Prezes Dongfeng-PSA odszedł ze stanowiska

2 297

An Tiecheng, prezes spółki Dongfeng-PSA odszedł ze stanowiska z uwagi na wciąż słabnącą sprzedaż firmy w Państwie Środka. 56-letni dziś An Tiecheng rozpoczął kierowanie spółką joint-venture przed dwoma laty. W tym czasie sprzedaż ostro pikowała. Dane za pierwszych osiem miesięcy bieżącego roku mówią o sprzedaży zaledwie 81.045 samochodów.

Przypomnijmy, że zdolności produkcyjne fabryk spółki Dongfeng-PSA w Chinach sięgają 840.000 samochodów rocznie. Nigdy nie udało się osiągnąć takiej wydajności, a rekordowym okresem był rok 2015, kiedy to na drogi wyjechało 700.000 aut. Od tamtej pory spółka boryka się z wielkimi spadkami. W roku ubiegłym udało się sprzedać tylko około 253.000 pojazdów. A spadków nie udało się zatrzymać do tej pory.

An Tiecheng rozpoczął karierę motoryzacyjną w China FAW Group w 1984 roku. W latach 2004–2013 był prezesem FAW-Volkswagen Automotive Co., spółki joint venture FAW z Grupą Volkswagena. Przez następne cztery lata był szefem działu samochodowego FAW, po czym trafił do Dongfeng-PSA, gdzie objął stanowisko prezesa.

Na razie spółka nie podała nazwiska następcy An Tiechenga.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: PSA

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
1 Wątki komentarzy
1 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
2 Autorzy komentarzy
MarekRoman Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Roman
Gość
Roman

Już wcześniej kilkakrotnie komentowałem informacje nt. cały czas nurkującej w dół sprzedaży samochodów spółki Dongfeng-PSA montującej (produkującej) samochody koncernu PSA na rynek chiński. Jeśli ten trend utrzyma się w dalszym ciągu to istnienie zakładu produkcyjnego, którego moce wytwórcze są wykorzystywane daleko mniej niż nawet na przysłowiowe „pół gwizdka” straci jakikolwiek sens ekonomiczny dla koncernu DFM. Niestety, wynikło to z niedopasowania na czas oferty samochodów koncernu PSA na rynek chiński. Pisałem o tym już wcześniej, że w Chinach ze względu na walkę z zanieczyszczeniem powietrza w wielkich miastach preferowane są osobowe samochody elektryczne, których nabywcy otrzymują bezpłatnie tablice rejestracyjne, bez jakichkolwiek… Czytaj więcej »

Marek
Gość
Marek

W Chinach problem ma większość producentów.