Jaki używany samochód kupić za 8-10 tysięcy zł? Auta francuskie charakteryzują się zwykle lepszym wyposażeniem i wyższym komfortem jazdy, niż ich niemieckie odpowiedniki. Nie będzie też problemu z rdzą, która często jest zmorą samochodów japońskich. Co można więc wybrać jako niedrogą alternatywę dla komunikacji miejskiej.
Wielu z nas nadal z różnych względów nie jest w stanie polegać w pełni na komunikacji miejskiej. Brak dogodnych połączeń, czy problematyczna poranna logistyka to tylko najpoważniejsze argumenty przeciw komunikacji publicznej. W cenie przyzwoitej jakości skutera nadal z łatwością kupimy typowo miejskie urządzenie do przemieszczania się i to z klimatyzacją, nieodzowną przez kilka miesięcy w roku. Ich stosunkowo prosta budowa pozwoli utrzymać koszty obsługi na niskim poziomie.
Peugeot 107
Z budżetem 8-10 tysięcy złotych możemy wręcz przebierać w używanych egzemplarzach Peugeota 107 i bliźniaczych modeli. Wspólny projekt koncernu PSA i Toyoty produkowany był w czeskim Kolinie od 2006 do 2014 roku, w ofercie znalazł się trzy i pięciodrzwiowy hatchback. Podobnie jak w przypadku poprzedniego modelu – 106 – podstawowym kryterium była atrakcyjna cena zakupu, oszczędne i proste silniki i łatwość w przemieszczaniu się po zatłoczonym mieście. Mimo wszystko udało się zaprojektować estetyczne nadwozie, które skutecznie zabezpieczono przed korozją. Oznak przemyślanych oszczędności w projekcie znajdziemy mnóstwo. Począwszy od tanich i twardych plastików w kabinie, odsłoniętych elementów metalowych, okrojonej gamy silników kończąc na tylko uchylanych oknach w tylnych drzwiach i wykonanej w całości ze szkła pokrywie bagażnika.
Na przednich, płaskich siedzeniach miejsca jest pod dostatkiem, względnie wygodnie odbędziemy w nich także zamiejską podróż. Na tylnej kanapie na krótką metę zmieścimy dwie dorosłe osoby, wygodę odnajdą tam raczej tylko niskie osoby lub dzieci. Gross dostępnych na rynku egzemplarzy to bazowe wersje, pozbawione wszystkich dodatków poza prostym radiem, trafiają się jednak 107 i bliźniaki wyposażone w manualną klimatyzację, obrotomierz i elektrycznie sterowane szyby przednie. Gama silnikowa została ograniczona do minimum. Do Wyboru mamy prosty i bezawaryjny trzycylindrowy silnik benzynowy 1.0 VTi autorstwa Toyoty o mocy 68 KM. Jest wystarczająco dynamiczny i oszczędny, droższy w serwisie lecz niebywale oszczędny jest francuski diesel 1.4 HDi o mocy 54 KM – sprawdzi się doskonale w mieści ze względu na brak problematycznego filtra cząstek stałych czy dwumasowego koła zamachowego.
Zobacz oferty sprzedaży używanych Peugeot 107 w cenie pomiędzy 8 a 10 tys. zł.
Renault Twingo
Ciekawą alternatywą dla spóźnionego i zatłoczonego autobusu z niesprawną klimatyzacją latem, jest druga generacja Renault Twingo. Generacja produkowana od 2007 do 2014 roku w słowackim Novym Mescie wzorem poprzednika dostępna była tylko jako trzydrzwiowy hatchback. Ciekawie narysowane nadwozie, doskonale zabezpieczone przed korozją, skrywa zaskakującą przestrzeń deklasując szereg większych modeli. Na przednich fotelach przestrzeni jest pod dostatkiem, widoczność jest perfekcyjna. Największym zaskoczeniem przy pierwszym kontakcie z Twingo II jest za to przestrzeń na tylnych siedziskach – tutaj faktycznie dwie dorosłe osoby o wzroście nawet 190 cm wygodnie usiądą. Oczywiście, plastiki użyte w kabinie są twarde i budżetowe.
Wyposażenie obejmować może manualną a nawet automatyczną klimatyzację, panoramiczne okno dachowe, obrotomierz, radio z CD i szereg systemów bezpieczeństwa. Twingo II wyposażono także w mocowania fotelików ISOFIX. Założony budżet wystarczy na zakup sprawdzonego i cenionego wolnossącego silnika 1.2 8V 60 KM, lub 1.2 16V 75 KM – każdy wzorowo współpracuje z instalacją gazową ze względu na zastosowany wtrysk wielopunktowy. W ruchu miejskim zużycie paliwa oscyluje wokół 7,5-8 litrów, co skłania wielu właścicieli właśnie do gazu LPG. Alternatywą dla tanich w utrzymaniu silników benzynowych jest dobrze znany diesel 1.5 dCi o mocy 65-86 KM. Gwarantuje więcej niż wystarczające osiągi i pozostaje wybitnie oszczędną konstrukcją. Tutaj także nie spotkamy filtra cząstek stałych i kosztownego dwumasowego koła zamachowego.
Zobacz oferty sprzedaży używanych Renault Twingo w cenie pomiędzy 8 a 10 tys. zł.
Citroën C3
Spory wybór dobrze zachowanych egzemplarzy gwarantuje także wybór pierwszego wcielenia Citroëna C3. Przedstawiciel segmentu B produkowany był na potrzeby europejskich klientów od 2002 do 2009 roku – wyłącznie z nadwoziem pięciodrzwiowym (wyłączając szaloną wersje Pluriel). W nadwoziu pełnym obłości możemy doszukać się nawiązań do 2CV – skrywa ona dopracowaną technologię znaną między innymi z Peugeota 206, co gwarantuje dostęp do tanich części zamiennych. Wnętrze na typowo miejskich dystansach z powodzeniem mieści cztery osoby, oczywiście kierowcy i pasażerowi serwuje najlepsze warunki.
Wśród dostępnych dodatków C3 I oferować może elektrycznie sterowane szyby, klimatyzację, radio z CD, komputer pokładowy, szyberdach, klasyczny czterostopniowy automat i wadliwą przekładnię zautomatyzowaną SensoDrive. Licząc na niskie koszty użytkowania i obsługi nie sposób pominąć silników benzynowych 1.1 60 KM, 1.4 75-88 KM i 1.6 16V o mocy 109 KM – wszystkie doskonale współpracują z instalacją gazową. Silniki diesla dostępne w C3 to dobrze znane propozycje koncernu PSA – 1.4 HDi 68-90 KM i 1.6 HDi 90-110 KM korzystające z wtrysku common rail i doładowania – każdy jest oszczędny i wytrzymały, przy zachowaniu odpowiedniej troski serwisowej i sposobu użytkowania.
Zobacz oferty sprzedaży używanych Citroënów C3 w kwocie od 8 do 10 tys. zł.
Najnowsze komentarze