Citroen umożliwia nam podróż w czasie do salonu samochodowego w Paryżu w 1970 roku, na którym zadebiutował model GS. Samochód podziwiał prezydent Francji, Georges Pompidou.
Citroen GS był spełnieniem planów producenta o wszechstronnym, kompaktowym modelu. W ofercie zastąpił model Ami 8, którego przewyższał komfortem i technologią. Zaprojektowany przez Roberta Oprona najmniejszy model z hydropneumatycznym zawieszeniem zyskał uznanie wśród dziennikarzy motoryzacyjnych, którzy przyznali modelowi tytuł Car of the Year 1971. Citroena upodobali sobie również klienci, którzy w ciągu pierwszych 10 lat wykupili 2 mln egzemplarzy modelu.
Debiut Citroena GS odbył się podczas salonu samochodowego w Paryżu w 1970 roku. Aby umilić nam czas w kwarantannie, Citroen opublikował kilka ciekawych filmów ze swojej historii. Jeden z nich wspomina właśnie premierę GS-a, w której uczestniczył Georges Pompidou. „Pomimo deszczu, jesiennego wiatru i korków, prezydent Francji zjawił się na targach punktualnie o godzinie 10:00” – relacjonowano wydarzenie.
Citroen GS był oferowany w dwóch wersjach: Comfort i Club. Pierwszy kosztował 11.393 franki, za drugą trzeba było zapłacić 12.200 franków.
Najnowsze komentarze