Tanie używane auto segmentu A może być sposobem na transport nie tylko w mieście.
Dla wielu z nas codzienne użytkowanie samochodu w mieście jest koniecznością. Gdy komunikacja zbiorowa nie istnieje, nie sprawdza się lub nie ma racji bytu pozostaje nam zakup urządzenia do przemieszczania się, nawet za 10 tysięcy złotych wybór typowo miejskich modeli mamy całkiem spory. Celując w wielkomiejską eksploatację z powodzeniem możemy sięgać po małolitrażowe propozycje z segmentu A.
Citroën C1 i Peugeot 107
Zarówno koncern PSA jak i Renault od dekad chełpią się niebagatelnym doświadczeniem w budowie miejskich konstrukcji. Po pamiętającym lata 80-te Peugeotem 106 – produkowanym aż do 2003 roku – przyszła pora na zupełną nowość. Koncern PSA przy opracowywaniu nowego modelu segmentu A połączył siły i doświadczenia z Toyotą. Efekt prac znamy doskonale – sławne trojaczki z czeskiego Kolina dostępne były od 2005 do 2014 roku.
Różnice pomiędzy nimi były żadne, każdy dostępny był w wersji trzy i pięciodrzwiowej. Obłe, estetyczne nadwozie otrzymało skuteczną ochronę antykorozyjną i dobrą staranność montażu poszczególnych elementów. We wnętrzu nie znajdziemy frywolnych kształtów i wybitnych materiałów, pamiętajmy że mamy do czynienia z modelem budżetowym. Zastosowane tworzywa są twarde i wybitnie tanie. Pozycja za kierownicą daje doskonałe pole widzenia, fotele są wystarczające do krótkich tras – ich wyprofilowanie pozostawia sporo do życzenia jeśli planujemy odbywać 107 długie eskapady.
Bez względu czy mamy do czynienia z wariantem trzy czy pięciodrzwiowym ilość miejsca na tylnej kanapie nie zachwyca. Jeśli na przednich fotelach usiądą osoby o wzroście ponad 180 cm, to na tylnej kanapie będzie po prostu bardzo ciasno. Bagażnik traktujmy raczej w kategorii większego schowka. Najtańsze są oczywiście egzemplarze pozbawione klimatyzacji i innych elementów, znajdziemy jednak sztuki z elektrycznie sterowanymi szybami, fabrycznym radiem, manualną klimatyzacją, komputerem pokładowym a nawet oferowanym na niektórych rynkach otwieranym tekstylnym dachem.
Zobacz ogłoszenia o sprzedaży używanego Citroëna C1
Do wyboru serwowano francuski silnik diesla 1.4 HDI o mocy 54 KM, jest wybitnie oszczędny i wystarczająco dynamiczny. Zdecydowanie niższe koszty obsługi serwisowej przedstawia trzycylindrowy silnik benzynowy 1.0 VTI o mocy 68 KM – jest to konstrukcja Toyoty. Małolitrażowa benzynowa jednostka zdecydowanie lepiej nadaje się do miasta, błyskawicznie osiąga temperaturę roboczą, wciąż rozsądnie obchodzi się z zawartością baku.
Renault Twingo II
10 tysięcy złotych wystarczy także na zakup największego konkurenta trojaczków z Kolina – Renault Twingo drugiej generacji. Po sukcesie rynkowym Twingo I w znanej nam formie, Renault postanowiło wykorzystać znany format. Drugą odsłonę modelu produkowano w słowackich zakładach marki od 2007 do 2014 roku. Wzorem poprzednika postawiono na jednobryłowe nadwozie skrywające zaskakująco obszerne wnętrze skrojone dla czterech osób. W kwestii przestronności Twingo II oferuje dużo większą swobodę niż większość modelu segmentu B a nawet kompaktów.
Tworzywa także tutaj są tanie i twarde – są podatne na zarysowania. Obsługa wszystkich elementów wyposażenia jest intuicyjna. Przednie fotele – za wyjątkiem szalonej odmiany RS – są płaskie i stworzone do krótkich tras. Po odchyleniu jednego z foteli dostaniemy się do tylnej dwuosobowej kanapy lub do dwóch niezależnych foteli. Ilość miejsca szokuje, nawet wysokie osoby znajdą tu dogodne warunki.
Wśród elementów wyposażenia dodatkowego niekiedy spotkamy elektrycznie sterowane szyby, manualną a nawet automatyczną klimatyzację, otwierane okno dachowe, skórzaną tapicerkę, obrotomierz, fabryczne radio. Jazda po mieście za kierownicą Twingo II daje sporo radości, pojazd prowadzi się doskonale na tle klasowych oponentów podążając za wskazaniami kierowcy. Silniki benzynowe to wolnossący 1.2 8V 60 KM, 1.2 16V 75 KM, doładowany 1.2 TCe 100-101 KM i zarezerwowany dla odmiany RS 1.6 16V krzesający 133 KM. Oferowano również diesla 1.5 dCI o mocy 65-85 KM.
Zobacz ogłoszenia o sprzedaży Renault Twingo II
Najnowsze komentarze