W piątek w Rzymie odbyły się obchody święta Republiki Włoskiej: dzień ten jest hołdem dla powstania Republiki Włoskiej w 1946 roku. Zgodnie z tradycją Prezydent Republiki Włoskiej na pokładzie prezydenckiej Lancii Flaminii otworzył defiladę wojskową prowadzącą przez niektóre kultowe miejsca w mieście i wzdłuż Via dei Fori Imperiali.
Od 1961 roku prezydencka Lancia Flaminia jest oficjalnym samochodem Prezydenta Republiki Włoskiej. Lancia Flaminia, zaprezentowana na Salonie Samochodowym w Genewie w 1957 roku i wyposażona w 2.5-litrowy silnik V6, była wysokiej klasy modelem flagowym, z luksusowymi wnętrzami i wykończeniami, nadającymi jej uroku, jakiego nie miał żaden inny samochód w tamtych czasach.
Aby podtrzymywać sukces sprzedażowy, nowy model został szybko wzbogacony o specjalne serie realizowane przez konstruktorów nadwozi, a następnie w 1961 roku Pinin Farina wyprodukował prezydencki kabriolet z długim rozstawem osi, znany jako „335”, co oznaczało wymiar rozstawu osi w centymetrach.
Landaulet – typowa karoseria samochodów reprezentacyjnych z twardym dachem nad przednimi siedzeniami i otwartym dachem z tyłu – powstał tylko w czterech egzemplarzach, wszystkie wyposażone w specyficzną podłogę, ministerialne niebieskie malowanie, prestiżową czarną skórzaną tapicerkę Connolly, interkom i pięć tylnych siedzeń.
Pierwszym VIP-em goszczonym w nowym oficjalnym samochodzie była królowa Elżbieta II, a następnie inne wybitne osobistości, takie jak prezydenci Stanów Zjednoczonych i Francji, John F. Kennedy i Charles de Gaulle, oraz wielu innych polityków, głów państw i suwerenów. W efekcie Lancia Flaminia stała się swoistym motoryzacyjnym ambasadorem Włoch na świecie.
Prezydencka Lancia Flaminia jest jednym z dziewięciu samochodów, które zainspirowały Lancię Pu+Ra, nowy język stylistyczny przyszłych samochodów marki, dzięki opływowemu kształtowi, na który składają się aerodynamika, zrównoważony rozwój i płynność brył.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Lancia / Stellantis
Najnowsze komentarze