Problem z uszczelką w napędzie E-Tech 1.6 może prowadzić do pojawienia się informacji o przegrzaniu silnika elektrycznego lub innych problemów wymagających holowania samochodu. Renault zna problem, a może on dotyczyć samochodów Renault Arkana , Clio, Captur oraz Mégane, w których instalowany jest układ E-Tech. Producent wprowadził specjalną procedurę naprawczą.
W zależności od rodzaju pojawiającego się błędu producent stosuje wymianę oringu oraz czyszczenie silnika elektrycznego lub wymianę całej skrzyni biegów.
Naprawa czy wymiana całej skrzyni biegów?
- W przypadku utraty przyczepności po uruchomieniu pojazdu i wystąpienia kodu usterki DTC 16D861, konieczna jest wymiana całej skrzyni biegów,
- W przypadku pojawienia się kodu błędu DTC 0A9098, warsztaty demontują czujnik temperatury. Jeśli z jego otworu wycieka olej, należy wymienić o-ring na wale wejściowym i wyczyścić silnik elektryczny.
Jakich samochodów dotyczy problem?
Problem wycieku oleju dotyczy wszystkich modeli (Clio, Captur, Mégane i Arkana) wyposażonych w system 1.6 E-Tech o mocach 140 i 145 KM oraz hybrydę plug-in 160 KM, produkowanych od 2020 roku do 19 stycznia 2024 roku.
A jeśli mój samochód jest po gwarancji?
W przypadku jeśli taki błąd pojawi się po gwarancji, Renault rozpatruje każdą sprawę indywidualnie, wprowadzając generalną zasadę, że bezpłatna naprawa obejmują pojazdy mające mniej niż 7 lat i mniej niż 150.000 km.
źródło: L’Argus
Najnowsze komentarze