Rynek wtórny niezmiennie potrafi zaskakiwać, potwierdzają to dobitnie zawirowania cenowe jakich jesteśmy świadkami. Jednak dysponując budżetem 15-20 tysięcy złotych możemy z powodzeniem sięgnąć po kilkuletni, budżetowy miejski samochód – lub zdecydować się na flagowy model klasy wyższej. Taką alternatywę stanowi Peugeot 607 i Renault Vel Satis, żaden z nich nie odniósł rynkowego sukcesu, co nie oznacza że po latach nie są warte zainteresowania.
Peugeot 607 – limuzyna niedoceniona a ciekawa
Przez długie lata Peugeot dzierżył ugruntowaną pozycję w klasie wyższej, modele marki uchodziły za konstrukcje nie tylko trwałe ale także komfortowe. Po przyzwoicie sprzedającym się 605 w latach 1999-2010 produkowany był jego następca – 607. Miejsce designu opartego na ostrych liniach rodem z lat 80-tych zajęły delikatne obłości. Nadwozie nadal było dobrze zabezpieczone przed korozją, oczywiście klienci dostali tylko jedną wersję nadwoziową – czterodrzwiowego sedana. Wnętrze zapewnia komfortowe warunki dla czterech dorosłych osób, zależnie od wersji wyposażenia oddając do dyspozycji automatyczną klimatyzację, elektrycznie sterowane fotele, szyby i lusterka, szyberdach, skórzaną tapicerkę, archaiczne dla dzisiejszego użytkownika multimedia, komputer pokładowy, automatyczną skrzynię biegów, adaptacyjne zawieszenie i systemy bezpieczeństwa. Jakość zastosowanych materiałów prezentuje wysoki poziom, ogromne znaczenia ma oczywiście dbałość jaką poprzedni właściciele otaczali 607.
Wielu mechaników jako bolączkę 607 wymienia zaawansowaną elektronikę, która w niektórych egzemplarzach istotnie potrafi sprawić pewne trudności. Model jest doskonale znany, więc najlepszym rozwiązaniem i remedium na tego typu ewentualne kłopoty będzie serwisowanie w warsztacie faktycznie doświadczonym i dysponującym dużą wiedzą o produktach koncernu PSA.
Paleta silników benzynowych to wolnossące konstrukcje 2.0 136-138 KM, 2.2 158 KM i stojący na szczycie gamy 3.0 V6 generujący 211 KM – co ciekawe, także najmocniejszy wariant dostępny był z przekładnią manualną. Koszty obsługi dwóch słabszych silników są niskie, nie można tego powiedzieć o jednostce widlastej – w jej przypadku trzeba liczyć się z odpowiednio wysokimi cenami części zamiennych, obsługi i oczywiście zużyciem paliwa które rzadko spada poniżej 10 litrów na sto kilometrów. Alternatywą są bardzo popularne na rynku diesle 2.0 HDi 136 KM, 2.2 HDi 133-170 KM i 2.7 V6 HDi 204 KM. Eksploatacja mniejszych jednostek nie sprawia wiele niespodzianek, są trwałe, oszczędne i wystarczająco dynamiczne – zaopatrzenie w części zamienne jest doskonałe. Przypadek topowego diesla budzi od lat wiele kontrowersji wśród kierowców. Dla jednych jest udanym połączeniem dużej mocy, kultury pracy i rozsądnego spalania, inni zaś zmagają się z wieloma kosztownymi usterkami – z zatarciem silnika włącznie, o czym postaramy się opowiedzieć w kolejnych materiałach. Kwota 20 tysięcy złotych pozwoli znaleźć egzemplarz nawet pochodzący z polskiej sieci sprzedaży.
Oferty sprzedaży Peugeot 607:
Używane Peugeot 607 – 13.990 PLN, 125.497 km, 2008 – otomoto.pl
Używane Peugeot 607 – 12.200 PLN, 213.000 km, 2007 – otomoto.pl
Używane Peugeot 607 – 16.500 PLN, 230.000 km, 2009 – otomoto.pl
Renault Vel Satis – komfort limuzyny po francusku
W segmencie E swoich sił przez lata próbowało także Renault, bez większych sukcesów poza swoją ojczyzną. Ostatnim popisem francuskiej awangardy w segmencie był model Vel Satis – jego następca, Latitiude, był koreańskim Samsungiem z doklejonym logo Renault. Kariera Vel Satisa trwała od 2001 do 2009 roku, ten pokaźnych rozmiarów liftback na każdym polu wyróżniał się na tle rywali z Europy. Do jego budowy wykorzystano płytę podłogową z modelu Espace IV generacji. Wnętrze w pełni odpowiada przestrzenią i oferowanym komfortem na wymagania klientów w segmencie E. Przestrzeni dla czterech osób Vel Satis zapewnia wystarczająco, przy okazji większość egzemplarzy opuszczała fabrykę bardzo bogato wyposażona. Dziś bez wysiłku znajdziemy egzemplarz ze skórzaną tapicerką, kolorową nawigacją, rozbudowanym nagłośnieniem, automatyczną skrzynią biegów czy szeregiem systemów bezpieczeństwa z których słynęło Renault. Niestety w kwestii jakości zastosowanych materiałów w kabinie i ich staranności spasowania model odstaje od konkurencji.
Do codziennej eksploatacji doskonale nadaje się bazowy silnik benzynowy: 2.0 Turbo o mocy 163-170 KM. Oferowana przez niego dynamika jest optymalna do sprawnego przemieszczania się. Co istotne, jednostka nie sprawia żadnych trudności serwisowych a także doskonale współpracuje z instalacją gazową. Silnik 3.5 V6 opracowany przez inżynierów Nissana to raczej wybór dla świadomych koneserów marki i modelu – w przyszłości to ta wersja ma największe szanse na wzrost wartości. Niskie koszty obsługi zapewnia także szeroko polecany czterocylindrowy diesel 2.0 dCi o mocy 150-173 KM, wybór pozostałych konstrukcji wysokoprężnych w kilkunastoletnim samochodzie mechanicy odradzają ze względu na ich zużycie i koszty ewentualnych napraw potrzebnych do przywrócenia im pełnej sprawności.
Oferty sprzedaży Renault Vel Satis:
Używane Renault Vel Satis – 16.500 PLN, 240.000 km, 2009 – otomoto.pl
Najnowsze komentarze