Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Partnerzy
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

Przegląd rynku. Tanie samochody na zimowy urlop, co kupić? Peugeot 806, Renault Kangoo, Citroën C5

Maciej Mokwiński autor Maciej Mokwiński
2022-11-30
w Wiadomości, Peugeot
Czas czytania 5 minut
1.1k 11
A A
1

Warto przeczytać!

Odszedł Wojciech Korwin-Piotrowski. Wspomnienie o podróżniku i jego Citroënie 2CV

Kup klasyka i jeździj nim cały rok, i latem i zimą! Wywiad z Michałem Kumiegą

Retromobile 2023 – relacja własna. Kampery – indywidualna zabudowa nie jest niczym nowym!

Nowy Peugeot 3008 III to SUV Coupe. Sensacyjne doniesienia na temat nowych silników!

Zimę mamy praktycznie za pasem, lada moment południową część naszego kraju pokryje warstwa białego puchu – wyczekiwany czas dla narciarzy i pozostałych amatorów białego szaleństwa. Ekwipunek niezbędny podczas zimowego wypoczynku jakoś musimy przecież dostarczyć na miejsce, do tego celu najlepiej nada się rodzinny VAN, kombivan o użytkowym rodowodzie lub przepastne kombi klasy średniej – każdą z propozycji znajdziemy na rynku wtórnym, także dysponując budżetem nie przekraczającym 10 tysięcy złotych.

Jaki tani samochód można kupić?

Peugeot 806

Ciekawą i niezwykle praktyczną propozycją z rynku wtórnego jest Peugeot 806. VAN segmentu D produkowany był od 1994 do 2002 roku wspólnie z Fiatem. Był jednym z efektów współpracy koncernu PSA i Fiata, ze swoimi bliźniakami odróżniał się jedynie logo i wybranymi silnikami między koncernami. Kanciasta forma będąca pomnikiem lat 90-tych dziś ma swój niezaprzeczalny urok. Co najważniejsze jednak, bezwypadkowe egzemplarze nadal nie mają problemów z korozją nadwozia. Dostęp do drugiego i trzeciego rzędu siedzeń zapewniany jest przez odsuwane boczne drzwi – mamy gwarancję, że najmłodsi nigdy nie uderzą na parkingu w zaparkowane obok samochody.

Wnętrze wykonane jest z twardych lecz wytrzymałych tworzyw. Fotele są welurowe, obszerne i bardzo wygodne w długich trasach. Z tyłu zależnie od konfiguracji mamy do dyspozycji kanapę i dwa fotele, lub wyłącznie niezależnie regulowane fotele. Każdy pasażer ma miejsca pod dostatkiem. Na liście dodatków 806 znajdziemy klimatyzację, fabryczne radio, szyberdach, komputer pokładowy, poduszki powietrzne, ABS, skórzaną tapicerkę czy czterostopniową przekładnię automatyczną. W tak leciwym samochodzie najbezpieczniejszym wyborem są silniki benzynowe, do wyboru mamy 1.8 99 KM, 2,0 8V 121 KM, 2.0 16V 132-136 KM i rzadko spotykany 2.0 Turbo o mocy 147 KM. Paleta silników diesla początkowo zdominowana była przez jednostki starszego typu: 1.9 TD 90-92 KM i 2.1 TD 109 KM, pod koniec produkcji zastąpił je nowoczesny 2.0 HDI o mocy 109 KM.

Renault Kangoo

Obok pojemnego bagażnika eskapada na zimowy wypoczynek w skrajnie trudnych warunkach drogowych wymagać może od nas ponad przeciętnej trakcji. Rozwiązaniem jest nawet prymitywny napęd 4×4 dostępny między innymi w Renault Kangoo pierwszej generacji – wariant z napędem wszystkich kół produkowano od 2001 do 2003 roku. Obok Kangoo w wersji typowo użytkowej i bardziej cywilizowanych osobowych odmian Renault postanowiło wzbogacić rynek o kombivana z większym prześwitem i napędem wszystkich kół. Rozwiązanie genialne w swojej prostocie. Na pierwszy rzut oka Kangoo 4×4 wyróżnia się właśnie większym prześwitem, dodatkowymi plastikowymi osłonami zderzaków, progów i dolnych krawędzi drzwi. Wnętrze pozostawiono bez zmian, nadal wykonane jest z twardych, odpornych na mechaniczne uszkodzenia plastików, tapicerka jest wytrzymała i łatwa w czyszczeniu.

Wygoda i specyfika jazdy przypomina auta typowo dostawcze, siedziska są płaskie i pozbawione jakiegokolwiek wyprofilowania. Na tylną kanapę dostaniemy się przez odsuwane drzwi, do przepastnego bagażnika dostępu broni jednoczęściowa, unoszona do góry klapa. Wyposażenie Kangoo I 4×4 może obejmować manualną klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby przednie, ABS, radio i komputer pokładowy. W razie wykrycia uślizgu przednich kół między osiowe sprzęgło wiskotyczne przekazuje część momentu obrotowego na koła tylnej osi, dzięki temu lekkie przeszkody terenowe czy oblodzona nawierzchnia nie stanowi większej przeszkody. W przypadku Kangoo z napędem wszystkich kół dostępne było dwie jednostki napędowe: benzynowy 1.6 16V o mocy 95 KM i diesel 1.9 dCI generujący 80 KM. Zachowanie modelu w zakrętach pozostawia wiele do życzenia, podobnie jak stabilność przy szybszej jeździe.

Citroën C5

Skromny budżet pozwoli również na zakup Citroëna C5 pierwszej generacji, zwłaszcza odmiana kombi zaskakuje przestronnością kabiny i przestrzeni bagażowej. C5 I dostępny był w salonach od 2001 do 2007 roku, przy okazji liftingu z 2004 roku symbolicznie przeprojektowano pas przedni i tylną część odmiany liftback, kombi pozostało bez zmian. Obłe nadwozie przyzwoicie zabezpieczono przed korozją. Wnętrze oferuje wybitny komfort dla czterech dorosłych osób i przeszło 470 litrów przestrzeni bagażowej. Kabinę wykończono wielurową lub skórzaną tapicerką, tworzywa w większości są miękkie i solidnie spasowane. Szukając C5 I możemy liczyć na bogate wyposażenie, większość egzemplarzy może się pochwalić automatyczną dwustrefową klimatyzacją, komputerem pokładowym, tempomatem, fabrycznym radiem z CD, kontrolą trakcji, ABS czy skórzaną tapicerką.

Co charakterystyczne dla Citroënów klasy średniej, każdy C5 pierwszej generacji wyposażony jest w osławione zawieszenie hydropneumatyczne. Sprawny układ gwarantuje komfort resorowania niespotykany w klasie. Prześwit niezależnie od obciążenia pozostaje niezmienny, płynna praca zawieszenia zapewnia stabilność w każdych warunkach drogowych. Pamiętajmy, że doprowadzenie do pełnej sprawności zaniedbanego egzemplarza może pochłonąć więcej niż rynkowa wartość wybranego egzemplarza. Po latach najbezpieczniejszym wyborem są silniki benzynowe 1.8 116 KM i 2.0 o mocy 136 KM. Koszty eksploatacji i bieżącego serwisu topowej jednostki 3.0 V6 o mocy 207 KM są znacząco większe. Przy odrobinie szczęścia znaleźć możemy wersje wysokoprężne 2.0 HDI 90-109 KM lub 2.2 HDI 133 KM.


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

2.4 7 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 806C5CitroenKangooPeugeotRenaultużywane
Udostepnij378Tweet236Udostepnij66
Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński. Od dziecka fan motoryzacji, w szczególności francuskich samochodów i starych motocykli. Obecnie szczęśliwy posiadacz Peugeota 508 SW i 32-letniej CZK, od dekady związany z dziennikarstwem motoryzacyjnym.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.
Hydropneumatyka Citroëna bez tajemnic. Jedyne takie szkolenie dla mechaników i warsztatów: 24-26 marca 2023. Zgłoś się teraz
Learn more
This is default text for notification bar
Learn more