Kłopoty Stelllantis. Według informacji, do których dotarliśmy, od dzisiaj do końca roku wszyscy pracownicy Stellantis w Europie przechodzą na system 80 % czasu pracy i 80% wynagrodzenia.
Wyjątkiem od tej reguły jest sytuacja, w której dana osoba dysponuje urlopem wypoczynkowym, wtedy w każdy piątek można brać urlop i nie traci się części wynagrodzenia. Koncern Stellantis posiada m.in. takie marki jak Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Lancia, Maserati, Mopar, Opel, Peugeot, Ram i Vauxhall. Sytuacja wywołuje zaniepokojenie zarówno wśród pracowników jak i wśród dealerów.
Pracownicy niezadowoleni
Pracownicy, z którymi rozmawialiśmy, zwracają uwagę na fakt, że komunikacja wewnętrzna nie zawiera przekonujących powodów, dla których takie ograniczenia wprowadzono a informacje które otrzymują stoją w sprzeczności z tym, co wynika z optymistycznych przekazów prasowych na temat finansów Stelllantis.
Według naszych informatorów, w polskiej centrali panuje atmosfera niepewności, są też osoby które składają wypowiedzenia i odchodzą, co przy i niedużym już składzie osobowym powoduje problemy z zachowaniem ciągłości działania struktur i procedur.
Dalerzy mocno zaniepokojeni, w tle wypowiedzenia
Zwracają na to uwagę dealerzy, którzy dłużej czekają na rozliczenia a zwykłe wydawałoby się czynności zaczynają zajmować zdecydowanie więcej czasu niż do tej pory. Według nich coraz trudniej też znaleźć osobę, z którą można normalnie porozmawiać o codziennych sprawach biznesowych.
Dlatego w głosach dealerów Stellantis w Polsce również można wyczuć niepokój. Niedawno większość z nich otrzymała wypowiedzenia, teraz okazuje się, że na wrzesień zaplanowano kilkadziesiąt spotkań z szefem koncernu w Polsce, Roberto Matteucim.
Cel tych spotkań jest niejasny – z jednej strony większość dealerów otrzymała informacje, że nie spełnia wymogów koncernu, z drugiej komunikuje im się nieoficjalnie, że mogą jednak pozostać w ramach struktur Stellantis. Na to wszystko nakładają się problemy z dostępnością samochodów, większość produkcji nowych aut kierowana jest na rynki o wyższej zyskowności.
Problemy z częściami zamiennymi
Dealerzy zwracają uwagę na jeszcze jedno zjawisko: problemy z dostępnością oryginalnych części zamiennych, nawet bardzo oczywistych elementów eksploatacyjnych. Zdarza się, że samochody klientów nie mogą z tego powodu wyjechać po serwisie.
Milczenie dyrekcji Stellantis w Polsce
Roberto Matteuci odmawia rozmowy z mediami – usłyszeliśmy kilkukrotnie z ust rzecznika koncernu w Polsce, Wojciecha Ososia. To również może budzić zdziwienie – poprzednicy na stanowisku dyrektora chętnie udzielali wywiadów i dzielili się swoimi pomysłami oraz planami, z kilkoma nasza redakcja utrzymuje kontakt do dzisiaj.
Matteuci milczy. Być może dlatego, że ma niedługo odejść. Wyniki polskiego oddziału Stelllantis są dalece niezadowalające – jak usłyszeliśmy nieoficjalnie we francuskiej centrali.
Najnowsze komentarze