Tani używany samochód dla rodziny? Jednym z budżetowych rozwiązań jest tanie kombi w segmencie B. Niska cena i duży bagażnik sprawiają, że są chętnie wybierane.
Kariera kombi segmentu B była bardzo krótka – dziś nikt już o nich nie pamięta. Z rynku wyparły je przyciągające spojrzenia miejskie corssovery. Dziś funkcjonalne wersje popularnych modeli nadal są warte uwagi, kosztując ułamek pierwotnej ceny. W budżecie 10-15 tysięcy złotych znajdziemy Peugeota 207 SW i trzecią generację Renault Clio Grandtour.
Renault Clio Grandtour III – komfort i przestrzeń
Renault Clio Grandtour III to bardzo ciekawy samochód, bo w stosunkowo niskiej cenie otrzymamy bardzo komfortowe jak na swoją klasę auto. Przyjemnie się nim jeździ a miejsca z przodu nie zabraknie.
Największym problemem jego poprzednika, Renault Clio drugiej generacji, była rdza. Korozja atakowała nawet bezwypadkowe egzemplarze, co niestety potwierdzało mierną jakość ochrony antykorozyjnej ówczesnych Renault – ten sam problem dotyczył także innych modeli. W przypadku Clio III Renault stanęło na wysokości zadania, tym razem miejski model śmiało można stawiać za klasowy wzór. W europejskiej ofercie marki pozostawał od 2005 do 2012 roku – wśród dostępnych odmian oferowano także kombi.
Tylną część nadwozia wydłużono zachowując niemal naturalne proporcje. Wnętrze wykonano z tworzyw przyzwoitej jakości, deska rozdzielcza jest miękka i solidnie spasowana, obraz psują nieco tandetne plastikowe boczki drzwi. Komfort jazdy na przednich fotelach jest wystarczający dla osób każdej postury. Z tyłu natomiast wygospodarowano przestrzeń dla dwóch fotelików dziecięcych lub dwóch osób o wzroście do 180 cm – bagażnik mieści imponujące jak na segment B 403 litry.
Wyposażenie często obejmuje elektrycznie sterowne szyby, klimatyzację manualną lub automatyczną, panoramiczne okno dachowe, prosty komputer pokładowy, radio, tempomat i podstawowe systemy bezpieczeństwa. Ogromną popularnością cieszy się jedyny dostępny silnik diesla – 1.5 dCI o mocy 68-106 KM, zużywa nawet poniżej 4.5 litra oleju napędowego poza miastem. Alternatywą są sprawdzone silniki benzynowe 1.2 16V 65-80 KM, 1.4 16V 98 KM, 1.6 16V 110 KM i doładowany 1.2 TCe o mocy 101 KM. Ogromną zaletą Clio III Grandtour jest dostępność i tanie części zamienne.
Sprawdź ogłoszenia używanym Renault Clio III Grandtour teraz.
Peugeot 207 – nieco twardszy ale nadal praktyczny
Od 2006 do 2012 roku w salonach Peugeota oferowano konkurencyjny model 207, który także doczekał się odmiany kombi – SW. Tylna, wydłużona część nadwozia wyraźnie odróżnia się od przodu, zdradzając pewną niespójność projektu – sytuacji nie poprawiają masywne seryjne relingi dachowe. Wnętrze 207 SW do słupka B nie różni się niczym względem pozostałych odmian.
Dostajemy funkcjonalny i ergonomiczny kokpit wykonany z materiałów wytrzymałych i dobrze spasowanych. Największe różnice i zalety wersji SW poznamy po zajęciu miejsca na tylnej kanapie, gdzie wygospodarowano zauważalnie więcej miejsca na nogi i głowę – częstym dodatkiem jest panoramiczne okno dachowe uwielbiane przez najmłodszych pasażerów.
Lista wyposażenia dodatkowego obejmować może klimatyzację, archaiczną nawigację, komputer pokładowy, skórzaną tapicerkę, radio z CD i systemy wsparcia kierowcy. Wśród dostępnych silników nadal dużym zainteresowaniem cieszą się trwałe i oszczędne diesle 1.4 i 1.6 HDI dysponujące mocą 71, 90-92 KM szczycące się nikłym spalaniem. Silniki benzynowe które są szczególnie polecane to czterocylindrowe 1.4 8V 75 KM, 1.4 16V 90-95 KM, 1.6 16V 109-120 KM.
Najnowsze komentarze