeot? Czemu nie!

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Wiertarka marki Peugeot? Czemu nie!

DS 7 Crossback E-Tense – hybrydowy SUV

DS 3 i DS 3 Cabrio Performance Line – multimedialny

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Anonimowo - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Lennox Levis - Dacia Duster i Sandero odnotowały najlepsze w historii wyniki sprzedaży w Hiszpanii
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Krzysztof Gregorczyk - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Krzysztof Gregorczyk - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Jean - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Renault Kiger – już 50.000 egzemplarzy wyprodukowano w Indiach
  • Od dzisiaj jazda autostradą w Polsce za darmo, ale nie dla wszystkich. Kto pojedzie bez opłat?
  • Peugeot liderem rynku w czerwcu w Holandii. Jaki samochód najlepiej się tam sprzedaje?
  • Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Opel Vivaro-e Hydrogen z nagrodą energetyczno-środowiskową automobilklubu KS za 2022 rok
  • Tonale debiutuje we Francji podczas legendarnego wyścigu Le Mans Classic 2022
  • Stellantis liderem sprzedaży na rynku argentyńskim po pierwszym półroczu 2022
  •  Dacia Bigster nie będzie jedynym samochodem marki w klasie kompaktowej. Ambicje sięgają dalej!
  • Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Ile kosztuje używana Dacia Duster: przegląd cen roczników 2010-2018


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.