Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Partnerzy
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Renault Captur E-Tech HEV z dobrą oceną. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTOR I SPORT nr 12/2022

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-12-02
w Przeglad Prasy
Czas czytania 6 minut
159 2
A A
0

Warto przeczytać!

Renault Laguna Grandtour i Peugeot 5008. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 05/2023

Renault Austral ze świetnym wynikiem! Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 02/2023

Test Renault Australa. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTOR I SPORT nr 01-02/2023

Jest co czytać. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 04/2023

SUV-y, SUV-y, SUV-y… Tak – z jednym wyjątkiem – prezentuje się okładka grudniowego numeru miesięcznika AUTO MOTOR I SPORT. I nie ma tu ani jednego auta francuskiego, acz trzy modele trochę z interesującymi nas tematami związane jednak są. To Alfa Romeo Tonale, Mitsubishi Eclipse Cross oraz Nissan X-Trail. Mam jednak nadzieję, że coś typowo francuskiego wewnątrz numeru się jednak znajdzie.

 

AUTO MOTOR I SPORT nr 12 (379) z XII.2022
Wydawca: Motor Presse Polska zależne od Motor-Presse Stuttgart
Stron: 92 (z okładką)
Cena: 13,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 15 groszy
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Renault, Opel, Michelin
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: DS4, DS 4, Captur, Zoe, Astra, Grandland

 

Na sowa Carlosa Tavaresa, szefa koncernu Stellantis, powołał się we „wstępniaku” Redaktor Popkiewicz. Chodzi o opinię, iż opracowywanie silników spalinowych spełniających normę Euro 7 nie ma sensu, bo pociąga za sobą ogromne koszty, a jednostki te byłyby oferowane dość krótko ustępując już za kilka lat samochodom elektrycznym.

Na tej samej stronie widać na jednym ze zdjęć Maserati Grecale.

W dziale Pole Position na stronie 12. AUTO MOTOR I SPORT pisze o liftingu dwóch modeli marki Alfa Romeo – Giulii i Stelvio, o raz o wprowadzeniu Opla Grandlanda GSe. W przypadku Alfy wspomniano też o Tonale, a Opla – o Astrze GSe.

Renault Zoe można dostrzec na grafice zamieszczonej na stronie 16.

Dwie strony dalej AUTO MOTOR I SPORT poleca kilka muzeów samochodów, zwracając szczególną uwagę na Ferrari, Mercedesa i Porsche. Sugeruje też odwiedzenie muzeum Alfy Romeo w Arese i kilka innych. Kompletnie przy tym ignoruje znakomite muzeum Grupy PSA (kiedyś Peugeota) w Sochaux.

AUTO MOTOR I SPORT zamieścił w aktualnym wydaniu testy jedenastu aut hybrydowych, głównie SUV-ów. W stawce znalazły się też auta nas interesujące: Renault Captur, Nissan X-Trail, Mitsubishi Eclipse Cross oraz Alfa Romeo Tonale. Nissan (strony 22-25) wypadł dobrze, ale to niemałe i dobrze wyposażone auto, więc w wersji hybrydowej kosztuje zauważalnie ponad 200.000 zł. Rywale wcale jednak nie muszą się okazać tańsi! Alfa opisana na stronach 26-27 też okazuje się ciekawym samochodem, który potrafi zapewnić całkiem spory zasięg na prądzie w ruchu miejskim.

Z kolei Renault Captura E-Tech zestawiono z Fordem Explorerem i Mitsubishi Eclipse’em na stronach 30-37, choć to – według mnie – samochody kompletnie nieporównywalne. Nie dość, że są z różnych światów cenowych, to i gabarytowo różnią się znacząco. Na szczęście nie do końca jest to klasyczne porównanie, a raczej ocena pięciu ogólnych parametrów: osiągów i dynamiki, wrażeń z jazdy, komfortu i funkcjonalności, poczucia wyjątkowości oraz cen i ekonomii. Ford kosztujący wyraźnie ponad 400.000 tys. zł uzbierał 19 gwiazdek i okazał się samochodem najlepszym. Mitsubishi uciułało zaledwie 12 gwiazdek i przegrało starcie. Renault Captur został „wyceniony” na 15 gwiazdek i zachwyciło dynamiką, praktycznością w mieście, zużyciem paliwa i pracą zespołu napędowego. Dobrze wypadła także cena zauważalnie poniżej 120.000 zł za wersję hybrydową. Pamiętajmy jednak, że to klasyczna hybryda typu HEV.

Nissan Qashqai wystąpił w roli potencjalnego rywala dla opisanej na stronach 42-43 Toyoty Corolli Cross.

Z kolei jako alternatywę dla opisanego na stronach 44-45 Ferrari 296 GTS wymieniono Maserati MC20 Cielo.

Test Maserati Grecale, czyli włoskiego SUV-a marki współtworzącej koncern Stellantis, znajdziecie na stronach 56-61. Auto uzyskało tylko 3,5 gwiazdki na 5 możliwych do zdobycia. Skrytykowano cenę, wysokie zużycie paliwa podczas dynamicznej jazdy, krótkie okresy międzyprzeglądowe i ich bardzo wysokie ceny (moim zdaniem to wszystko cechy, a nie wady tego typu samochodu), a także bardzo krótką, bo zaledwie 3-letnią gwarancję na perforację nadwozia. Po stronie zalet pojawiły się przestronne wnętrze, świetna stylistyka, wysoka jakość, pojemny bagażnik, rewelacyjne fotele, znakomite wyciszenie, dynamiczny silnik i dobrze zestrojony układ jezdny, a do tego układ stabilizacji zestrojony tak, że auto zachowuje się bardzo przewidywalnie.

W teście opon całorocznych w rozmiarze 235/35R19 (strony 74-75) najlepiej wypadło ogumienie Michelin CrossClimate 2.

W dziale Autokomis, w którym prezentowane są samochody używane, tym razem AUTO MOTOR I SPORT opisuje małe prestiżowe SUV-y. „I crossovery”, chciałoby się dodać. A to dlatego, że na stronie 79 pojawił się Citroën DS4 / DS 4. Ten francuski przedstawiciel w segmencie premium wypadł dobrze, a nawet bardzo dobrze! Raport Dekry notę przeciętną wydał tylko za układ hamulcowy i nadwozie aut z niedużym przebiegiem (przy większym jest już bardzo dobrze). Pozostałe elementy Dekra ocenia na powyżej przeciętnej, albo wręcz bardzo dobrze. My wiemy, że warto wykazać trochę ostrożności w przypadku silników benzynowych, ale też nie demonizujemy problemu.

Na stronie 80. opisano Fiata 500X, też uznawanego za prestiżowego SUV-a/crossovera. To auto też okazuje się całkiem dobre.

I to już wszystko, co o naszych ulubionych samochodach napisano w datowanym na grudzień 2022 roku numerze AUTO MOTOR I SPORT. Kolejne, styczniowe, a więc już przyszłoroczne wydanie zapowiadane jest na piątek, 16. grudnia 2022, czyli równo za dwa tygodnie

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto motor i sport


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 500Alfa RomeoAstraAUTO MOTOR I SPORTCapturCitroenDS 4DS AutomobilesDS4FiatGrandlandGrecaleMaseratiMC20MichelinMitsubishiNissanOpelQashqaiRenaultTonaleX-TrailZoe
Udostepnij55Tweet35Udostepnij10
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.
Hydropneumatyka Citroëna bez tajemnic. Jedyne takie szkolenie dla mechaników i warsztatów: 24-26 marca 2023. Zgłoś się teraz
Learn more
This is default text for notification bar
Learn more