Jakie tanie kombi kupić? Odpowiedzią może być Renault Laguna III lub Mégane III. Te samochody sprawdzą się w roli pojazdu dla rodziny bardzo dobrze, oferując niskie koszty eksploatacji i dużo przestrzeni na pokładzie.
Wielu kierowców szuka po prostu funkcjonalnego, rodzinnego kombi. Tak krótko sformułowane kryteria w obrębie wielu marek często spełnia kilka modeli – na rynku wtórnym często wybór odbywa się właśnie między nimi. Renault Laguna III i Megane III z perspektywy lat są najlepszym tego przykładem – obydwa modele zaspokajają te same potrzeby i oferują szeroki wybór ciekawych silników, w tym oczywiście pożądany 2.0 turbo, którego cena ostatnio rośnie z uwagi na większe zainteresowanie napędami z dobrą dynamiką i dobrze tolerującymi instalację LPG.
Renault Mégane III
Trzecia generacja produkowana była od 2008 do 2016 roku, jednym z popularniejszych wariantów było wszechstronne kombi – zarówno wśród klientów prywatnych jak i we flotach skąd pochodzi ogromna ilość egzemplarzy (poznamy je po przeważnie uboższym wyposażeniu). Miejsce dyskusyjnych kształtów drugiej generacji zajęły obłości i doskonałe zabezpieczenie antykorozyjne nadwozia. Jedynym problemem karoserii są płowiejące plastikowe listwy i matowiejące klosze reflektorów – jest to niestety częsta przypadłość współczesnych samochodów. Wnętrze kompaktowego Megane gwarantuje przyzwoite warunki dla czterech dorosłych osób. Bazowe fotele nie porywają komfortem – są tylko wystarczające, dopiero siedziska z droższych wersji wyposażeniowych oferują zdecydowanie więcej.
Na tylnej kanapie ku zaskoczeniu wielu sceptyków wygodne miejsce zajmą także osoby o wzroście ponad 185 cm. Katalogowa pojemność bagażnika to słuszne 525 litrów. Wśród często spotykanych dodatków wymienić należy dwustrefową klimatyzację, panoramiczny otwierany dach, skórzaną tapicerkę, nagłośnienie sygnowane przez Bose, nawigację, tempomat czy szereg systemów wsparcia. Megane III prowadzi się poprawnie, jak na kompakt przystało. Zapewnia udane połączenie komfortu resorowania z pewnym zachowaniem także przy prędkościach autostradowych. Jeśli szukacie czegoś twardszego i sportowego, to GT Line będzie odpowiedzią.
Zależnie od preferencji do wyboru mamy benzynowe silniki 1.6 16V 100-110 KM, 1.2 TCe 115 KM, 1.4 TCe 130 KM, 2.0 16V 143 KM (obligatoryjnie z bezstopniową przekładnią) i 2.0 Turbo 180-220 KM. Zaś grono diesli składa się ze znanych jednostek 1.5 dCi 85-110 KM, 1.9 dCi 130 KM, 1.6 dCi 130 KM i poszukiwanej 2.0 dCi 160 KM. Ogromna podaż używanych egzemplarzy daje możliwość znalezienia istotnie perfekcyjnego egzemplarza, choć poszukiwania pochłoną mnóstwo czasu.
Zobacz oferty sprzedaży używanego Renault Mégane III.
Renault Laguna III
Jedną z najtańszych propozycji w klasie średniej jest trzecia generacja Laguny. Ostatnie wcielenie modelu produkowano od 2007 do 2015 roku – oczywiście także z nadwoziem kombi. Podobnie jak w przypadku Megane III, również większa Laguna przedstawia doskonałą ochronę antykorozyjną niezależnie od wieku. Wnętrze zaprojektowano estetycznie, bez eksperymentów stylistycznych i wpadek jakościowych – tekstylia i plastiki są trwałe i solidnie spasowane. Pod względem wymiarów kabina jest subiektywnie minimalnie większa – dla czterech dorosłych osób przestrzeń jest więcej niż wystarczająca. Przestrzeń bagażowa jest mniejsza, wynosi wciąż ustawne 508 litrów. Tak jak ma to miejsce w innych modelach Renault, z łatwością znajdziemy bogato wyposażony egzemplarz. Lista dodatków zawiera chociażby dwustrefową klimatyzację, otwierany szklany dach, skórzaną tapicerkę, multimedia – modernizowane przy okazji liftingu, szereg systemów bezpieczeństwa i system czterech kół skrętnych 4Control.
Oczywiście nie wszystkie egzemplarze są tak wyposażone, jak pokazuje przykład prezentowanej kilka miesięcy temu Laguny III z 2007 roku kupionej w polskim salonie, zdarzają się także egzemplarze z manualną klimatyzacją, bez tempomatu. Gama silników benzynowych otwierana jest przez stanowczo za słaby 1.6 16V 110 KM.
Dopiero pochodzący z magazynów Nissana silnik 2.0 16V o mocy 140 KM gwarantuje płynną podróż, bez frustracji – zaś francuski silnik 2.0 Turbo 170-204 KM poza sporym spalaniem i szybko rosnącymi cenami na rynku wtórnym nie ma słabych punktów. Lista dostępnych oszczędnych silników diesla składa się z zbyt słabego 1.5 dCi 110 KM i szeregu wersji cenionego 2.0 dCi 130-178 KM. W przypadku używanego samochodu za 20 tysięcy złotych najczęściej decydujący okazuje się stan konkretnego egzemplarza, zwłaszcza że Megane III i Laguna III serwują zbliżone walory użytkowe.
Zobacz oferty sprzedaży używanego Renault Laguna III.
Najnowsze komentarze