Przejęcie marki Opel/Vauxhall przez Grupę PSA staje się coraz bliższą i bardziej prawdopodobną perspektywą. Na spotkaniu przedstawicieli Grupy PSA, Rady Zakładowej Opla oraz IG Metal omówiono przyszłość zakładów produkcyjnych Opla oraz pracowników firmy.
Ujawnienie planów Grupy PSA obejmujących zakup Opla, wywołały obawę o ewentualną likwidację zakładów produkcyjnych oraz ograniczenie miejsc pracy w obiektach niemieckiej marki. 20 lutego dyrektor Generalny Grupy PSA, Carlos Tavares spotkał się w tej sprawie z przedstawicielami Europejskiej Rady Zakładowej Opel i niemieckiego związku zawodowego IG Metal.
Największe obawy, co do zmniejszenia zatrudnienia wysunięto w kierunku fabryk znajdujących się w Niemczech i Wielkiej Brytanii, ale atmosferą napięcia objęte są inne obiekty, także te znajdujące się w Polsce. Carlos Tavares, zapewnił jednak, że w przypadku ewentualnego przejęcia niemieckiej marki, PSA zobowiązuje się do przestrzegania wszystkich obowiązujących dotychczas umów pracowniczych w krajach europejskich. Francuski koncern chce w dalszym ciągu prowadzić dialog ze wszystkimi zainteresowanymi stronami i ściśle współpracować z Europejską Radą Zakładową i związkiem IG Metall. Razem zamierzają stworzyć „największą w Europie spółkę motoryzacyjną o francusko-niemieckich korzeniach”.
Wolfgang Schäfer-Klug skomentował prowadzone rokowania: – „Zaangażowanie wszystkich stron i poczynione ustalenia w sprawie dalszych negocjacji są podstawą kolejnej rundy rozmów z PSA. Podczas prowadzonych rokowań prezes Carlos Tavares zadeklarował, że jest zainteresowany zrównoważonym rozwojem zakładów Opel/Vauxhall jako niezależnej spółki. To zainteresowanie podzielamy my, przedstawiciele załogi i jesteśmy gotowi rozmawiać o potencjalnym połączeniu obu firm”.
Carlos Tavares oświadczył: – „Koncern PSA chce, aby dobra współpraca i relacje z przedstawicielami załogi stały się jego wyróżnikiem oraz najważniejszym czynnikiem decydującym o sukcesie firmy. Grupa PSA jako pierwsza we Francji przyjęła zasadę współstanowienia i jest gotowa do podjęcia współpracy w tej formule, która w Niemczech jest powszechna. W wyniku dojrzałego dialogu z PSA, w lipcu 2016 roku podpisano umowę z pięcioma związkami zawodowymi, które reprezentują 80% załogi o nazwie „New Growth Momentum”.
Najnowsze komentarze