W tym roku na linie montażowe zakładu w Tychach wprowadzono nowy model Leapmotor T03. Zgodnie z informacją, którą otrzymaliśmy od Stellantis Polska, produkcja konkurenta Dacii Spring przebiega bez zakłóceń i jest na etapie osiągania wyznaczonej przez koncern prędkości.
Money.pl powołując się na dostęp do e-maili poinformował w poniedziałek o planowanym wstrzymaniu inwestycji Leapmotor w Polsce. Jako przyczynę portal podawał decyzję Unii Europejskiej o nałożeniu cła na elektryczne samochody z Chin. W związku z doniesieniami, zapytaliśmy Stellantis Polska o planowane zakłócenia w produkcji Leapmotor T03. Zgodnie z informacją, którą uzyskaliśmy, produkcja jest kontynuowana zgodnie z planem.
Fiat Ducato dla DHL. 58 sztuk z polskiej fabryki w Gliwicach jedzie do nabywcy
„Montaż modelu T03 w Tychach przebiega bez zakłóceń, w oczekiwanym tempie, a obecnie znajduje się w fazie osiągania docelowej prędkości linii produkcyjnej” – poinformowała naszą redakcję Agnieszka Brania, rzecznik zakładów produkcyjnych Stellantis w Polsce. T03 to kolejny samochód, który wyjeżdża z polskiej fabryki. W Tychach powstają również trojaczki koncernu na platformie CMP – Jeep Avenger, Fiat 600 oraz Alfa Romeo Junior.
Leapmotor T03 będzie dostępny także w Polsce
Leapmotor T03 to elektryczny model segmentu A, który ma być jednym z głównych konkurentów Dacii Spring. Mierzący 3620 mm maluch został pokazany szerszej publiczności podczas tegorocznego salonu samochodowego w Paryżu, gdzie wzbudzał ogromne zainteresowanie. T03 ma przekonywać przystępną ceną, która rozpoczyna się od 18.900 euro na rynku europejskim oraz bogatym wyposażeniem obejmującym m.in. 8-calowy zestaw wskaźników, 10,1-calowy ekran dotykowy oraz zestaw kamer, które wspomagają bezpieczeństwo. Do wyboru jest jedna wersja wykończenia oraz trzy kolory nadwozia: Light White, Starry Silver i Glacier Blue, co ma uprościć klientom wybór.
Silnik elektryczny T03 rozwija maksymalną moc 70 kW (95 KM) i maksymalny moment obrotowy 158 Nm. Akumulator o pojemności 37,3 kWh umożliwia przejechanie na jednym ładowaniu 265 km w cyklu mieszanym WLTP i do 395 km w cyklu miejskim.
Ile kosztuje nowa Dacia Spring? Cena, wersje, wyposażenie
Marka Leapmotor rozwija swoją sieć sprzedaży w Europie. Na liście krajów, w których sprzedawane będą pojazdy marki są: Belgia, Francja, Niemcy, Grecja, Włochy, Luksemburg, Malta, Holandia, Portugalia, Rumunia, Hiszpania, Szwajcaria i Wielka Brytania, ale w planach ekspansji jest również Polska. Nowe modele a wśród nich T03 i C10 będzie można zamówić na naszym rynku w 2025 roku.
Najnowsze komentarze