czwartek, 26 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Dacia

Prawdziwa przygoda! Dacia Duster na górskich bezdrożach Rumunii

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2020-10-01
w Dacia, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
1.1k 22
0
969
UDOSTĘPNIEŃ
3.2k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Ruszają zamówienia na gamę nowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe Plug in Hybrid

Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?

UOKiK: Opel Crossland X do serwisu

12 września członkowie grup Duster Off Road Team Poland, Go! Duster, Mudster Poland oraz niezależni właściciele modelu wybrali się na dwutygodniową przygodę do Rumunii. Dacia Duster jeździła po górach, drogach i bezdrożach i pokonała dwie przepiękne pod względem widokowym trasy Transalpina i Transfagarasan. Poniżej możecie przeczytać relację z wyprawy, którą przygotował dla Was Damian Szabla.

Pomysłodawcami i organizatorami wyprawy byli Mircea i Karina z Mudster Polska. Dziękujemy im za zorganizowanie wyprawy oraz gościnę na miejscu, w Rumunii. Wyprawa miała charakter prawdziwej przygody. Prowadzeni przez naszego przewodnika, pochodzącego z podnóża Karpat, pokonaliśmy w ciągu kilku dni prawie 1000 km po samych Karpatach. Trasy prowadziły głównie bezdrożami, kilkugodzinne wspinaczki Dacią Duster pozwalały nam podziwiać piękno Rumunii z wysokości ponad 2 kilometrów.

Istotnym punktem wyprawy było spotkanie z grupą Club Duster Romania. Całodniowa integracja rozpoczęła się pod fabryką Dacii w Mioveni skąd Rumuni zabrali nas w góry, gdzie na wysokości 2000 m rozpoczęliśmy wspólne grillowanie. Nie obeszło się bez wymiany doświadczeń i barw klubowych. Międzynarodowy konwój Dusterów liczył 16 samochodów.

Oczywiście nie mogło zabraknąć przejazdów najbardziej znanymi trasami – Transalpiną i Transfagarasan. Pozwalaliśmy sobie na zjazd z utartych szlaków, aby dotrzeć do miejsc nieznanych z przewodników. Po drodze zwiedziliśmy również zamek Poenari. Aby się do niego dostać trzeba było pokonać blisko 1500 schodów, ale widok rozpościerający się z zamku zrekompensował to wyzwanie.

Dzięki gościnności Mudster Polska mieliśmy okazję biesiadować i grillować przy lokalnych specjałach. W górach odwiedziliśmy również bacówkę, gdzie zostaliśmy odpowiednio ugoszczeni. Trasy biegnące przez Karpaty były wyjątkowo malownicze, choć miejscami wymagające. Dacia Duster bardzo dzielnie znosiła trudy kamienistych podjazdów. Nie obyło się bez drobnych strat w postaci niewielkich awarii zawieszenia, układów kierowniczych, czy mocno poobijanych osłon (które na szczęście posiadał każdy z uczestników) ale każdy z nas wrócił na własnych kołach i nie żałuje żadnej minuty spędzonej na wyprawie.

Pod Bukaresztem mieliśmy okazję przetestować samochody demonstracyjne przygotowane przez firmę Mudster. Była okazja „w boju” przetestować specjalnie przygotowane dla Dustera systemy zawieszenia czy blokady mechanizmów napędowych. Otrzymaliśmy potężny zastrzyk wiedzy o tym, jak z głową modyfikować Dustera pod zabawę w terenie. Trzeba przyznać, że to co można wyprawiać Dusterem powinno zawstydzić niejedną terenówkę :-)

Po zwiedzeniu Bukaresztu część ekipy udała się w drogę powrotną do Polski a część pojechała w drugą stronę – nad Morze Czarne. Udało się zwiedzić m.in. Konstance i Costinești. Najbardziej odległym punktem wyprawy było Bułgarskie Burgas. Samo wybrzeże również jest bogate w liczne drogi nieutwardzone co pozwala docierać do miejsc naprawdę odludnych i malowniczych. Droga powrotna nie mogła przebiegać inaczej jak przez przełęcz Urdele, aby jeszcze ten ostatni raz wznieść się na wysokość chmur.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: DaciaDuster
Udostepnij388Tweet242Udostepnij68
Poprzedni

Dlaczego Citroën Xsara Picasso został nazwany imieniem wielkiego artysty?

Następny

Nowa Dacia Sandero: czym różni się od poprzedniej generacji?

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny
Dacia Sandero II i III generacji

Nowa Dacia Sandero: czym różni się od poprzedniej generacji?

Nissan Leaf

Nissan Leaf tańszy o ponad 30 tys. zł. Nowa promocyjna cena

Alpine, Gosia Rdest

Gosia Rdest w przedostatniej rundzie Alpine Europa Cup

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Norbert - Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?
  • Anonimowo - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Jan - Dynamiczny wzrost rejestracji marki DS Automobiles w Polsce
  • alice - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • alice - UOKiK: Opel Crossland X do serwisu
  • alice - Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?
  • alice - Produkcja nowego Peugeot 308 zawieszona przez… Radio Zet
  • alice - Przy stacjach w Polsce pojawiły się pralkomaty. Ile kosztuje pranie z suszeniem?
  • Piotr - UOKiK: Opel Crossland X do serwisu
  • Klic - Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Ruszają zamówienia na gamę nowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe Plug in Hybrid
  • Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?
  • UOKiK: Opel Crossland X do serwisu
  • Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Opel Mokka-e częścią „Rekordu opłynięcia Turcji żaglówką turystyczną”. W jaki sposób?
  • Już 400.000 sztuk Fiata Mobi wyprodukowano w fabryce w Betim
  • Alfa Romeo Tonale zdobywa nagrodę „Najpiękniejszego samochodu w Sieci” w 2022 roku
  • Ogromna fabryka akumulatorów Stellantis powstanie w USA. Inwestycja za blisko 3 mld euro
  • Produkcja nowego Peugeot 308 zawieszona przez… Radio Zet
  • Czerwony, zwrotny, elektryczny: Opel Rocks-e w fabrycznej straży pożarnej Opla


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.